.

Beantwoord

Hoe kan er internetverbruik zijn ondanks dat 3g uit staat?

  • 8 November 2014
  • 10 reacties
  • 1334 Bekeken

Afgelopen maandag, 3 november, had ik de hele dag mijn 3g uitstaan. Maar toen ik 's avonds in de Mijn Simyo app keek, zag ik dat er die dag om 08:03 drie mb is verbruikt. Niet alleen is het raar omdat ik dus mijn 3g toen zeer zeker uit had staan, maar ook omdat ik rond dat tijdstip nog lekker in bed lag te slapen.

Dit is ook niet de eerste keer dat zoiets is gebeurd maar deze weet ik echt zeker dat er ongeoorloofd mb's verloren gaan.
Wat is hier aan de hand?
icon

Beste antwoord door John8472 10 November 2014, 06:40

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Met 3g uitzetten zet je niet internet uit, je zet alleen de snellere variant uit. Je moet dus wel de optie kiezen om mobiel data volledig uit te zetten. Waarschijnlijk heb je de 3mb dus met de lage snelheid alsnog gebruikt. En ook in de nacht zijn er vaak genoeg apps die even online gaan.
Ik geef toe dat de 3g instelling wel verwarrend is, ik neem aan een iphone? Net boven de 3g instelling zit ook de instelling om alle data uit te zetten.
Bedankt voor je reactie.
Het gaat inderdaad om een iPhone en het zou inderdaad best kunnen dat mobiele data nog wel aanstond. Ik weet dat sommige apps, ook als ze niet aanstaan, soms zelf online gaan, maar 3mb lijkt mij wel erg veel voor een dergelijk fenomeen.
Om er zeker van te zijn zal ik de komende week zowel 3g als mobiele data uitzetten het nog eens peilen.
Volgens een nedeforummer, de leon, vindt er bij vliegtuigstand geen dataverkeer plaats.
Een andere mogelijkheid is op mijn simyo internet uitzetten. Heb je deze opties al eens geprobeerd?

Groet.
Friesian
Nee dat wist ik niet. Ik zal voor de zekerheid ook vliegtuigstand aanzetten.

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Ik vind zelf, eveneens iPhone gebruiker, de vliegtuigstand erg handig. Wat je daarmee bereikt is dat zowel de WiFi antenne als de GSM antenne uitgeschakeld worden. Er is dan helemaal geen draadloze communicatie mogelijk dus ook geen stiekum dataverbruik. De vliegtuigmodus even activeren is ook handig om je telefoon weer opnieuw op het mobiele netwerk aan te melden, dit kan helpen als de verbinding met het mobiele netwerk niet optimaal is. 
Weer iets nieuws geleerd. Ik zal eraan denken om vliegtuismodus eens in de zoveel tijd even in te schakelen.

Dank voor de reactie.
Badge
Let op als je vliegtuig stand aanzet kan je dus ook niet gebeld worden. Met de setting mobiel data uit gebruikt geen enkele app nog data van je mobiele abbo. 3mb op het "oude" gprs netwerk is overigens zo gehaald.
Daarom ook de opmerking, op mijn simyo internet uit. :) of bedoelde je dat John8472? Met setting.....
Reputatie 4
Badge +8
Let op als je vliegtuig stand aanzet kan je dus ook niet gebeld worden.....


Dat is wel het vermelden waard.

Dus belangrijk.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Sandro, (en John8472, Friesiannen, Scotsman en koorelle!), welkom op het forum van Simyo :)

Ik heb dit topic met je vraag even in het subforum Iphone/iOS gezet. Andere forumbezoekers met eenzelfde vraag kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.

Eigenlijk is er niet zoveel meer om toe te voegen, dus doe ik dat ook niet 😉

Reageer