Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn iPhone4 in?

  • 2 januari 2012
  • 64 reacties
  • 29490 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4 als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4 instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4 via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

64 reacties

Ik heb dit gepobeerd op mijn iPhone 4S en internet werkt niet.



Wat nu?
Badge +2
Beste Ladidia,

Wij adviseren je het op de volgende manier te proberen:

Voor deze manier van instellen dien je wel over WIFI te beschikken op uw iPhone.

Ga naar help.benm.at.

Let op: deze site dien je te bezoeken vanuit de iPhone.
Vervolgens zie je onder aan de pagina onder features de optie Tethering, klik hier op.

Nadat de lijst met landen is geopend kies je niet Nederland maar ga je naar de laatste optie in de lijst "Create your own".
Hier stelt u de volgende gegevens in:

Carrier: Simyo
APN: internet
Username: KPN
Password: gprs

Klik vervolgens op download.

Hierna krijgt u de mogelijkheid om het profiel te installeren.

Een andere optie is het downloaden van software via de Apple website:
Windows: http://support.apple.com/kb/DL926
Mac: http://support.apple.com/kb/DL851


Groetjes,
Arie
Badge
Hallo,
Zodra ik alles goed instel krijg ik perfect bereik, 5 streepjes.
Als ik dan 3G aanzet valt de verbinding weg en krijg ik
NO SERVICE
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb een 3GS met de laatste sorftware....
Hartelijke groet,
Eric Lugtigheid
Dat ligt aan de apple software en niet aan simyo ik heb het bij mezelf net verholpen. En als je het googled zou je zien dat je niet de enigste bent met iOS 5... Die hier last van heeft! Heb je hem wel unlocker enz enz?
Hallo,

Ik probeer ook al een tijdje 3G verbinding op mijn iphone 4s te krijgen.
Het lukt steeds niet. Ik heb alle instellingen goed staan zoals ze hier vermeld staan. Maar geen resultaat.
Ik heb wel internetverbingen maar ik krijg alleen een  "bolletje" in plaats van het 3g netwerk.

Ook heb ik de APN Chnager geprobeerd. Deze installeerd het Simyo profiel op je telefoon.
Na de installatie geeft hij bij mij de melding "Mobiel Datnetwerk activeren niet mogelijk"

Weet iemand raad?
Badge +6
Beste Maartie,

Welkom op het forum!
Heb je na het instellen van de instellingen je toestel geheel uitgezet en daarna weer aangezet.
Daarnaast wil ik van je weten welke OS je hebt op je iPhone.
Ik heb dat een aantal keer geprobeerd om de telefoon aan en uit te zetten. Maar dit is zonder resultaat.

Ik heb OS versie 5.1.1

Vandaag heb ik de simkaart geprobeerd in het oude toestel van mij (een Samsung E20 (geen smartphone)). 
Als ik de simkaart erin stop krijg ik vaak te zien "Geen Service".  Ik kan dan ook niet beleen/smsen.

Zou het misschien aan de simkaart liggen?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi maartie,

Heb je helemaal geen bereik dan? Ook niet voor bellen/sms-en? De Samsung E20 is inderdaad geen smartphone. Daar kun je ook niet op internetten.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Nee geen bereik waar ik ook ben valt hij regelmatig weg. Tijdens geen service kan ik ook niet bellen en sms-en. Mijn iphone geeft ook vaak het woord "zoeken" aan. Dan gaat hij zoeken naar het goede netwerk en heb ik dus geen bereik.

Op de oude zit inderdaad geen internet op, maar ik moet er wel gewoon mee kunnen bellen.

