.

Beantwoord

Gegevens Kopiëren? Internet instellingen

  • 13 March 2013
  • 13 reacties
  • 1419 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Ik stap over van KPN naar SIMYO. Echter, als ik binnen de SIMYO-website zoek naar de gegevens over het instellen van mijn iPhone4 blijken die op sommige plekken van elkaar te verschillen en soms zijn ze zelfs onjuist (er wordt op één plek aangeraden bij storing even de batterij uit het toestel te halen; dat kán helemaal niet bij een iPhone).
Daarom de volgende vraag: mijn vrouw heeft al ongeveer een jaar SIMYO op haar iPhone4. Ik neem aan dat ik haar instellingen gewoon kan overnemen? Of zijn die niet de juiste combinatie met een nieuwe sim-kaart?

Of heeft dochter-SIMYO zelfs dezelfde instellingen als moeder-KPN en hoef ik niets te wijzigen?

M.v.g.
Gesp
icon

Beste antwoord door Alex 15 March 2013, 17:29

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Probeer het hier eens mee. Hiermee surf ik op het WWW met Simyo.
Ik neem aan dat je het over deze instellingen hebt? Succes. 


.http://i92.photobucket.com/albums/l28/leoneke2/2ce7ccca3b528dac053aca1bdcfcf49c.jpg
http://i92.photobucket.com/albums/l28/leoneke2/198806bdc67381d62328a0b9cd4e35b1.jpg
Reputatie 7
En dit is nog eens een duidelijke instructie! 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Ik stap over van KPN naar SIMYO. Echter, als ik binnen de SIMYO-website zoek naar de gegevens over het instellen van mijn iPhone4 blijken die op sommige plekken van elkaar te verschillen en soms zijn ze zelfs onjuist (er wordt op één plek aangeraden bij storing even de batterij uit het toestel te halen; dat kán helemaal niet bij een iPhone).
Daarom de volgende vraag: mijn vrouw heeft al ongeveer een jaar SIMYO op haar iPhone4. Ik neem aan dat ik haar instellingen gewoon kan overnemen? Of zijn die niet de juiste combinatie met een nieuwe sim-kaart?

Of heeft dochter-SIMYO zelfs dezelfde instellingen als moeder-KPN en hoef ik niets te wijzigen?

M.v.g.
Gesp


Hoi Gesp,

Kan je even laten weten of de instellingen van de leon hebben geholpen?

Ik ben ook benieuwd of je probeert te internetten met het telefoonnummer welke gekoppeld is aan je forum account, want op die aansluiting staat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit. Om te kunnen internetten moet deze instelling altijd aan staan. Je kunt dit aan/uit zetten via je persoonlijke pagina.

Kan je daarnaast laten weten waar je deze verschillende instellingen ziet staan?

@de leon. Bedankt voor de tips.
Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
En dit is nog eens een duidelijke instructie! :)

Dank je maar of Gesp dat ook vindt? 😕
Badge
@ de leon
Bedankt voor je snelle reactie!!! Ik had al eerder willen reageren maar door een stommiteit slaagde ik er niet in een reactie te plaatsen. Ja, nogal wiedus, ik probeerde vanuit m'n nieuwe nummer te reageren en moest me dus registreren. Maar m'n naam accepteerde hij niet: die was al in gebruik! Ja, natuurlijk, op m'n andere account, want ik gebruik nóg eenSIMYO- nummer, op een andere telefoon.
Vandaag "viel het kwartje". :D

Ik weet nog niet of de instellingen die je gaf werken, want ik neem m'n SIMYO-kaart pas in gebruik als m'n oude KPN-nummer is overgezet (half april en dan ben ik vermoedelijk in Frankrijk en dan werkt internet dus niet, want buitenland). Ik verwacht echter geen problemen, want dat zijn de instellingen die ik ook nu al heb, nog met m'n KPN-account. Als ik terug ben  zal ik hier melden of het gelukt is!
Daarmee zou dan ook m'n andere vraag beantwoord zijn, dochter SIMYO gebruikt de instellingen van KPN-moeder.

@ Alex
Volgens mij hád ik internet al aangezet, maar inderdaad: die bleek op "uit" te staan. Ik heb het (weer?) aangezet.
Naar de verschillende mededelingen over de instellingen moet ik even zoeken.
Ik las ook ergens dat internet in het buitenland vermoedelijk binnenkort mogelijk wordt. Zijn er al redelijke vermoedens vanaf wanneer dat kan?

En klopt mijn conclusie: SIMYO-instellingen zijn KPN-instellingen?
Badge
@alex en de leon
Ggesp = Gesp :o

@alex,
Ik kan zo snel de tegenstrijdige info niet meer vinden, behalve een verwijzing van Bibi naar de KPN-site. Daar worden minder handelingen gevraagd dan de leon opgeeft. Ik vermoed dat de leon gelijk heeft!

