Skip to main content

.

Ik heb mijn simkaart geactiveerd toen ik hem ontvangen heb maar nog niet gebruikt in mijn telefoon omdat ik een nieuwe Iphone5 heb gekocht. Ik heb dus een nanosimkaart aangevraagd en ontvangen. Deze is echter verdwenen tussen een stapel post en daarom had ik wederom een nieuwe nanosimkaart aangevraagd en ontvangen. Deze nanosimkaart heb ik geactiveerd  en daarna kreeg ik een pin en pukcode in beeld die ik gelukkig opgeschreven heb. Tot mijn verbazing kreeg ik nl een mail met een andere pin en pukcode. Deze codes staan ook in mijn account. Afgelopen donderdag is mijn abonnement overgezet en heb ik de nanosimkaart in het toestel geplaatst. Ik moest de pincode invoeren en dit is de pincode die ik oorspronkelijk in beeld kreeg en niet die in mijn account staat!



Helaas heb ik echter geen service met de nanosimkaart. Ook niet na synchronisatie met Itunes en resetten. Wat nu?
Ik heb mijn simkaart geactiveerd toen ik hem ontvangen heb maar nog niet gebruikt in mijn telefoon omdat ik een nieuwe Iphone5 heb gekocht. Ik heb dus een nanosimkaart aangevraagd en ontvangen. Deze is echter verdwenen tussen een stapel post en daarom had ik wederom een nieuwe nanosimkaart aangevraagd en ontvangen. Deze nanosimkaart heb ik geactiveerd  en daarna kreeg ik een pin en pukcode in beeld die ik gelukkig opgeschreven heb. Tot mijn verbazing kreeg ik nl een mail met een andere pin en pukcode. Deze codes staan ook in mijn account. Afgelopen donderdag is mijn abonnement overgezet en heb ik de nanosimkaart in het toestel geplaatst. Ik moest de pincode invoeren en dit is de pincode die ik oorspronkelijk in beeld kreeg en niet die in mijn account staat!



Helaas heb ik echter geen service met de nanosimkaart. Ook niet na synchronisatie met Itunes en resetten. Wat nu?




Hoi Lissete68,



Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat je geen gebruik kan maken van je aansluiting. Kan je mij een privé bericht sturen met het simkaart nummer van de simkaart die je nu gebruikt van Simyo zodat ik dit voor je kan bekijken.
Geachte Forum,

 

Ik heb sinds kort een iphone 5s alles werkt, wiffi en bellen. Nu heb ik ook een internetdata bundel van 500 mb. Alleen kom ik niet op het mobiel netwerk als deze inschakel. Ik heb de indruk dat ik ook hier een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Onder het hoofdstukjemobile data staat: APN    iphonekpn.nl; gebruikersnaam; wachtwoord. Kunt u mij aangeven of ik hier gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen en zoja waar vind ik die gevens.

Met vriendelijke groeten 
In mijn iPhone5 staat bij MOBIELE DATA onder Mobiele data ook iphonekpn.nl zonder gebruikersnaam en ww. Bij MMS onder Mobiele data staat bij APN: portalmmm.nl. Mijn gebruikersnaam en ww zijn blanco. Bij MMSC staat: http://mp.mobiel.kpn/mmsc. En bij PERSOONLIJKE HOTSPOT staat ook weer: iphonekpn.nl en weer zonder gebruikersnaam en ww.



Ik heb wel 3G.



Misschien helpt een reboot van je iPhone5.
Geachte Forum,

 

Ik heb sinds kort een iphone 5s alles werkt, wiffi en bellen. Nu heb ik ook een internetdata bundel van 500 mb. Alleen kom ik niet op het mobiel netwerk als deze inschakel. Ik heb de indruk dat ik ook hier een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Onder het hoofdstukjemobile data staat: APN    iphonekpn.nl; gebruikersnaam; wachtwoord. Kunt u mij aangeven of ik hier gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen en zoja waar vind ik die gevens.

Met vriendelijke groeten 




Hoi Orthos,



Welkom op het forum! :)



Ik raad je aan de volgende instellingen te gebruiken:



APN: internet

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: gprs



En daarnaast raad ik je ook aan de instelling "Internet op je mobiel - Nederland" weer aan te zetten via Mijn Simyo 😉.