Groetjes
Reputatie 6
Badge +9
Zou het je misschien helpen als ik hier neerzet wat ik op mijn iPhone 4s zie staan?
Valt te proberen:

Algemeen -> Netwerk > Mobiel datanetwerk ->

Mobiele data (dit staat er bij mij ingevuld)

APN iphonekpn.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord

MMS

APN portalmmm.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord
MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proxy 10.10.100.20:5080
Maximale mms-grootte 307200
MMS UA Prof Url

Internet-tethering

APN iphonekpn.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord


Hopen wat van je te horen 😉
Dankje voor je bericht!
Ik heb het geprobeerd maar helaas geen resultaat met de gegevens. Hij blijft een "bolletje" aangeven.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo Maartie, misschien even een domme vraag. Je hebt in je telefoon het schuifje toch wel op 3G gezet? Ik neem aan van wel. Verder betekent dat niet dat je dan overal 3G ontvangst heb. Ik woon in een redelijk grote stad in et randstadgebied, maar ook daar zijn er nog punten waar hij op het 'bolletje' springt.
Ja dat heb ik gedaan. Ik woon in Brabant en heb altijd een goede ontvangst gehad. Pas sinds kort ben ik regelmatig mijn bereik helemaal kwijt. Het wisseld vaak van helemaal vol naar helemaal niks in ca. 30 sec. En 3g heeft hij bij mij op nog geen enkele plaats weergegeven. Tewijl dat eerst wel altijd het geval was.
Reputatie 5
Badge +10
Ja dat heb ik gedaan. Ik woon in Brabant en heb altijd een goede ontvangst gehad. Pas sinds kort ben ik regelmatig mijn bereik helemaal kwijt. Het wisseld vaak van helemaal vol naar helemaal niks in ca. 30 sec. En 3g heeft hij bij mij op nog geen enkele plaats weergegeven. Tewijl dat eerst wel altijd het geval was.

Wellicht toch even een ander toestel proberen. Dan weet je in ieder geval waar de oorzaak ligt.

Groetjes,

Alex
Vandaag heb ik een ander toestel geprobeert ook een iphone 4s van een kennis.
Hij heeft ook een simyo abonnement met internet. Met zijn simkaart doet alles het.

Ik stop mijn simkaart erin en meteen viel het bereik weg. Daarna toestel opnieuw opgestart. Toen kwam er kort singnaal maar dat viel kort daarna weer weg.
Ook kregen we geen 3g internet op mijn simkaart.
We hebben verschillende dingen geprobeert in te stellen maar het helpt niet.

Zouden jullie een nieuwe microsim kaart willen sturen?
Ik hoop dat dan wel alles goed werkt.
Vandaag heb ik een ander toestel geprobeert ook een iphone 4s van een kennis.
Hij heeft ook een simyo abonnement met internet. Met zijn simkaart doet alles het.

Ik stop mijn simkaart erin en meteen viel het bereik weg. Daarna toestel opnieuw opgestart. Toen kwam er kort singnaal maar dat viel kort daarna weer weg.
Ook kregen we geen 3g internet op mijn simkaart.
We hebben verschillende dingen geprobeert in te stellen maar het helpt niet.

Zouden jullie een nieuwe microsim kaart willen sturen?
Ik hoop dat dan wel alles goed werkt.


Hallo

Ik heb recent een microsim gekregen voor mij iphone 4 en van alles geprobeerd om internet aan de gang te krijgen.
Helaas niet gelukt.

Kaartje (t-mobile) van de iphone 4 van mijn zoon in mijn iphone gedaan en wat denk je? ........ internet werkt gewoon!!!

Zou ik een werkend micro sim kaartje kunnen krijgen?

groetjes
Goedemorgen
Ik nu even wat meer tijd om het complete verhaal te vertellen.

Zoals u weet had ik mijn iphone 4 normaal werkend met de grote simkaart die ik kleiner heb gemaakt met de schaar.
Behalve dat de telefoon af en toe de opmerking te zien gaf dat er geen simkaart aanwezig was, werkte alles naar behoren, inclusief internet, G3, enz.

Nadat ik het originele simkaartje in de telefoon had gedaan werkte de telefoon onmiddelijk. Prima, dacht ik.
Ik zat op dat moment thuis binnen mijn wifi omgeving en dacht er niet aan ook even G3 te testen.

Daar kwam ik later buitenshuis achter toen ik onderweg even wat via mijn telefoon wilde opzoeken op internet.
Geen Internet dus.

Thuis gekomen enige uren bezig geweest om de via het symio forum aangegeven " oplossingen" een voor een uit te proberen. Telefoon telkens aan en uit gezet, handmatig allerlei aanpassing gemaakt aan de installingen, enz.
Iedere keer weer hoopvol naar de ruimte naast de aanduiding KPN.nl gekeken of het bolletje zou verschijnen of de aanduiding G3.

