.

Beantwoord

Internet op iPhone 5

  • 8 October 2012
  • 8 reacties
  • 1769 Bekeken

Ik heb een iphone 5, vandaag mijn nano simkaart geactiveerd, maar nu kan ik geen gebruik maken van internet op mn mobiel. Wat moeten de instellingen hiervoor zijn want als ik een sms met 'ja' naar 1300 stuur, krijg ik bericht terug dat mijn toestel niet wordt herkend. Vanmorgen zo'n 1,5u in de wacht gehangen om mn simkaart te laten activeren, maar kan niet nog eens zo lang in de wacht blijven ivm werk e.d.
Kan iemand mij aub snel helpen?!
icon

Beste antwoord door Blond 8 October 2012, 21:45

Bekijk originele reactie

8 reacties

Heb het geloof ik gevonden!

Instellingen bij mobiel data klopten niet. Heb deze als volgt gewijzigd;

APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Badge +2
Beste Blond,

Fijn om te horen dat het werkt. De instellingen die jij opnoemt zijn de standaardinstellingen die wij ook voor de iPhone 4 aanleveren. Bedankt voor het delen van je oplossing.

Groetjes,

Arie
Ik ben helemaal wanhopig omdat ik geen verbinding kan krijgen met het internet.
Vorige week een bundel gekocht maar het lukt maar niet. Zaterdag tegen middennacht heb ik ten einde raad, na  veel geploeter, mijn internet mijn bundel opgezegd. Maar natuurlijk is dat geen optie.
Ik heb APN/ usename en password gewijzigd volgens advies, en telefoon uitgedaan en weer aan, maar geen internet.
Ik weet waarschijnlijk,vanwegen mijn leeftijd, te weinig Maar zou iemand mij stap voor stap kunnen helpen om het probleem op te lossen?
Ik heb een IPhone 4S met IOS versie 6.0
Badge +2
Beste Dikky,

Je krijgt toegang tot mobiel internet op de iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm

Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Groetjes,

Arie
Hallo Arie,

Bedankt voor je antwoord, alleen ik schiet er niks mee op omdat ik dat allemaal al op het forum heb gelezen.
Het mobiel data is helaas niet beschikbaar, dat maakt het, denk, ik zo moeilijk.
Met iTunes heb ik het ook beprobeerd maar ik zie daar alles over muziek enz. maar hoe krijg ik carrier setting, zodat ik de gegevens kan installeren.
Ik heb ook over tethering gelezen maar durf het niet te installeren omdat ik bang ben dat er iets mis gaat en te onwetend ben om dat dan op te lossen.
Ik zou graag antwoord hebben over de carrier setting en hoop dat dan het probleem opgelost is.
Vast heel erg bedankt.

Dikky
Ik krijg het mobiel Internet op mijn iPhone-5 niet ingesteld.

Aan de -algemene- reactie van Simyo heb ik niets. 

Kan iemand mij helpen door het volgende in te vullen?

Mobiele data
APN=  ?
Gebruikersnaam=  ?
Wachtwoord=  ?
Mms:
APN:= ?
Gebruikersnaam= ?
Wachtwoord= ?
MMSC= ?
Mms-proyy= ?
Maximale mms-grootte= ?
MMS UA Prof URL= ?
Internet-tethering
APN= ?
Gebruikersnaam= ?
Wachtwoord= ?
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan je ze geven, zoals ze bij mij op mijn iPhone 4S staan. Ik heb ze in jouw eigen posting ingevuld hieronder.
Waar niets staat, staat op de iPhone ook niets.
Valt te proberen. Laat even weten of het wel of niet werkt.


Ik krijg het mobiel Internet op mijn iPhone-5 niet ingesteld.

Aan de -algemene- reactie van Simyo heb ik niets. 

Kan iemand mij helpen door het volgende in te vullen?

Mobiele data
APN=  iphonekpn.nl
Gebruikersnaam= 
Wachtwoord=
Mms:
APN:= portalmmm.nl
Gebruikersnaam=
Wachtwoord=
MMSC= http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proyy= 10.10.100.20:5080
Maximale mms-grootte= 307200
MMS UA Prof URL=
Internet-tethering
APN= iphonekpn.nl
Gebruikersnaam=
Wachtwoord=
Reputatie 5
Badge +10
Hoi janwilco,

Ik heb je vraag ook in dit topic behandeld. Om het overzichtelijk te houden, wil ik je vragen in dat topic te reageren.

Groetjes,

Alex

Reageer