.

Beantwoord

Extra kosten voor smsjes naar Engeland?

  • 25 November 2014
  • 10 reacties
  • 1203 Bekeken

Hallo,

Al enkele maanden zit ik buiten mijn bundel, terwijl ik mij keurig aan mijn bundel hou. Nu zag ik de factuur in en zie ik dat er sms'jes naar 00447786205094 worden gestuurd vanuit mijn telefoon! Dit sms'je gaat naar het buitenland! Hoe kan dit? Want ik sms nooit tot zelden! Help!
icon

Beste antwoord door RicoK 25 November 2014, 15:34

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Ik denk dat je een iPhone hebt.

Minimaal eenmaal bij installeren van een nieuwe iPhone of later nogmaals, zodra je bijvoorbeeld je iOS hebt geupdated, wordt een sms'je gezonden naar de UK. Dit heeft te maken met Facetime.

Zie: https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72/sms-naar-00447786205094-de-uk-850/

E
dit: Betreffende het 'buiten je bundel gaan', maak eens gebruik van de Simyo App of je Mijn Simyo. Check deze bijvoorbeeld dagelijks eens om zo je ge- en verbruik te monitoren.
Hallo,

3x in de maand een sms'je naar de uk is dus gewoon?
Reputatie 7
Badge +9
Als je een iPhone hebt en je verwisselt de sim kaart drie keer of je zet FaceTime drie keer uit en weer aan, ja dan is dat wat je kunt verwachten.
Reputatie 7
Hier heb ik niets aan toe te voegen. ;)
Reputatie 4
Badge +8
ik ook niet als bezitter van 2 iPhones.

😃
Reputatie 7
ik ook niet als bezitter van 2 iPhones.

:D


Lol :D, ik ook.... Privé een 5 en van de werkgever een 4S :p
Reputatie 5
Badge +11
Hi Angellaa, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb dit topic met je vraag even in het subforum iPhone / iOS gezet. Dan is het makkelijker te vinden voor andere forumbezoeker met dezelfde vraag.

Ook ik heb niets toe te voegen aan het antwoord van RicoK, waarvoor dank natuurlijk :)
Niet alleen omdat ik óók al een iPhone heb overigens, maar ook omdat ik het een gewoon een goed antwoord vind!
Een simkaart eruit halen en opnieuw plaatsen doe ik al niet! En dat van FaceTime komt mij niet bekend voor!
Reputatie 7
Badge +9
Toch is 00447786205094 het nummer van de Apple FaceTime/iMessage server in de UK, en deze doet niets anders dan telefoonnummers registeren en deze aan je FaceTime account koppelen. Als je definitief wilt dat dit stopt, moet je bellen in en naar het buitenland uitzetten in Mijn Simyo. 
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Angellaa,

Elke keer dat je FaceTime account zich opnieuw aanmeld wordt deze sms gestuurd. Je FaceTime account meldt zich niet alleen opnieuw aan, nadat je je simkaart opnieuw hebt geplaatst. Scotsman geeft aan dat je de optie Bellen in en naar het buitenland kan uitzetten. Helaas heeft dit geen effect. Daarnaast hebben wij verder geen invloed op de activatie sms. Als je wilt dat de smsjes niet meer worden gestuurd, dan kan je het beste contact opnemen met Apple.

Is hiermee het één en ander verhelderd?

Scotsman; bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer