.

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn iPhone4 in?

  • 2 January 2012
  • 64 reacties
  • 29532 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

64 reacties

Ik heb inmiddels mijn instellingen nog een keer ingesteld en mijn simkaart eruit en erin gedaan. Toen heb ik mijn telefoon (iphone 4s met iOS 6) opnieuw opgestart. Ik heb 3G, maar als ik een sms stuur naar 1300 met ja, dan krijg ik een sms terug met het is niet mogelijk om te configureren. Inmiddels heb ik ook al een rekening van 15,- voor internet buiten me bundel. Kan iemand me hier mee helpen?

Liefs iris
Bij mij werkte 3G nadat ik een paar instellingen had veranderd:

APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

En daarna iPhone even uit zetten.
1 min. Later werkte 3G
En als jij een sms stuurt naar 1300 met ja, kan jij dan wel configureren? Want bij mij lukt dat nog steeds niet...

Liefs iris
Ik heb alleen die instellingen veranderd en vervolgens had ik 3G (ik heb een iPhone 4 IOS 6)
Ik heb ook 3G, maar internet kost nog steeds geld. Ik snap niet hoe dit kan en vraag het al een week lang, maar simyo antwoord niet. Please please help me

Liefs iris
Badge +6
Beste Iristessa,

Door een storing zijn na het activeren van de simkaart de bundels niet geactiveerd. Wij zijn hier aan het werk om dit op te lossen.
Wanneer de bundels zijn geactiveerd zullen de kosten die onterecht buiten de bundel zijn gevallen aan je worden gecrediteerd.
Bedankt voor het antwoord. Ik neem aan dat we een mail krijgen als de storing is opgelost?

Liefs iris
Alles doet het! Thanks.
Badge +2
Beste iristessa,

Fijn om te horen dat alles naar behoren werkt. Als je verder nog vragen hebt horen wij die graag.

Groetjes,

Arie
Badge
Beste,

Ik ben ook al een aantal dagen aan het pielen om internet aan de praat te krijgen en het wil niet lukken. Ik heb een iPhone 4s met de nieuwste iOS en heb een aantal dagen geleden internet aangevraagd bij Simyo. Volgens de website zou dat per direct in moeten gaan, maar welke instellingen ik ook probeer, ik krijg geen internet. 

Voordat ik mijn internet-instellingen begon te veranderen wond er dit:

Algemeen -> Netwerk > Mobiel datanetwerk ->

Mobiele data (dit staat er bij mij ingevuld)

APN iphonekpn.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord

MMS

APN portalmmm.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord
MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proxy 10.10.100.20:5080
Maximale mms-grootte 307200
MMS UA Prof Url

Internet-tethering

APN iphonekpn.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord


Wat ik geprobeerd heb om internet te laten werken:

1.
Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

2.
Voor deze manier van instellen dien je wel over WIFI te beschikken op uw iPhone.

Ga naar help.benm.at.

Dit is een Duitse site, waar geen hulp geboden wordt voor internet-instellingen.

3.
Een andere optie is het downloaden van software via de Apple website:
Windows: http://support.apple.com/kb/DL926
Mac: http://support.apple.com/kb/DL851


Hoe zorg ik ervoor dat internet wél werkt?


Vriendelijke groeten,


David
Badge +2
Beste graafdaav,

Raar dat dit niet werk. Toevallig heb ik vorige week van een klant te horen gekregen dat er nog een andere manier is om het internet in te stellen.

Beste Arie,

Ik heb inmiddels de oplossing en bovenstaande instellingen (b)lijken niet eens nodig te zijn.

Wat er aan de hand was is het volgende:
Ik ben overgestapt van Vodafone naar Simyo. Mijn theorie is dat er een stukje van de APN instellingen achterblijft.
Ik was klaar om het hele toestel te resetten maar kwam de instelling tegen: Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen
Hierna werkte het internet meteen, ondanks dat ik op m'n iPhone nu de standaard APN iphonekpn.nl is (zonder usernaam en wachtwoord).

Let wel even op: je moet hierna je eigen WiFi netwerk wel even opnieuw instellen.


Wij adviseren je het op deze manier te proberen. Laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Ik zit met 'n probleem..

Ik heb sinds dinsdag een aonnement van Simyo met 500MB internet.
Nu deed ie het niet dus heb even op internet gezocht, daarstond dat je je APN moest veranderen, ik gedaan nog steeds geen internet.
Ik heb de Iphone 4 met iOS 6.0.1. Heb hiervoor een Vodafone Blackberry prepaid bundel gehad, waar ik nog 100 MB op had staan, deze 100MB heb ik gewoon opgemaakt op deze telefoon.

Ik heb dus al geprobeert de APN te veranderen in

APN; internet
Gebruikersnaam; KPN
wachtwoord; gprs

Ook heb ik al 2x herstel netwerk instellingen gedaan, heeft ook geen zin. Heb ook al Simyo gebelt, heb toen een mailtje gekregen met de instellingen en een link naar de KPN site hoe ik de instellingen moet veranderen, heb ik allemaal gedaan, maar nog steeds geen internet.

Ik kan alleen de site www.google.nl openen, maar als ik dan iets wil opzoeken doet hij het niet meer en naar andere site's lukt ook niet. Whatsapp doet het ook niet. Ik heb als ik mijn wifi aanzet wel gewoon internet.

Wat moet ik nou doen?

Hoop dat iemand mij kan helpen,

Met vriendelijke groet

Thijs.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Thijsvanb,

Ik zie dat je inmiddels gebruik hebt kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk sinds 5 november. Klopt het dat het nu werkt?

Groetjes,

Alex
Dit is 'm. Gedownload via de computer en het is gelukt.
http://support.apple.com/kb/DL1465
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Jacques Polak,

Bedankt voor jouw terugkoppeling! Goed om te horen dat alles naar behoren werkt.
Ik ben in het bezit van een IPHONE 5. Heb een abonnement  (telefoon en internet) bij Simyo maar het internet werkt niet.
Wat zijn de instellingen dat het wel werkt?

Alvast bedankt & groet, John 
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Hilger,

Ik heb jou een email toegestuurd met de juiste instellingen.
Hallo,

sinds gister is mijn abbo ingegaan bij Simyo (internet + bellen). Alleen internet werkt niet.
Heb een iphone4 met IOS6.01. Wat zijn de goede instellingen dat het wel werkt? Oplossingen in dit toppic werkt (vooralsnog) niet.

Ik hoor graag van u.

Vriendelijke groet, 
Rob
Hallo.

Ik heb sinds maandag een simyo abonnement. En een iphone4. Met de nieuwste ios (6.0.1). Het lukt mij niet om mobiel internet aan de praat te krijgen. Ik heb al vele opties die op dit forum beschreven staan geprobeerd... Maar nog steeds geen mobiel internet. Wie kan mij helpen?

Groet, jeroen
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Robben,

Volgens onze netwerkgegevens moet je gewoon verbinding met het internet kunnen maken via jouw mobiel, wij adviseren jou om met onze internetinstellingen langs een onafhankelijke telefoonwinkel te gaan zodat de medewerkers dit kunnen controleren.
Maar wat zijn dan de juiste instellingen? Anders kan ik het ook niet laten controleren... Heb onderstaande namelijke geprobeerd, maar dit werkt niet...

Ik kan ook nergens instellingen vinden die per telefoon gespecificeerd zijn, misschien is dit handig om te doen?

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Ik hoor het graag.

Groet Rob
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Robben,

De APN moet inderdaad 'internet' zijn. De instellingen hierboven kloppen. Houdt er wel rekening mee dat je de mobiele dataverbinding ook moet aanzetten.

Groetjes,

Alex
Beste Alex / Wayne,

Ik heb de volgende instellingen nogmaals ingevoerd (had dat al eerder gedaan; toen werkte het niet):

APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Maar helaas... nog steeds geen mobiel internet.

Hebben jullie nog een andere suggestie, waar het aan zou kunnen liggen?
Ik begin nl. een beetje moedeloos te worden, aangezien ik al een paar avonden instellingen aan het invoeren en uitproberen ben....
Moet ik misschien iets veranderen aan de instellingen van Mms (wat onder mobiele data staat)? Of aan de instellingen van Internet-tethering?
Ik heb de sim-kaart ook uitgeprobeerd in mijn vorige smartphone: ook geen mobiel internet.
Tevens instructies op de site van KPN uitgeprobeerd voor de iphone4 (dat zag ik elders op dit forum): ook zonder resultaat....

Alvast bedankt.

Groet,
Jeroen
Hallo,

Ik heb vanmiddag m'n simyo simkaart in mn telefoon geplaatst en conform de handleiding het internet geprobeerd in te stellen op mijn telefoon. Alleen werkte dit tot 5 keer niet. Is het mogelijk om de instellingen per mail te versturen? Ik zag in andere topics dat dit regelmatig gebeurt.

Met vriendelijke groet,

Käy Vriend.
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex / Wayne,

Ik heb de volgende instellingen nogmaals ingevoerd (had dat al eerder gedaan; toen werkte het niet):

APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Maar helaas... nog steeds geen mobiel internet.

Hebben jullie nog een andere suggestie, waar het aan zou kunnen liggen?
Ik begin nl. een beetje moedeloos te worden, aangezien ik al een paar avonden instellingen aan het invoeren en uitproberen ben....
Moet ik misschien iets veranderen aan de instellingen van Mms (wat onder mobiele data staat)? Of aan de instellingen van Internet-tethering?
Ik heb de sim-kaart ook uitgeprobeerd in mijn vorige smartphone: ook geen mobiel internet.
Tevens instructies op de site van KPN uitgeprobeerd voor de iphone4 (dat zag ik elders op dit forum): ook zonder resultaat....

Alvast bedankt.

Groet,
Jeroen


Hoi Jeroen35,

Volgens onze gegevens heb je sinds gisteren verbinding met internet via ons netwerk. Klopt het dat het werkt?

Hallo,

Ik heb vanmiddag m'n simyo simkaart in mn telefoon geplaatst en conform de handleiding het internet geprobeerd in te stellen op mijn telefoon. Alleen werkte dit tot 5 keer niet. Is het mogelijk om de instellingen per mail te versturen? Ik zag in andere topics dat dit regelmatig gebeurt.

Met vriendelijke groet,

Käy Vriend.


Welkom op het forum Kay.Vriend,

Ik heb de instellingen zojuist per email verstuurd.

Groetjes,

Alex