.

IMAP met simkaart van Simyo

  • 14 March 2014
  • 10 reacties
  • 1621 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik heb een iPhone5 en mail via KPN.

Ik begrijp dat de IMAP server van KPN werkt met een KPN simkaart.

Werkt dit ook met een simkaart van Simyo?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Gelet op wat er gezegd is in deze recente discussie, ben ik bang van niet. Het lijkt er op dat de KPN mail servers sinds kort geen log-ins meer accepteren als ze vanaf een niet-KPN netwerk komen. Ik gebruik zelf geen mail van KPN maar er is vast wel iemand hier die e.e.a. kan bevestigen.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum HDI,

Goede vraag. Er zijn veel tips voorbij gekomen in het topic waar Scotsman naar verwijst. Via deze website kun je een lijst met smtp servers vinden. Daar staat die van KPN ook tussen. Er is een eigen smtp server voor nodig om te kunnen mailen met een mail van je provider. Dat zou in dit geval mail.kpnmail.nl moeten zijn. Misschien dat je er wat aan hebt. Ik hoop dat je er zo uit komt. Mocht het nou niet werken, biedt het Tweakers forum misschien uitkomst 🙂.

Kan je even laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Dank je Alex.
Mijn vraag is echter anders dan je antwoordt.

Om IMAP bij KPN te laten werken moet je een KPN simkaart hebben - zo schijnt het.
Het punt is dat KPN mij verwijst naar Simyo.
En Scotman meldt dat de kans dat IMAO via een Simyo simkaart - gebaseerd op de discussies - gaat werken klein tot nihil is. Dat ligt 'm dus aan KPN. Terwijl Simyp 'draait' op het KPN netwerk en een zuster-/dochterbedrijf van KPN is.

Allemaal erg flauw om de zaken zo dicht te timmeren; ze zullen daar zo hun al dan niet commerciele redenen voor hebben.

Zoals vermeld heb ik mijn vraag eerst op het KPN forum gesteld en daar werd ik verwezen naar het Simyo forum; jij verwijst me indirect weer terug naar KPN. Het kastje en de muur - het is niet anders....

Ik probeer het Tweakers forum ook nog.

In elk geval bedankt voor je reactie.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi HDI,

Dat kastje - muur gevoel vind ik erg jammer 😞 Simyo zit 1-op1 op het KPN netwerk, ook qua SMTP servers. Die hebben we zelf niet eens.
Ik hoop dat je je antwoord bij Tweakers vindt. Laat je 't weten als dat zo is?
Reputatie 7
Badge +9
Als het verzenden van email via KPN niet lukt moet je je gewoon aanmelden voor een Apple ID (als je die nog niet hebt) en een iCloud account activeren op de iPhone. Je hebt dan de mogelijkheid om mail via iCloud te verzenden. Dan heb je die dichtgetimmerde SMTP server van KPN helemaal niet meer nodig.
Badge +1
Om je op weg te helpen. Normale emailboxen @kpnplanet.nl, @kpnmail.nl, etc. hebben GEEN IMAP. Je kunt dus alleen POP3 gebruiken.
Het mobiele betwerk van Simyo/KPN is niet het zelfde netwerk als het vaste netwerk van KPN en daarom zal de SMTP-server voor uitgaande mail weigeren om je uitgaande mailtjes door te sturen aangezien de mailserver denkt dat je vanaf het verkeerde netwerk probeert te mailen (anti-spam maatregel, geen commerciële reden).
Mogelijke oplossingen voor uitgaande mail: eigen mailserver opzetten en gebruiken (vereist veel kennis) of SMTP-server gebruiken die jouw uitgaande mail wel accepteerd. Als je bijvoorbeeld ook een GMail adres hebt zou je de uitgaande mailserver instellingeb van GMail kunnen opzoeken instellen.
Mogelijje oplossing voor binnenkomende mail: geen IMAP instellen (wordt immers niet ondersteund), maar POP3 en daarbij er op letten dat een kopie van de mail op de mailserver blijft staan. Doe je dat laatste niet dan zul je al je mail die je op je mobiele apparaat ophaald niet opnieuw meer kunnen ophalen op je PC of laptop. 😉
Reputatie 7
Badge +9
De eerder genoemde iCloud service ondersteunt eveneens IMAP, en hun SMTP server accepteert uitgaande mail vanaf elk netwerk, mits je met je user name + password inlogt. Het gebruik van iCloud is gratis (tot 5GB). Ook al is iCloud niet je hoofd mailbox, het is een makkelijke manier om mail te versturen vanaf de iPhone.
Om je op weg te helpen. Normale emailboxen @kpnplanet.nl, @kpnmail.nl, etc. hebben GEEN IMAP. Je kunt dus alleen POP3 gebruiken.
Het mobiele betwerk van Simyo/KPN is niet het zelfde netwerk als het vaste netwerk van KPN en daarom zal de SMTP-server voor uitgaande mail weigeren om je uitgaande mailtjes door te sturen aangezien de mailserver denkt dat je vanaf het verkeerde netwerk probeert te mailen (anti-spam maatregel, geen commerciële reden).
Mogelijke oplossingen voor uitgaande mail: eigen mailserver opzetten en gebruiken (vereist veel kennis) of SMTP-server gebruiken die jouw uitgaande mail wel accepteerd. Als je bijvoorbeeld ook een GMail adres hebt zou je de uitgaande mailserver instellingeb van GMail kunnen opzoeken instellen.
Mogelijje oplossing voor binnenkomende mail: geen IMAP instellen (wordt immers niet ondersteund), maar POP3 en daarbij er op letten dat een kopie van de mail op de mailserver blijft staan. Doe je dat laatste niet dan zul je al je mail die je op je mobiele apparaat ophaald niet opnieuw meer kunnen ophalen op je PC of laptop. ;-)


Dank voor je uitgebreide antwoord Joen!
De eerder genoemde iCloud service ondersteunt eveneens IMAP, en hun SMTP server accepteert uitgaande mail vanaf elk netwerk, mits je met je user name + password inlogt. Het gebruik van iCloud is gratis (tot 5GB). Ook al is iCloud niet je hoofd mailbox, het is een makkelijke manier om mail te versturen vanaf de iPhone.


Scotsman: ook jij bedankt!
Reputatie 5
Badge +11
Scotsman en Joen: namens de moderatoren; beiden dank voor de uitleg 😃

Reageer