Wanneer je dit beide hebt gedaan, is het verstandig om vervolgens even je telefoon uit en weer aan te schakelen.



Ik hoor graag of mobiel internet daarna wel werkt! :)



@RicoK dankjewel voor het meedenken! 🙂
Ik raad je aan de volgende instellingen te gebruiken:



APN: internet

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: gprs

.........

@RicoK dankjewel voor het meedenken! :)




-Kim, kun je uit leggen waarom de instellingen op verschillende manieren kunnen worden ingevoerd? Waarom werkt het bij de een wel en bij de ander niet? 



Ik ben heel benieuwd.
-Kim, kun je uit leggen waarom de instellingen op verschillende manieren kunnen worden ingevoerd? Waarom werkt het bij de een wel en bij de ander niet? 



Ik ben heel benieuwd.




Hi RicoK,



Erg goede vraag, een goed antwoord erop moet ik je helaas schuldig blijven.



Het ding is dat de instellingen die ik aangaf de "officiële" Simyo instellingen zijn voor op het KPN netwerk.



Echter, nu werkt inderdaad de APN iphonekpn.nl (of de APN portalmmm.nl) soms bij onze klanten ook. Maar bijvoorbeeld niet wanneer ze in het buitenland zitten.



Ik zal deze week onze Netwerkspecialisten 'ns bellen om te vragen of zij hier een goede verklaring voor hebben hoe dit mogelijk is 🙂.



Dus, ik kom hier bij je op terug!
Hier ben ik ook benieuwd naar. Mag je ook donderdag uitleggen 🙂
Ik zal deze week onze Netwerkspecialisten 'ns bellen om te vragen of zij hier een goede verklaring voor hebben hoe dit mogelijk is 🙂.



Dus, ik kom hier bij je op terug!




Bedankt alvast. Ik ben hier echt heel nieuwsgierig naar. Zeker als deze instellingen invloed hebben op het gebruik in het buitenland!
Bedankt alvast. Ik ben hier echt heel nieuwsgierig naar. Zeker als deze instellingen invloed hebben op het gebruik in het buitenland!



Ik heb dezelfde instellingen als jij en Orthos, RicoK, automatisch geladen bij synchroniseren.

In het buitenland werken de instellingen van -Kim zijn we achter gekomen.

Ik ben meer van de instelling: If it ain't broken, don't try to fix it 😉 , dus ik laat de mijne gewoon zoals ze zijn.

Wat Orthos ook eens kan proberen is een handmatige reset.



-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)

-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt

Hij gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf hopelijk ook aanmelden op het mobiele netwerk.



Laat je horen of we al wat zijn opgeschoten, Orthos?



Groetjes,

Charlene
Ik ben nú in het buitenland (Brussel, België) en maak ik gebruik van provider BASE. Ik had wel een 3G symbool staan, maar geen dataverbinding. Nu met de insteling internet, KPN, GPRS wel. 



Maar moet ik straks als ik weer huiswaarts keer deze instellingen weer terugzetten naar iphonekpn.nl, gebr. leeg, ww. leeg zodra ik de Nederlandse grens weer oversteek? Of kan ik de insteling internet, KPN, GPRS laten staan?
Hi RicoK,



Als het goed is kun je je instellingen laten staan zoals ze in Brussel staan/stonden. Kun je laten weten of dit zo werkt?



Het ding met die APN's is dat niemand voor de volle 100% weet hoe dit precies werkt. Maar het werkt.



Voor alle merken/soorten/types/besturingssystemen apparaten die gebruik maken van het mobiele netwerk zijn er aparte instellingen. Deze instellingen zorgen voor correspondentie tussen het apparaat en het mobiele netwerk. Het is de sleutel voor het slot in de deur, zeg maar.

Nu zijn er inmiddels zóveel apparaten die gebruik maken van het mobiele netwerk, en al zóveel apparaten die ook níet meer gebruikt worden maar waarvan de instellingen nog wel bestaan, dat het een soort van 'brei' van data is geworden; big data



Ik heb het ook al eens aan een netwerkspecialist gevraagd, en die gaf me een antwoord gelijkend aan die ik nu geef.
Hallo -Ernst,



Ja, het werkt. De 'buitenlandinstelling' internet, KPN, GPRS werkt ook in Nederland. 



