.

Beantwoord

Help. Wel of geen internet via Simyo?

  • 10 June 2013
  • 9 reacties
  • 624 Bekeken

Beste Forumlezers,

Ik bel al enige tijd met simyo, nou krijg ik morgen een iphone 4s en keek op de site van simyo wat betreft de prijzen voor mobiel internet.
Op de forum lees ik veel ontevreden klanten wat betreft internet van simyo.
Nu weet ik niet wat te doen! Zijn er nog ook klanten die wel tevreden zijn wat betreft data verbruik enz enz.
Help wel of Geen internet van simyo?
Alvast bedankt!

Groetjes Yasmientje
icon

Beste antwoord door Charlene 12 June 2013, 12:01

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Ik ben al ruim 7 jaar een tevreden Simyo klant. Ik heb zelf geen iPhone maar er zijn wel wat issues hiermee. Dit heeft niets met Simyo te maken maar met de iPhone.

Ik denk dat je hier snel een goede uitleg krijgt van een iPhone gebruiker.
Badge +6
Beste Forumlezers,

Ik bel al enige tijd met simyo, nou krijg ik morgen een iphone 4s en keek op de site van simyo wat betreft de prijzen voor mobiel internet.
Op de forum lees ik veel ontevreden klanten wat betreft internet van simyo.
Nu weet ik niet wat te doen! Zijn er nog ook klanten die wel tevreden zijn wat betreft data verbruik enz enz.
Help wel of Geen internet van simyo?
Alvast bedankt!

Groetjes Yasmientje


Hoi Yasmientje,

Welkom op het forum!
Of je wel of geen internet wilt gaan gebruiken dat is een keus die zelf dient te maken. Als gebruiker van een toestel en dan maakt het merk niet uit moet je wel weten wat het toestel wel of niet kan en of het toestel meer internet verbruikt dan het toestel van een ander merk.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
Dus.......

Veel plezier met / van je iPhone 4S. Mooi toestelletje...🆒
Badge +8
Beste Forumlezers,

Ik bel al enige tijd met simyo, nou krijg ik morgen een iphone 4s en keek op de site van simyo wat betreft de prijzen voor mobiel internet.
Op de forum lees ik veel ontevreden klanten wat betreft internet van simyo.
Nu weet ik niet wat te doen! Zijn er nog ook klanten die wel tevreden zijn wat betreft data verbruik enz enz.
Help wel of Geen internet van simyo?
Alvast bedankt!

Groetjes Yasmientje


Hoi Yasmientje,

Wat belangrijk is bij een Internetbundel van Simyo, is dat je zelf inschat en bijhoudt op de verbruikspagina, of je genoeg hebt aan de bundel waar je voor kiest. Wanneer die bundel op is, ga je namelijk een buiten bundel tarief betalen (net als bij het bellen) van €0,15 per MB. Je hebt elke maand 1 x de mogelijkheid om je bundel omlaag of omhoog te wijzigen voor de volgende maand. Daarmee kun je er dus voor zorgen dat je niet buiten je bundel gaat.
Waar je rekening mee kunt houden is dat wij van het internetverbruik alleen mogen registreren hoeveel er wanneer is verbruikt. Wat dat is geweest (welke app, welke site, down- of upload) kunnen we niet zien.
Daar zou je evt. een app voor kunnen gebruiken, zoals veel forumgebruikers aanraden. Wanneer je dan meer data verbruikt dan voorzien, weet je waar dat vandaan komt, en kun je het in de toekomst voorkomen.

Ik heb zelf een iPhone4 en daarbij let ik altijd op dat ik de apps wel echt afsluit, en niet wegklik. Daar was ik pas na twee maanden achter, dat ze door bleven gaan. Ook is het belangrijk om automatische updates uit te schakelen. Dat het toestel niet vanuit zichzelf even je hele software update, terwijl je op 3G zit. Dat kunnen grote hoeveelheden zijn.
Meer tips vind je hier.

