Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Geen 3G na terugkomst uit DLD,na herstart wel

  • 12 februari 2013
  • 39 reacties
  • 4075 Bekeken

Badge
Heb opmerkelijk probleem met mij iphone 4S met 6.1 os

Als ik even in DLD ben geweest en dan terug in NL schakelt telefoon niet op 3G en of GPRS,telefoneren is wel mogelijk.
Na het herstarten  van iphone pakt die wel 3G(internet)

Iphone van mijn vrouw ook met simyo abbo heeft hetzelfde probleem,telefoon even in vliegtuig modus zetten en dan terug helt niet.Even min mobiele data uitzetten en dan aanzetten ook de 3G werkt niet.
Enkele herstart helpt.


Bij mij oude provider Vodafone had ik die probleem niet.

Ook merk ik dat het even duurt voordat telefoon met netwerk contact maakt,het staat 10 seconden geen service in het scherm,dan pas KPN NL.

Wie weet wat hier aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Alex 12 februari 2013, 16:43

Welkom op het forum sylwester,



Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat de telefoon opnieuw connectie moet maken met het netwerk. Ik ben eigenlijk benieuwd of je ditzelfde ervaart met een ander toestel. Het toestel zou namelijk automatisch connectie moeten maken met het internet. Zou je je bevindingen even kunnen doorgeven als je het in een ander toestel hebt geprobeerd?



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

39 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum sylwester,

Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat de telefoon opnieuw connectie moet maken met het netwerk. Ik ben eigenlijk benieuwd of je ditzelfde ervaart met een ander toestel. Het toestel zou namelijk automatisch connectie moeten maken met het internet. Zou je je bevindingen even kunnen doorgeven als je het in een ander toestel hebt geprobeerd?

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,

Beide toestellen hebben identiek probleem/euvel.

Het klopt dat die connectie zou moeten maken maar dat gebeurd niet,zelfs na 1 dag nog niet.
Alleen herstart helpt.
Ik woon in Venlo,ben regelmatig in DLD dus kan altijd iets testen.

Mocht je meer weten stel gerust een vraag.

Mvg
Reputatie 5
Badge +10
Hoi sylwester,

Ik heb mijn vraag niet helemaal duidelijk gesteld. Ik lees dat jullie beide gebruik maken van een iPhone. Ik zou je willen vragen om de Simyo simkaart in een ander toestel (geen iPhone) te proberen.

Kan je me dan laten weten wat je ervaart?

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,

Ik heb helaas geen ander toestel dan iphone,kan dus niet testen.

Ben elke week in DLD,wellicht kan ik misschien iets doen/testen als ik aanwijzingen krijg.

Volgende keer zal ik iphoene even herstarten in DLD en dan kijken in NL of het wel doet.

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Hey sylwester,

Bedankt voor jouw terugkoppeling. Zou je even kunnen laten weten of herstarten in Duitsland het probleem heeft verholpen?
Reputatie 7
Ik sluit me bij de TS aan.

Vorige week ben ik een week op vakantie geweest in Zuid-Limburg. Ik ben toen ook de grens overgestoken naar Duitsland. Bij terugkeer in Nederland gaf mijn Huawei Ascend G300 wel aan dat ik weer bij Simyo zat, maar er kwam geen dataverbinding tot stand. Eenmaal weer op het vakantiepark was de dataverbinding na een minuut of 20 nog steeds niet tot stand gekomen. Hierop heb ik mijn telefoon uit en weer aan gezet waarna de dataverbinding wel werd gelegd. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RicoK,

Niets aan de instellingen (roaming) gewijzigd? Soms geeft je toestel namelijk een melding dat je dit moet uitzetten als je in het buitenland bent.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
He Alex,

Ik verander niets aan de roaming instellingen c.q. ik laat roaming aanstaan, omdat ik, zodra ik de grens over ben wel telefonisch bereikbaar wil blijven. Bij het uitzetten van roaming is dit toch niet meer het geval?

Een toestel dat een seintje geeft dat roaming moet worden uitgezet bij het oversteken van een grens c.q. het overschakelen op een buitenlandse provider? Daar heb ik nog niet van gehoord. He, ik heb wel een Huawei he, deze Chinees spreekt waarschijnlijk geen Duits....:)
Badge
Hey Riko, met roaming uit op je telefoon blijf je nog steeds bereikbaar in het buitenland. Ik heb overigens standaard roaming uit staan. Was twee weken terug in Duitsland, geen instellingen gewijzigd en bij terugkomst in Nederland kon ik met mijn iPhone 4 ook geen verbinding krijgen met 3G, ook pas NA opnieuw opstarten van de telefoon.
Badge
Ben blij dat ik niet de enigste ben met het probleem.

Na de laatse update van apple voor Iphone volstaat even in vliegtuigstand te zetten en dan weer terug,dan heb ik wel gewoon 3G.

Maar het gaat helaas niet automatisch.
Reputatie 7
Hey Riko, met roaming uit op je telefoon blijf je nog steeds bereikbaar in het buitenland. Ik heb overigens standaard roaming uit staan. Was twee weken terug in Duitsland, geen instellingen gewijzigd en bij terugkomst in Nederland kon ik met mijn iPhone 4 ook geen verbinding krijgen met 3G, ook pas NA opnieuw opstarten van de telefoon.

