.

Internetinstellingen iPhone 3GS

  • 6 August 2012
  • 6 reacties
  • 1757 Bekeken

Badge
Beste allemaal,

Afgelopen zaterdag bij mijn telefoon abonnement een internet abonnement (500Mb) afgesloten. Iets bestellen bij Simyo is zo gebeurt, echter het vervolg is droevig!! Ik sluit een internetabonnement af omdat ik het nodig heb en niet voor de lol!

Helaas geen internet op mijn Iphone (wel wifi van thuis) wat ik wel had verwacht vanwege de vele storingen en slechte bereikbaarheid van Simyo klantenservice!!!.

Heb nooit geen sms ontvangen hoe te handelen om internet op mijn iphone te kunnen ontvangen.
Heb een  iphone G3 met versie 5.1.1

Alles voor ontvangen van internet op iphone via vragen en antwoorden op Forum al gedaan of gecontroleerd!

Als de problemen bij Simyo liggen, waarom dan wel onder die omstandigheden een abonnement af te sluiten en daarna niets meer?
Waarom geen internet?
Zijn er nog steeds storingen??

Graag antwoord van Simyo.

6 reacties

Badge +6
Beste Bonsai,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor je toestel:
Startscherm.
Kies Instellingen.
Kies Algemeen.
Kies Netwerk.
Kies Mobiele data en schakel deze in.
Kies Mobiel datanetwerk.
Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.
Bewerk de details voor Mobiele data als volgt:
Bij APN, voer internet in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de iPhone 3G S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Badge
Beste Natascha,

Als eerste bedankt voor je snelle respons.

Heb alles uitgevoerd volgens jouw instructies.

Nog steeds geen internet op Iphone (uiteraard wel als ik wifi aanzet via draadloos thuis)

Heb ook al APN change gedownload via iphone, echter ook geen succes.

Momenteel staat alles dus volgens jouw instructies in iphone en geen internet.

Wat nu??
Badge +6
Beste Bonsai,

Heb je nadat je de instellingen hebt ingevoerd je toestel uit/aan gezet. Met uitzetten bedoel ik volledig uitzetten en niet op vliegtuigmodus zetten. Kan je dat doen en mij laten weten of het dan werkt.
Badge
Heb je bij
Instellingen
Algemeen
Netwerk
ook de knop omgezet voor 'schakel 3G in'?
als deze uit staat krijg je namelijk geen verbinding met 3G.
Als het goed is doet je iPhone de gegevens van je mobiele datanetwerk automatisch instellen.
Badge
Beste Jaccobla,

G3 stond aan.

Ben er inmiddels achtergekomen, dankzij moderator Natascha, dat het probleem van niet ontvangen internet hoogst waarschijnlijk lag aan het feit dat na volledig uitzetten van ihone en weer aanzetten er een melding komt van: simlock vrij en of ik wil ontgrendelen.

Heb dit ontgrendelen nagelaten daar ik gewoon kon bellen en via wifi (thuis)op iphone wel internet had.

Na intoetsen van pincode (ontgrendelen) had ik internet!!

Werkt goed en snel!

Bedankt iedereen voor hulp.

Groet,

Bonsai
Reputatie 5
Badge +10
Goed om te horen dat het weer werkt Bonsai.

Groetjes,

Alex

Reageer