Succes met je keuze!

Groetjes, Charlene
Badge +8
Dus.......

Veel plezier met / van je iPhone 4S. Mooi toestelletje...🆒


Hoi de leon,

De mijne is gevallen. Heb een heel mooi spinnenwebachtig patroon in mijn scherm nu.. 😞
Maar ik hoorde dat als ik daarmee naar de Apple store ga, dat ik dan een heel nieuw toestel kan krijgen voor €150.
Zou dat echt zo zijn?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Wordt zo'n akkefietje niet door een inboedelverzekering gedekt, hier in de UK is dat vaak wel het geval (maar er is meestal wel een eigen risico). De mooie nieuwe Macbook Air van mijn dochter die in NL woont kreeg onlangs een regenbui over zich heen toen die onder een open dakraam lag en er ineens een hoosbui losbarstte. Total loss maar de schade werd volledig vergoed door de verzekering.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi de leon,

De mijne is gevallen. Heb een heel mooi spinnenwebachtig patroon in mijn scherm nu.. :(
Maar ik hoorde dat als ik daarmee naar de Apple store ga, dat ik dan een heel nieuw toestel kan krijgen voor €150.
Zou dat echt zo zijn?

Groetjes,
Charlene


Ha Charlene,

Geloof het maar niet. Dan krijg je een refurbished toestel. Van de buitenkant gloedjenieuw. Van de binnenkant voorzien van nagekeken hergebruikte goede componenten maar wel een nieuwe accu. Mijn iPhone 4s is vorig jaar augustus ook vervangen door een refurbished toestel. Prima ding, ziet er gloednieuw uit en werkt prima. Niks mis mee. Die refurbs zijn juist vaak goed nagekeken. Komen uit dezelfde fabriek. De mijne was zelfs jonger dan de eerste.

Anyway...waarom laat je je scherm niet vervangen door een bedrijfje ? Meestal kost dat rond de dertig - veertig euro. Misschien minder. Google maar es even. 
Laat even horen hoe het afgelopen is. :p
Badge +8
Wordt zo'n akkefietje niet door een inboedelverzekering gedekt, hier in de UK is dat vaak wel het geval (maar er is meestal wel een eigen risico). De mooie nieuwe Macbook Air van mijn dochter die in NL woont kreeg onlangs een regenbui over zich heen toen die onder een open dakraam lag en er ineens een hoosbui losbarstte. Total loss maar de schade werd volledig vergoed door de verzekering.

Hoi Scotsman,

Helemaal niet aan gedacht. Dat ga ik proberen. :D

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ha Charlene,

Geloof het maar niet. Dan krijg je een refurbished toestel. Van de buitenkant gloedjenieuw. Van de binnenkant voorzien van nagekeken hergebruikte goede componenten maar wel een nieuwe accu. Mijn iPhone 4s is vorig jaar augustus ook vervangen door een refurbished toestel. Prima ding, ziet er gloednieuw uit en werkt prima. Niks mis mee. Die refurbs zijn juist vaak goed nagekeken. Komen uit dezelfde fabriek. De mijne was zelfs jonger dan de eerste.

Anyway...waarom laat je je scherm niet vervangen door een bedrijfje ? Meestal kost dat rond de dertig - veertig euro. Misschien minder. Google maar es even. 
Laat even horen hoe het afgelopen is. :p


Hoi de leon,

Kijk, daarom vraag ik het hier. 🙂 Dat wist ik dus echt niet. Ik maakte de overweging omdat het me fijn leek om een heel nieuw toestel te hebben.
40 euro is ook de goedkoopste die ik heb gevonden. En als ik dat dan ook nog kan laten vergoeden door de inboedelverzekering. Maar ik ben nogal een uitsteller, dus eer dat ik kan laten weten hoe het is afgelopen... :p

Groetjes,
Charlene

Reageer