Maar helaas niets.......

Mijn zoon heeft ook een iphone met een microsim van t-mobile. Die er even ingedaan. En wie schertst mijn verbazing. Alles werkt in een keer, telefoon, internet, G3.

Dus samengevat, alles werkte met de verknipte simkaart (behalve af en toe de bovengenoemde melding)
De originele microsim kaart er in en dat betekende het einde van internet op de telefoon, van alles en nog wat geprobeerd, echter zonder resultaat.
Ik doe de t-mobile micro sim van mijn zoon erin en alles werkt meteen naar behoren.

Dus mijn vraag aan u is wilt umij alstublieft een werkende microsim kaart sturen?

Ik lees u graag terug

Vriendelijke groeten
Badge +6
Goedemorgen
Ik nu even wat meer tijd om het complete verhaal te vertellen.

Zoals u weet had ik mijn iphone 4 normaal werkend met de grote simkaart die ik kleiner heb gemaakt met de schaar.
Behalve dat de telefoon af en toe de opmerking te zien gaf dat er geen simkaart aanwezig was, werkte alles naar behoren, inclusief internet, G3, enz.

Nadat ik het originele simkaartje in de telefoon had gedaan werkte de telefoon onmiddelijk. Prima, dacht ik.
Ik zat op dat moment thuis binnen mijn wifi omgeving en dacht er niet aan ook even G3 te testen.

Daar kwam ik later buitenshuis achter toen ik onderweg even wat via mijn telefoon wilde opzoeken op internet.
Geen Internet dus.

Thuis gekomen enige uren bezig geweest om de via het symio forum aangegeven " oplossingen" een voor een uit te proberen. Telefoon telkens aan en uit gezet, handmatig allerlei aanpassing gemaakt aan de installingen, enz.
Iedere keer weer hoopvol naar de ruimte naast de aanduiding KPN.nl gekeken of het bolletje zou verschijnen of de aanduiding G3.

Maar helaas niets.......

Mijn zoon heeft ook een iphone met een microsim van t-mobile. Die er even ingedaan. En wie schertst mijn verbazing. Alles werkt in een keer, telefoon, internet, G3.

Dus samengevat, alles werkte met de verknipte simkaart (behalve af en toe de bovengenoemde melding)
De originele microsim kaart er in en dat betekende het einde van internet op de telefoon, van alles en nog wat geprobeerd, echter zonder resultaat.
Ik doe de t-mobile micro sim van mijn zoon erin en alles werkt meteen naar behoren.

Dus mijn vraag aan u is wilt umij alstublieft een werkende microsim kaart sturen?

Ik lees u graag terug

Vriendelijke groeten


Beste Rvo,

Ik heb je een privé bericht verstuurd.
Goedenavond

Ik wil dit moment even gebruiken om mijn verhaal af te ronden want ik kan intussen internet ontvangen op mijn iphone 4 

Vanmorgen nog maar eens het forum doorzocht naar mogelijke oplossingen die ik nog niet had toegepast.
Daarbij viel mijn oog op een link naar een kpn site waar alle instellingen staan voor een enorm aantal telefoons, ook de iphone 4 ios 5

Daar ontdekte ik dat bij mobiele data de APN moest staan op portalmmm.nl (daar stond bij mij ihonekpn.nl) Dat maar weer even veranderd en ik zag dat mijn maximale mms-grootte een hoger getal aangaf dan de 300000 die op de KPN site werd voorgeschreven.

Vervolgens de telefoon weer helemaal uit gezet en weer aangezet (is bijna een instinctmatige beweging geworden) Hoopvol naar het plekje naast KPN.NL gekeken of G3 te voorschijn wilde komen, maar helaas...... niets van dat alles.

Totdat ik wat verder op de dag een bericht kreeg van een van de symio teamleden.

Daarin werd mij het volgende verteld:

"Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.  


Deze optie had ik al tig keer geprobeerd en die werkte dus niet, ook deze keer natuurlijk niet.

