Skip to main content
antwoord

'Geen simkaart'in Iphone 5

  • June 1, 2013
  • 11 reacties
  • 4758 Bekeken

Forum|alt.badge.img
Hallo,

Ik heb een Iphone 5 en sinds vandaag mijn nano-simkaart van Simyo ontvangen.
Deze heb ik inmiddels geactiveerd, echter bij het inzetten van de simkaart in mijn telefoon kreeg ik de melding: Geen simkaart geïnstalleerd.
Ik ben naar een telefoonwinkel geweest om dit na te laten kijken omdat ik op internet heb gelezen dat het hier ook kan gaan om de simkaart lezer.
Hij heeft verschillende simkaarten geprobeerd en mijn telefoon pakte ze allemaal. Alleen bij het plaatsen van mijn Simyo simkaart kreeg ik weer een medling geen simkaart geïnstalleerd.
Vanmiddag heb ik mijn Iphone gereset en toen vroeg het om mijn simkaart (zonder pincode) te plaatsen. Deze kan ik niet deactiveren in mijn Simyo.
Jullie raden het al, mijn telefoon pakt de simkaart niet en nu kan ik dus niet verder in mijn telefoon.

Wie o wie kan mij helpen?!
Ik zit met mijn handen in het haar!!!

Hoop op snelle reacties.

Beste antwoord door Alex

Welkom op het forum Charlaine,

Heb je toevallig al gesynchroniseerd met iTunes? Dit doe je door de simkaart in het toestel te stoppen. Vervolgens koppel je je toestel aan je computer. Je kunt dan synchroniseren met iTunes. Daarnaast ben ik benieuwd of de simkaart wel in een ander toestel werkt.

Groetjes,

Alex

11 reacties

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • June 1, 2013
Dit vergt ingrijpen van een moderator, maar helaas zijn die er niet op zondag...

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • June 4, 2013
Helaas nog geen passende antwoord ontvangen...

Inmiddels is mijn telefoon weer aan alleen krijg ik nog steeds de melding geen simkaart.
Gister had ik heel even bereik maar helaas heeft dat nog geen 5 minuten geduurd. En sindsdien weer geen simkaart...

Wie o wie kan mij helpen???

Alex
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • antwoord
  • June 4, 2013
Welkom op het forum Charlaine,

Heb je toevallig al gesynchroniseerd met iTunes? Dit doe je door de simkaart in het toestel te stoppen. Vervolgens koppel je je toestel aan je computer. Je kunt dan synchroniseren met iTunes. Daarnaast ben ik benieuwd of de simkaart wel in een ander toestel werkt.

Groetjes,

Alex

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • June 4, 2013
Ik heb inderdaad al gesynchroniseerd maar helaas..
Ik heb geen andere telefoon om dit te testen.
Maar het is toch raar dat mijn telefoon andere kaarten wel pakt en deze niet?
En... Gister heeft hij de Sinyo simkaart wel even gepakt.

Is het misschien zo dat jullie de kaart nog moeten activeren?

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • June 4, 2013
nog niemand die mij kan helpen?????

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • June 4, 2013
Misschien moet Simyo je een vervangende simkaart sturen. Een moderator zal dit morgen lezen en hopelijk actie ondernemen. Nog een ding - je stopt de sim in de iPhone terwijl die helemaal uitstaat?

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • June 4, 2013
Ja klopt. Telefoon staat helemaal uit..
Heb het ook een paar keer proberen te resetten (powerkopje+homeknopje), gesynchroniseerd..
Niks helpt, maar in de tussentijd heb ik wel 2 minuten gebeld en een sms naar het buitenland gestuurd.

Alex
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • June 5, 2013
Hoi Charlaine,

Het is inderdaad vreemd dat de simkaart soms wel werkt. Nu zie ik dat je wel een vervangende simkaart hebt besteld. Je zou de simkaart eventueel ook bij een telefoonwinkel in een ander toestel kunnen testen. Ik ben benieuwd wat dit oplevert.

Groetjes,

Alex

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • June 6, 2013
Ik heb inmiddels een nieuwe simkaart ontvangen.
Deze er in gedaan maar ik krijg de melding 'geen service'.
Heb het al een paar keer uit en aan gedaan, en gesynchroniseerd.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • June 6, 2013
Hij doet het!!!
Eindelijk!!

Natascha
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • June 7, 2013
Hij doet het!!!
Eindelijk!!


Hoi Charlaine,

Fijn te horen dat je simkaart werkt. Fijne dag en een fijn weekend.