.

Beantwoord

iPhone 4 Geen Service / Fout met Simkaart / Ongeldige Simkaart

  • 28 February 2013
  • 5 reacties
  • 2589 Bekeken

Beste Simyo,

Een aantal maanden geleden heb ik een Simyo-abonnement aangevraagd voor mijn iPhone 4. Tot een aantal weken terug was ik er erg tevreden mee (goede dekking, snel internet, etc) totdat ik op willekeurige momenten de melding Geen Service in de linkerbovenhoek kreeg. Op een gegeven moment kwam de service ook niet meer terug. Herstarten leidde tot het bericht "Configureer deze nieuwe iPhone", waarna deze opnieuw geactiveerd moest worden. Dit werkte niet. Ondertussen werden andere simkaarten ook niet meer herkend in de iPhone. De Simyo sim deed het echter nog wel in een andere (vervangende) mobiel. Genoeg reden voor mij om aan te nemen dat het probleem bij de iPhone lag.

Gisteren ben ik daarvoor naar de Apple Store in Amsterdam gegaan. Daar heb ik een nieuwe iPhone ter vervanging gekocht (omruilservice van Apple). Mijn Simyosimkaart erin gestoken, en ik kreeg weer bereik. Blij dat het probleem was opgelost, totdat gisterenavond hetzelfde gebeurde: eerst een tijdje Geen Service, vervolgens (na Airplane mode aan en uit te hebben gezet) zag ik de melding Fout met Simkaart verschijnen, gevolgd door Ongeldige Simkaart in de linkerbovenhoek.

Daarom vermoed ik dat het een probleem is met mijn simkaart in combinatie met de iPhone 4. Het toestel is simlockvrij. Ik heb gesynchroniseerd met iTunes. Ik heb een software-update en een restore uitgevoerd. Nu heb ik elders gelezen dat het kan liggen aan het formaat van de chip op de micro-simkaart (ik heb de simkaart van mijn vorige provider, die het twee jaar lang in mijn iPhone heeft uitgehouden zonder problemen) vergeleken met de Simyo-kaart en inderdaad, de chip van de Simyo-kaart is kleiner.

Kunt u mij helpen? Bij voorbaat dank!

P.S. Excuus voor het lange bericht, ik wil zo veel mogelijk informatie verstrekken!
icon

Beste antwoord door Natascha 8 March 2013, 11:13

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Hoi Bram1993,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem staan dat je wel dagelijks gebruik maakt van je aansluiting. Maak je nu gebruik van een ander toestel of maak je gebruik van je iPhone?
Het probleem is ondertussen opgelost. Dank voor de reactie! Ik laat het weten als het probleem zich nog eens voordoet.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Bram1993,

Bedankt voor jouw terugkoppeling! Goed om te horen dat het probleem is opgelost.
Hi,

ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven, ben vorige week overgegaan naar Simyo en krijg alleen maar deze melding in het scherm. Wat kan ik doen? word er moedeloos van, heb al 5 dagen geen bereik!


Gr Maron
Badge +8
Hi,

ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven, ben vorige week overgegaan naar Simyo en krijg alleen maar deze melding in het scherm. Wat kan ik doen? word er moedeloos van, heb al 5 dagen geen bereik!


Gr Maron


Hoi Maronbieri,

Welkom op het forum!

Ik zie dat je je vraag ook in dit topic hebt gesteld.
Ik heb hem daar voor je beantwoord.

Groetjes,

Charlene

Reageer