Rond dezelfde tijd kreeg  van een ander symio teamlid een bericht met de melding "Ik heb je aansluiting nagekeken in het systeem. Ik zie dat er een micro simkaart is gekoppeld aan je aansluiting. Kan je dit nakijken of je een micro simkaart hebt van Simyo."

Ik dacht nog, dat zal toch niet waar zijn dat er een ander microsim kaartje inzit. Dus snel het kaartje uit mijn telefoon gehaald het nummer gemailed en het kaartje weer terug gedaan in de telefoon, en wat denk je? Ik zie naast KPN.NL ineens G3 verschijnen!!

Ik schrijf nog een mail met een bedankje voor de goede zorgen, krijg ik een mail terug met het bericht: "fijn dat het werkt maar ik heb er niets aan gedaan"

Terugdenkend heb ik vandaag drie dingen gedaan Het APN bij mobiele data gewijzigd in portalmmm.nl bij MMS de maximale grootte teruggebracht naar 300000 en het microsim kaartje eruit gehaald en er weer in gedaan.

Ik ben blij dat het allemaal weer goed werkt en ik dank het Symio team voor hun aandacht maar de vraag blijft toch een beetje knagen welke handeling ervoor heeft gezorgd dat ik weer internet heb op mijn iphone.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi rvo,

Mijn vermoeden is het uit/aan zetten van het toestel. Als er iets op netwerk gebied wordt gewijzigd, dien je vaak het toestel uit/aan te zetten om de veranderingen in te regelen. Ik zie 3 zaken terug welke op netwerk niveau zijn gewijzigd.

Allereerst heb je de optie 'internet op je mobiel/mms' aan gezet. Ten tweede heb je de instellingen op je mobiel gewijzigd. En als laatste zie ik dat een collega je aansluiting heeft hersteld op het netwerk. Al deze handelingen worden geactiveerd als het toestel uit/aan wordt gezet. Wat er in een eerder stadium niet correct stond kan ik helaas niet zien. In ieder geval goed om te horen dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex
Badge
Mijn simyo abbonement is vandaag ingegaan en ik kreeg een mail dat ik de internetinstelling kon opvragen via een sms naar 1300 "JA" te smsen, als ik dit doe krijg ik een sms terug dat het niet mogelijk is mijn toestel te configureren?

Daarbij zag ik op mijn factuur een sms uitgaan naar het buitenland voor 0,25 cent, ik heb een Imessage bericht verzonden naar een NL nummer in het buitenland over mijn Wifi dus ik begrijp de kosten niet, is imessage niet gratis bij simyo?
Badge +2
Beste Coco3,

Het is niet mogelijk om de internetinstellingen voor de iPhone automatisch te ontvangen. Klik hier voor instructies om het internet op je iPhone in te stellen. Het sms'je dat is verstuurd is een activatiebericht die je toestel automatisch stuurt naar een Apple server. Dit is voor Apple applicaties als Facetime/iMessage. Klik hier voor meer informatie over deze sms'jes.

Groetjes,

Arie
Ik heb net een abonnement van simyo en mijn 3G doet het ook niet. Ik heb een iPhone 4S. Ik heb al de instellingen veranderd voor mobiel datanetwerk. Ik heb hem toen opnieuw opgestart en daarna vroeg mijn iPhone om het te activeren. Dit heb ik gedaan, maar nu doet hij het nog steeds niet. Kan iemand mij hiermee helpen?

liefs Iris
bij mij doet het internet het ook niet!
ik gebruik een iphone 4s. en heb sindskort een abbonement bij simyo.
heb nu nog een tijdelijk nummer omdat ik nummerbehoud aangevraagd heb, maar op die simkaart doet het internet dus niet.
gister deed het het wel nog, alleen vandaag niet meer. ik heb ook al de intstellingen opnieuw ingesteld.

wat kan ik nu doen?
Beste team Simyo

Een goede start!
Na portering met nummerbehoud d.d. 9 oktober jl. werkt Internet niet op mijn Iphone 4s.
Voorheen met andere provider geen problemen gehad.
Ik heb alle instellingen die hier op het forum vermeld staan al geprobeerd zelfs met aan- en uitzettten
echter zonder resultaat. 
Gaarne een oplossing hiervoor.
M.vr. groet
A. Poels