Ik heb alleen niet kunnen checken of de 3G-verbinding automatisch wordt omgezet bij binnenkomst in Nederland, omdat ik gisterenavond laat wat had gegeten bij grensovergang Hazeldonk en ik daar nog op BASE zat. Ik heb dus handmatig gezocht naar het KPN netwerk. Hierna deden de 'buitenland-instellingen' het dus wel. Ik heb deze laten staan.



Alleen het wachtwoord he. Dat is GPRS, dat nou niet echt veelbelovend is voor de snelheid......:p
Hoi RicoK,



Dank voor je terugkoppeling en -Ernst ook bedankt al voor de uitleg, het was mij éventjes ontschoten namelijk :eek:



Haha tja en dat wachtwoord stamt nog uit een tijd van wat langer geleden 😉.
Ik heb mijn simkaart geactiveerd toen ik hem ontvangen heb maar nog niet gebruikt in mijn telefoon omdat ik een nieuwe Iphone5 heb gekocht. Ik heb dus een nanosimkaart aangevraagd en ontvangen. Deze is echter verdwenen tussen een stapel post en daarom had ik wederom een nieuwe nanosimkaart aangevraagd en ontvangen. Deze nanosimkaart heb ik geactiveerd en daarna kreeg ik een pin en pukcode in beeld die ik gelukkig opgeschreven heb. Tot mijn verbazing kreeg ik nl een mail met een andere pin en pukcode. Deze codes staan ook in mijn account. Afgelopen donderdag is mijn abonnement overgezet en heb ik de nanosimkaart in het toestel geplaatst. Ik moest de pincode invoeren en dit is de pincode die ik oorspronkelijk in beeld kreeg en niet die in mijn account staat!



Helaas heb ik echter geen service met de nanosimkaart. Ook niet na synchronisatie met Itunes en resetten. Wat nu?




Ik heb het zelfde probleem als Lisette, tweede nano simkaart aangevraagt omdat het adres verkeerd was. Pincode die ik op de site heb gekregen klopt, in de mail is een andere pincode en die klopt niet. Verder het zelfde geprobeerd als Lisette en al een hele dag bezig met simyo via de mail veder hebben ze hebben zelfs bij hun in he systeem de simkaart opnieuw gerest. nog geen succes en geen serives, dus kan niet bellen en smsen....



Misschien weten de moderators hoe het probleem bij lisette is opgelost?
Ik heb het zelfde probleem als Lisette, tweede nano simkaart aangevraagt omdat het adres verkeerd was. Pincode die ik op de site heb gekregen klopt, in de mail is een andere pincode en die klopt niet. Verder het zelfde geprobeerd als Lisette en al een hele dag bezig met simyo via de mail veder hebben ze hebben zelfs bij hun in he systeem de simkaart opnieuw gerest. nog geen succes en geen serives, dus kan niet bellen en smsen....



Misschien weten de moderators hoe het probleem bij lisette is opgelost?




Hoi Ward van der Bruggen,



Ik zie in het systeem dat er 2 vervangende simkaarten zijn besteld. Kan je mij voorzien van het simkaartnummer van de simkaart die nu in je toestel zit zodat ik kan kijken waar het probleem zit.
Hoi Ward van der Bruggen,



Ik zie in het systeem dat er 2 vervangende simkaarten zijn besteld. Kan je mij voorzien van het simkaartnummer van de simkaart die nu in je toestel zit zodat ik kan kijken waar het probleem zit.




Ik heb u een prive bericht gestuurd met daarin het simkaart nr.





Groet,



Ward
Ik heb u een prive bericht gestuurd met daarin het simkaart nr.





Groet,



Ward




Hi Ward van der Bruggen,



Ik zie dat je inmiddels ook via de e-mail al geholpen bent en je juiste simkaart nu actief is :)



Zou je een volgende vraag via één kanaal willen stellen? Nu waren er 2 collegae met je issue bezig en liepen ze elkaar in de weg 😉
Wou je nog iets vragen, Ward?

Ik zie niks staan..



