.

Beantwoord

Geen compatible simkaart voor iPhone5

  • 19 April 2013
  • 10 reacties
  • 1279 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 13 reacties
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nano-simkaart ontvangen en deze in mijn nieuwe iPhone 5 gestopt.
De kaart heb ik geactiveerd via de site onder mijn eigen login.

Nu krijg ik de melding op mijn iPhone:
"Alleen compatible SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren.
Plaats alstublieft de SIM-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM-kaart".

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb er redelijk haast mee want mijn oude simkaart van mijn iPhone 4 is inmiddels uit de lucht...
Grt.
icon

Beste antwoord door Natascha 24 April 2013, 16:19

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Heeft de iPhone een simlock?
Badge
Heeft de iPhone een simlock?

Aan het begin lijkt het van wel, maar als ik dan de pincode invoer dan staat er "UNLOCKED".
Op het scherm heb ik ook gewoon bereik van WiFi en streepjes van het netwerk (er staat alleen geen netwerknaam bij).
Reputatie 7
Badge +9
Heb je al geprobeerd of uit- en aanzetten van de iPhone helpt?
Badge
Ja, dat heb ik zelfs al meerdere keren gedaan, maar telkens krijg ik dezelfde melding.
Ik moet de iPhone overigens wel telkens UNLOCKEN na hem echt uitgezet te hebben maar dat gaat prima.
Hij unlocke hebm gewoon, wil dan de iPhone activeren en dat lukt dus nog steeds niet aangezien de simkaart niet compatible zou zijn..
Reputatie 7
Badge +9
Het eerste unlocken is om je iPhone zelf te kunnen gebruiken, onafhankelijk of er een compatibele sim in zit. Op mijn (Engelstalige) iPhone is dat uit te zetten onder Settings > General > Passcode Lock. De tweede keer dat je een code moet invoeren is vermoedelijk omdat je iPhone gekoppeld is aan een ander netwerk, waarschijnlijk omdat hij niet simlock vrij is. Of hij al dan niet simlock vrij is moet je kunnen nagaan bij de leverancier van de iPhone.
Badge
Het eerste unlocken is om je iPhone zelf te kunnen gebruiken, onafhankelijk of er een compatibele sim in zit. Op mijn (Engelstalige) iPhone is dat uit te zetten onder Settings > General > Passcode Lock. De tweede keer dat je een code moet invoeren is vermoedelijk omdat je iPhone gekoppeld is aan een ander netwerk, waarschijnlijk omdat hij niet simlock vrij is. Of hij al dan niet simlock vrij is moet je kunnen nagaan bij de leverancier van de iPhone.


Oke dat klinkt logisch :o Ik ga maandag wel terug naar de winkel (had hem online gekocht), want er stond in de advertentie niets over simlock e.d.
Badge
Net met de winkel gesproken en ze zeggen dat de iPhone toch echt simlock vrij zou moeten zijn..
Toch vraag ik me dit af. Is dit nog op een andere manier te checken misschien?
Grt.
Reputatie 7
Badge +9
In het algemeen kun je dit checken door een sim van een andere provider dan waar je de iPhone hebt gekocht er in te plaatsen. Als je kunt bellen dan is de iPhone simlockvrij.

Je kunt ook kijken wat er gebeurt als je je Simyo sim in een andere simlock vrije iPhone stopt (van een kennis of buurman of zo). Als dat werkt dan is er niets mis met je nanosim.

Maar op maandag zijn de moderators hier weer, maar eens zien of zij nog een nuttig advies kunnen geven. Het is altijd mogelijk dat er iets hapert met jouw Simyo aansluiting, of dat de nanosim defect is.
Badge
Het is opgelost. De telefoon bleek (raar maar waar in dit geval) toch een simlock te hebben.
Ik heb de telefoon teruggebracht en een andere iPhone 5 gekocht.
Thnx voor alle reacties!
Badge +6
Hoi Fresh,

Fijn te horen dat je achter de oorzaak van het probleem bent gekomen en dat het probleem is opgelost.

@ Martijn® & Scotsman bedankt voor het meedenken.

Reageer