.

Beantwoord

Geen service op mijn toestel.

  • 4 June 2014
  • 7 reacties
  • 3708 Bekeken

Beste moderators,

Ik heb net mijn nieuwe simkaart van Simyo in mijn simlockvrije toestel van Hi gestopt. (een iPhone 4). Ik heb tot het laatst m'n Hi abonnement gebruikt en toen daar de service verdween, ben ik m'n Simyo-simkaart gaan gebruiken. Alleen nu heb ik op mijn iPhone 4 met simkaar van Simyo links bovenin 'geen service' staan. 

Ik heb de simkaart op tijd geactiveerd, dus ik snap niet waar het aan kan liggen. Schoonmaken en opnieuw plaatsen van de simkaart biedt helaas ook geen oplossing.

Ik zien in mijn iPhone ook niet het gebruikelijke kopje 'Aanbieder' in het menu staan. Dus handmatig een netwerk zoeken lukt ook niet.

Als ik mijn toestel op vliegtuigmodus zet en weer terug geeft hij de fout: 'ongeldige simkaart'

Hebben jullie een oplossing?
icon

Beste antwoord door Charlene 5 June 2014, 16:54

Bekijk originele reactie

7 reacties

Nu geeft die niet meer de foutmelding: 'Geen service' 

maar hij zegt nu: 'Ongeldige simkaart'

heb me iPhone 4 al een aantal keer opnieuw opgestart en gereset, maar het mocht niet baten..
Reputatie 7
Badge +9
Als ik dit allemaal zo lees dan krijg ik toch het sterke vermoeden dat de iPhone niet simlockvrij is. Je zou dat kunnen verifieren door de sim in een bevriende simlockvrije smartphone te stoppen om te zien of hij het dan wel doet.
Hi Nick.

Je zegt dat de telefoon simlockvrij is,ook ik heb daar mijn twijfels over.
Een jaar na activatie kan een telefoon gratis simlockvrij worden gemaakt via je oude provider, anders tegen betaling van een een geldbedrag.
Is de telefoon simlockvrij gemaakt?

En om Scotsman zijn stelling extra goed te kunnen controleren kun door even op mijn simy bij mijn gegevens te kijken.
Staat bij Status >> Actief?


Groet,
Friesian 
Badge +8
Hoi Nick,

Welkom op het forum :)
Wat je even kunt doen, is je toestel synchroniseren met iTunes met de simkaart van Simyo erin. Dat gaat het voor je verhelpen :)
Mocht je daarna nog geen service hebben doe dan even een handmatige reset. De eerste uit dat artikel.

Ik hoor het graag van je of dat het heeft opgelost :)

Friesian, bij een iPhone komt het heel vaak voor de melding 'ongeldige sim'. En dat hoeft dus geen simlock te zijn. Vaak helpt synchroniseren dan, dan worden de providerinstellingen erin gezet. :)


Groetjes,
Charlene
Ik heb het zelfde probleem, alleen kan ik mijn telefoon niet synchroniseren met iTunes, want hij zegt dat dat niet mogelijk is. Ik heb nog geen bericht van Hi over een overname bedrag van mijn telefoon, kan dt er iets mee te maken hebben?


Friesian, bij een iPhone komt het heel vaak voor de melding 'ongeldige sim'. En dat hoeft dus geen simlock te zijn. Vaak helpt synchroniseren dan, dan worden de providerinstellingen erin gezet. :)


Groetjes,
Charlene


Oké, dankje voor de vermelding, merkgebonden info wist dat niet.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hi rosavdhoogen,

Ik heb je vraag in dit topic beantwoord.

@Friesian; weer wat geleerd 😉

Reageer