Skip to main content

.

Ik heb nogal wat problemen ondervonden met mijn iPhone 6, IOS 10.3.3 en Simyo (kon wél bellen maar niet gebeld worden). Na veel pijn en moeite kon e.e.a. opgelost worden...



Morgen komt IOS 11 uit, moet ik verwachten dat ook daarmee problemen zullen opduiken, m.a.w. moet ik wachten met het updaten van mijn iPhone totdat we er zeker van kunnen zijn dat Simyo/KPN en Apple letterlijk "on speaking terms" zijn??
Hoi Catscottage,



Oei, lastige vraag.. Het is altijd een beetje moeilijk om hier antwoord op te geven, want je weet nooit welke bugs je tegen kunt komen na een update.



Ik denk dat het een meer persoonlijke vraag wordt als je advies wilt over wanneer te updaten. Zelf kies ik er altijd voor om af te wachten. Op deze manier zijn de bugs er al uitgevist.. We hebben hier ook een blog over geschreven, misschien dat je na het lezen van de blog tot een besluit kunt komen.



Laat je mij weten wat het wordt? :D



Groetjes,

Asma
De beta versie van IOS 11 is al bijna een jaar beschikbaar!

Wordt er door de IT-specialisten van Simyo cq KPN daar niet mee gewerkt om na te gaan of er mogelijk compatibiliteitsproblemen optraden/optreden, zoals die kennelijk opdoken met IOS 10.3.3 en de iPhone 6?

Het marktaandeel van Apple-iPhones in Nederland bedroeg in 2016: 32% en je zou toch mogen veronderstellen dat een Provider als Simyo bijtijds zou willen vaststellen of een belangrijk deel van haar klanten hun mobiele telefoons zou kunnen blijven gebruiken?

Of moeten we als klant volgens het principe "Trial and Error" het zelf maar uitzoeken en hopen dat er niets mis gaat?

Kunt u die vraag eens neerleggen bij de experts van Simyo en mij nader informeren over het tijdstip waarop ik met een gerust hart een update kan uitvoeren op mijn iPhone 6?

Ik kan namelijk niet zélf beoordelen of en wanneer de eventuele bugs die het functioneren van de belfuncties beïnvloeden niet (meer) aanwezig zijn?! 🤓
Ik heb zojuist mijn werktelefoon (Vodafone) en privé telefoon (Simyo), beiden een iPhone 6S, met succes en zeer vlot kunnen updaten naar iOS11.



Wel had ik vanmorgen even wat gegoogled om te zien of er al bugs waren geconstateerd (die helaas wel eens kunnen voorkomen), maar so far so good. Ik ben wel een redelijke early adaptor, maar op de avond zelf updaten doe ik niet vaak.



Ziet er weer prachtig uit allemaal!!



@Catscottage Ben je al eens terug geweest naar de winkel waar je je iPhone vandaan hebt? Misschien kun je nog (een vorm van) garantie of coulance claimen.
Bedankt voor je reactie RicoK!



Ik heb uitvoerig contact gehad met Apple Care en er was beslist niets mis met mijn iPhone.



Naar later ook bleek lag het probleem bij Simyo en KPN, e.e.a. Is uiteindelijk opgelost via een nieuwe simkaart.



Het feit dat jij geen bel-problemen hebt ondervonden na de update naar IOS 11 is in elk geval bemoedigend! 😎
OK. Maar als het was opgelost met een nieuwe simkaart, waarom zou je dan nu niet kunnen/durven updaten naar iOS11. Dit heeft toch niets van doen hiermee?



Ik denk dat je al wat langer bij Simyo bent en helaas heeft een simkaart geen onbeperkte levensduur. Als de simkaart is vervangen en je hiervan gebruik kunt maken, zou je met een gerust hart kunnen updaten naar iOS11. Ik heb nog niets van bugs gelezen of gehoord.



Succes!
Ik zie regelmatig berichten dat een reset van de simkaart door Simyo uitkomst biedt, een nieuwe sim is dan niet altijd nodig.

Er zijn nog meer opties, kijk maar..

https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/ik-kan-niet-worden-gebeld-maar-zelf-wel-bellen-hoe-kan-dat-21921?gclid=CjwKCAjwo4jOBRBmEiwABWNaMZipspOg6mesuoTarN_Be16jOdFd2ZT2HH1jGRBiyP-CbAmDeH-zchoCCd4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Bedankt voor je reactie Friesian.



Samen met Simyo (en Apple Care) destijds van alles geprobeerd, maar niets hielp.

Uiteindelijk bleek een nieuwe simkaart de enig juiste oplossing.
OK. Dan nogmaals 😏 , waarom zou je dan nu niet durven updaten naar iOS11 als het euvel inmiddels opgelost is? Als je nu kunt bellen nadat het is opgelost moet je ook na de update naar iOS11 kunnen bellen.
iOS11 staat sinds gisteravond op mijn iPhone 6S. Tot nu toe geen enkel probleem ondervonden. Houd er wel rekening mee dat apps die geen 64-bit ondersteunen en waarvoor geen 64-bit updates beschikbaar zijn onbruikbaar zullen worden na de update. Kijk dus wel even voordat je iOS11 installeert of er voor jou belangrijke apps zijn waar dit voor geldt. Ik had twee 32-bit apps maar die kan ik best missen.
OK. Dan nogmaals 😏 , waarom zou je dan nu niet durven updaten naar iOS11 als het euvel inmiddels opgelost is? Als je nu kunt bellen nadat het is opgelost moet je ook na de update naar iOS11 kunnen bellen.



Tja, daar ging ik ook van uit toen ik de update naar 10.3.3 uitvoerde.... 🤓
Oh, dus de update naar iOS 10.3.3 was de oorzaak van de issues? Maar deze issues waren wel hardwarematig opgelost door het plaatsen van een nieuwe simkaart?



In dat geval kan ik me je terughoudendheid wel voorstellen.
Hi allemaal,



Ik ben blij dat het updaten naar iOS 11 zo vlotjes verloopt 🙂 Dat stelt iedereen vast ook gewoon gerust. Er was geen structureel probleem met 10.3.3, maar ik ben blij dat een vervangende simkaart toentertijd heeft gewerkt!



Groetjes,

Jihane

Reageer