Ik was en eerlijk gezegd ben nog steeds in de veronderstelling dat de instelling Roaming aan/uit te maken heeft met het toestemming geven van het gebruik maken van een netwerk van een andere (buitenlandse) provider.
Badge
Dataroaming betekent het gebruik van de telefoon om gegevens te ontvangen via mobiele netwerken die je mobiele provider niet zelf kan doen, bijvoorbeeld omdat deze in het buitenland niet beschikbaar is. Uw mobiele provider rekent daarom extra kosten voor dataroaming. Let hier goed op het woord DATA. Roaming (zonder DATA) staat inderdaad voor gebruik van netwerken anders dan je eigen provider maar dit kun je niet instellen bij het in- of uitschakelen van Dataroaming
Reputatie 7
Oké, ik denk dat ik qua begrip misschien enkele jaren achterloop.:rolleyes:

Mijn telefoon (Android 4.0.3) staat standaard en ongewijzigd ingesteld op:
- Gegevenstoegang: Aan
- Gegevensroaming: Uit
- Altijd-aan mob. gegev. instel.: Aan

De laatste instelling is mij niet geheel duidelijk. Er wordt bij vermeld dat deze instelling extra accucapaciteit vraagt op bepaalde netwerken.
Badge
Goed nieuws.

Opeens schakelt die wel over naar 3G in Nederland na terugkomst ui DLD,onze beide Iphones.

Hier hebben we niks aan gewijzigd.

@Alex heb jij iets gedaan?
Reputatie 7
Ik wou dat ik het ook kon testen. Helaas ben ik de komende tijd niet in de buurt van de landsgrenzen.
Badge +6
Goed nieuws.

Opeens schakelt die wel over naar 3G in Nederland na terugkomst ui DLD,onze beide Iphones.

Hier hebben we niks aan gewijzigd.

@Alex heb jij iets gedaan?


Hoi Sylvester,

Moderator Alex heeft niks veranderd op je aansluiting. Wel fijn te horen dat je toestel zelf terug schakelt naar 3G.
Hoi, heel fijn te horen dat het nu bij jullie is verholpen maar bij ons ( m ijn vrouw en de mijne ) allebei nog steeds geen 3G bij terugkomst in Nederland!

Uiterst vervelend. Niets aan instellingen enzo gewijzigd. Gewoon de grens over , daar wel bellen en 3G verbinding, terug in Nederland , snel KPN teken ( Abon Simyo) maar geen 3G. Aan /uit helpt dan alleen!!

Wat is dit ?

Marcel
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marcel61, welkom op het forum en gelukkig nieuwjaar :)

Het lijkt er bij jullie dan ook op dat de verbinding met het netwerk niet helemaal goed tot stand komt. Van welke telefoons maken jullie gebruik?
Ik wil wel graag met je checken of de APN is zoals die moet zijn.
allereerst bedankt vor reactie, happy new year voor jouw en alle forem lezers ook!
Wij maken gebruik van een Iphone4 en een Iphone4S.
APN staat als volgt: mobiele data: iphonekpn.nl
Reputatie 7
Er zijn (helaas) meerdere instellingen mogelijk. Binnen Nederland doen ze het allemaal, maar in het buitenland niet. Zie deze link.

Wat je zou kunnen doen is bij Mobiele Data het volgende te wijzigen:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
ok bedankt ik heb dat nu ingesteld en ga dat morgen proberen als ik weer over de grens moet en stuur dan weer een berichtje op dit forum!
zo even berichtje terug: HELAAS

Werkt dus niet, nog steeds geen 3G bij terugkomst in Nederland.
rest werkt wel.

Iemand nog andere suggesties?
Badge +6
ok bedankt ik heb dat nu ingesteld en ga dat morgen proberen als ik weer over de grens moet en stuur dan weer een berichtje op dit forum!

zo even berichtje terug: HELAAS

Werkt dus niet, nog steeds geen 3G bij terugkomst in Nederland.
rest werkt wel.

Iemand nog andere suggesties?


Hoi Marcel61,

Dat is vervelend dat het toestel niet automatisch terug gaat op 3G. Heb je het toestel al uit/aan gezet om te kijken of dit helpt?
Ik ben benieuwd of dit de oplossing is geweest.
Badge
Onlangs heeft mijn vrouw nieuwe en geupdated Iphone 5s,maar probleem blijft,idem dito met Iphone 4S

Heb telefonisch contact opgenomen met simyo,ik kreeg advies om contact op te nemen met Apple.:mad:

U snapt hoe ik heb gereageerd,Simyo zegt het ligt aan Apple en Apple zegt het ligt aan simyo.
Dat is probleem afschuiven en niet oplossen.

Kortom: Met vodafone had ik die probleem niet.
Met KPN wel.

Ik trek daarom conclusie dat er bug in KPN netwerk zit icm met Simyo wellicht.

Daarom verzoek aan Simyo: Los het op aub,kop in het zand steken is geen oplossing.
Badge +8
Hoi Sylwester,

Wat jammer, het leek alsof het in maart opgelost was, lees ik hier. Maar dat bleek dus toch niet het geval. :(
Het is geenszins onze bedoeling om je van het kastje naar de muur te sturen. De simkaart kan zich pas aanmelden als er vanuit het toestel een seintje komt om dat te doen. Dit is bij uit- en aanzetten, of bij vliegtuigmodus in- en uitschakelen het geval. Het zou ook automatisch moeten gebeuren. De simkaart heeft daar echter geen invloed op. Het toestel zou moeten merken dat er geen verbinding met het 3G netwerk is en op zoek moeten gaan.
Wat was de precieze terugkoppeling van Apple? Konden zij je aangeven waarom het volgens hun aan het (KPN) netwerk ligt? Daar ben ik wel benieuwd naar, want misschien wordt het dan in plaats van Kastje-Muur een samenwerking naar de oplossing. :)

Groetjes,
Charlene

Reageer