Groetjes, Charlene
Hoi, ik heb sinds vorige week een iPhone 5S, en daarvoor heb ik een nieuwe nano simkaart aangevraagd. Ik heb alleen steeds als ik 's ochtends na het fietsen op mijn werk kom dat mijn telefoon geen service heeft en dat er staat Zoeken... Het lijkt dus wel alsof de iPhone mijn simkaart niet kan vinden ofzo? Vaak als ik mijn telefoon opnieuw opstart is het probleem verholpen, maar ik heb natuurlijk geen zin om constant in de gaten te moeten houden of mijn telefoon het wel of niet doet.. Iemand enig idee?
Hoi, ik heb sinds vorige week een iPhone 5S, en daarvoor heb ik een nieuwe nano simkaart aangevraagd. Ik heb alleen steeds als ik 's ochtends na het fietsen op mijn werk kom dat mijn telefoon geen service heeft en dat er staat Zoeken... Het lijkt dus wel alsof de iPhone mijn simkaart niet kan vinden ofzo? Vaak als ik mijn telefoon opnieuw opstart is het probleem verholpen, maar ik heb natuurlijk geen zin om constant in de gaten te moeten houden of mijn telefoon het wel of niet doet.. Iemand enig idee?



Hoi Manon2807, welkom op het Simyo forum :)



Dat lijkt me best vervelend worden... Dus elke morgen als je op je werk van de fiets stapt is het bereik weg? 😕

Je telefoon heeft in ieder geval dan geen problemen de simkaart te 'vinden', want dan zou je dáár een melding van zien.

Kan het zijn dat je dan misschien net door een gebied fietst waar het bereik wat minder is? Weet je toevallig of meer collega's die op het KPN netwerk zitten hier last van hebben?



Ik hoor graag van je!
Ja klinkt vreemd, ik weet het, maar het is inderdaad elke ochtend en middag na het fietsen dat er Zoeken.. staat en ook als ik mijn telefoon meeneem tijdens het hardlopen is daarna mijn bereik weg. Het lijkt wel alsof mijn simkaart de beweging niet leuk vindt ofzo. Na opnieuw opstarten van mijn telefoon doet hij het weer, maar dat 2/3 keer per dag doen zie ik absoluut niet zitten.



Het ligt niet aan het bereik, want dit probleem had ik voorheen met mijn iPhone 4 niet.
Ja klinkt vreemd, ik weet het, maar het is inderdaad elke ochtend en middag na het fietsen dat er Zoeken.. staat en ook als ik mijn telefoon meeneem tijdens het hardlopen is daarna mijn bereik weg. Het lijkt wel alsof mijn simkaart de beweging niet leuk vindt ofzo. Na opnieuw opstarten van mijn telefoon doet hij het weer, maar dat 2/3 keer per dag doen zie ik absoluut niet zitten.



Het ligt niet aan het bereik, want dit probleem had ik voorheen met mijn iPhone 4 niet.




Hi Manon2807,



Een simkaart, en vooral een nanosim, hoort best stevig vast te zitten in een telefoon. Als het aan de beweging ligt, dan zou je een langs een iPhone shop kunnen gaan om je telefoon na te laten kijken. Wat óók kan is dat als je een hoesje er omheen hebt, dat dat er voor zorgt dat het bereik weg valt.
Ik ben terug geweest naar de winkel, en volgens hen zit de simkaart gewoon goed in het toestel. Ik heb er geen hoesje omheen.
Ik ben terug geweest naar de winkel, en volgens hen zit de simkaart gewoon goed in het toestel. Ik heb er geen hoesje omheen.



Hi Manon2807,



Ik zou je nu toch aan willen raden een vervangende nano simkaart te bestellen op Mijn Simyo. Je krijgt de €5 die het kost van mij vergoed als je me laat weten wanneer je hem besteld hebt. Als dit helpt is het opgelost, als dit niet helpt zal het helaas aan je telefoon liggen 😞
Ik ben terug geweest naar de winkel, en volgens hen zit de simkaart gewoon goed in het toestel. Ik heb er geen hoesje omheen.



Hi Manon2807,



Ik zou je nu toch aan willen raden een vervangende nano simkaart te bestellen op Mijn Simyo. Je krijgt de €5 die het kost van mij vergoed als je me laat weten wanneer je hem besteld hebt. Als dit helpt is het opgelost, als dit niet helpt zal het helaas aan je telefoon liggen :(





Ok, ik heb zojuist een vervangende simkaart besteld. Hoop dat dat de oplossing is! 🙂

Reageer