Zodra ik  m'n nieuwe nummer in gebruik heb en terug ben in Nederland, laat ik je weten of alles werkt. Zo ja: maak dan van de leons antwoord jullie standaard antwoord op vragen over de instelling van een iPhone4.
Reputatie 7
Badge +9
@alex en de leon
Ggesp = Gesp :o

Zodra ik  m'n nieuwe nummer in gebruik heb en terug ben in Nederland, laat ik je weten of alles werkt. Zo ja: maak dan van de leons antwoord jullie standaard antwoord op vragen over de instelling van een iPhone4.

 
We horen het graag hier terug ja..;)
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor je terugkoppeling Ggesp. Mocht je na het overzetten van het telefoonnummer nog vragen hebben over het werken van internet, verneem ik het graag.

Groetjes,

Alex
Badge
Zoals beloofd

Ik zou hier nog even melden of de door deLeon verstrekte instellingen kloppen. Weliswaar moet m'n nummer (morgen) nog worden overgezet, maar ik heb vanmiddag de simkaart vast geplaatst en de e-mail werkt perfect.
Dus nogmaals dank aan de Leon!!!

Het lijkt me verstandig om zijn twee plaatjes tot standaardantwoord te promoveren, misschien met de extra opmerking dat ex-KPNers dus helemaal niets hoeven te veranderen.

In het onwaarschijnlijke geval dat morgen zou blijken dat het overzetten wél tot complicaties leidt, laat ik dat hier direct weten. Dus: geen bericht = goed bericht.

M.v.g.,
Ggesp
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ggesp,

Helemaal goed. Kan je nog even laten weten of het na het overzetten nog goed werkt. Wellicht dat ik de plaatjes dan kan gebruiken, er een nieuw topic van kan maken en als belangrijk kan markeren.

Groetjes,

Alex
Helaas

1) Ik heb te vroeg gejuicht. De instellingen had ik (met goed resultaat) getest met m'n WiFi aan. Ik dacht dat het voor die instellingen niet uitmaakt of je via WiFi of via 3G verbinding maakt. Uit Alex' verzoek het na overzetten van m'n nummer het nóg eens te proberen, leid ik af dat er wél verschil is, en heb ik m'n WiFi uitgeschakeld.
Helaas: het werkt dan niet. Ik heb het even vergeleken met mijn vrouw (ook Simyo, ook een iPhone) en daar leidt uitschakelen van WiFi onmiddellijk tot inschakelen van 3G.

Overigens denk ik dat dat niet aan de instellingen ligt, ik heb exaxt dezelfde als die van zowel haar als die door de Leon werden opgegeven. Kun jij zien of er bij jullie iets fout zit of nog ingesteld moet worden? (Het nummer is pas vandaag overgezet!) Ik merk het allemaal nog wel, hoop ik.

2) Na het overzetten moest ik wéér opnieuw registreren voor dit forum. Dus: Gesp = Ggesp = Ggespp  :mad:

3) Ik heb wel meteen gekozen voor Sim Only. Dat duurt een dag of twee? Ik kan dan een tijdje niks meer testen, omdat ik zondag a.s. voor een tijdje naar het buitenland vertrek.

4) In het buitenland werkt internet alleen via WiFi? Ik hoef op m'n mobieltje niets "uit" te zetten?

M.v.g.
Ggespp  🙂
Alles in orde

Vanochtend (zaterdagochtend) bekroop me het gevoel dat het toch onwaarschijnlijk was dat het aan mijn instellingen lag. Ik heb daarom een mailtje gestuurd met het verzoek daar maandag nog eens naar te kijken. Maandag, want tenslotte was het weekend al begonnen.
Tot mijn verbazing kreeg ik een half uurtje later al bericht dat de instellingen van mijn nummer gereset waren, en dat ik even een koude start moest maken.
Resultaat: alles werkt als een zonnetje. En dat in het week-end!!!

Ik heb Fazia, mijn contactpersoon, inmiddels bedankt. Maar ook Simyo als geheel verdient een complimentje: dit is service!

Aan mijn verhaaltje over de instellingen hoeft dus niets meer veranderd: de plaatjes van de Leon zijn perfect. En nogmaals: een oud-KPNer hoeft niets anders te doen dan zijn simkaart om te wisselen (tenminste in het geval van een iPhone4, voor andere toestellen geldt dat waarschijnlijk ook, maar dat weet ik niet zeker).

Ggespp
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ggespp,

Bedankt voor je terugkoppeling. Hopelijk blijft het nu gewoon werken.

Groetjes,

Alex

Reageer