Skip to main content

Ik krijg maar geen data van mijn iPhone naar een TomTom GO apparaat. Nu zegt TomTom dat het kan liggen aan het gebruik van IPv6 voor internet. En ze vragen mij IPv4 te gebruiken. Hoe doe ik dat?? 

Het komt mij ook wel vreemd voor. Ik ben toch niet de enige met een TomTom en iPhone en Simyo? Zijn er nog andere problemen bij jullie beken (en oplossingen!) van gebruikers met Simyo en TomTom verbinding?

Kijk eens via onderstaande link voor de optimale instellingen @contact :

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen


Hoi @contact,

Bedankt voor je bericht. 

Ik zie dat @JanD de juiste link met je heeft gedeeld. Heel erg bedankt hiervoor @JanD😊

Groetjes,
Roeqajja


Bedankt @JanD voor de link en @Roeqajja voor de reactie. Voordat ik de vraag stelde had ik de informatie in deze link al gebruikt en het ook zo uitgevoerd. Dat heeft niet geholpen, daarom stelde ik de vraag. Ik weet nog steeds niet of Simyo IPv4 of IPv6 gebruikt en hoe ik kan instellen op IPv4. Dat zou volgens TomTom nodig zijn. Weten jullie (of iemand anders) hier meer over?

dank alvast 


Hallo @contact als je nu binnen de APN-instellingen het

APN-protocol en het

Roamingprotocol voor APN

dat nu ingesteld staat, als het goed is, op IPv4/IPV6

wijzigt in alléén IPv4.

Gaat het dan zoals je wilt, zo nee weer even terugzetten naar de oude combi/instellingen.

 


Dank @JanD  Helaas is er op de iPhone 11 van mij geen verdere instelling van het roamingprotocol voor APN mogelijk. 

Voor wifi-verkeer kan ik wel een IP adres vinden. Maar het gaat dus om GSM dataverkeer. Ik kan daar niks instellen. 

Is dat omdat Simyo dat niet toelaat of omdat een iPhone dat niet toelaat? 


Heb je binnen je gezin iemand met een Android mobiel @contact , dan kun je het daarmee proberen met jouw simkaart er in en de eerder door mij genoemde instellingen, als het dan wel werkt, weet je dat het niet aan Simyo ligt.

Succes.

 


@JanD Ik heb geen Android beschikbaar van iemand, maar ik geloof je zo ook wel. Ik denk dat TomTom zich vergist dat je per se IPv4 moet instellen, en dat het flauw is dat ze dat zeggen terwijl ze weten dat ik een iPhone heb. Zo ook zeggen ze dat ik "Bluetooth tethering” moet instellen, terwijl dat ook al niet zo heet op een iPhone. Dank voor je hulp.


@JanD Ik heb geen Android beschikbaar van iemand, maar ik geloof je zo ook wel. Ik denk dat TomTom zich vergist dat je per se IPv4 moet instellen, en dat het flauw is dat ze dat zeggen terwijl ze weten dat ik een iPhone heb. Zo ook zeggen ze dat ik "Bluetooth tethering” moet instellen, terwijl dat ook al niet zo heet op een iPhone. Dank voor je hulp.

Graag gedaan en goed weekend toegewenst @contact 


Reageer