.

Beantwoord

Emailinstellingen iPhone

  • 4 January 2013
  • 9 reacties
  • 2330 Bekeken

Hallo,
Sinds 2 januari bel ik via jullie netwerk, maar nu wil ik graag de juiste emailinstellingen hebben voor het versturen en ontvangen van m'n email op m'n iPhone. Kunnen jullie aangeven waar ik die kan vinden? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Natascha 7 January 2013, 13:08

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +6
Hoi KarinT,

Welkom op het forum!
Voor de juiste SMTP instellingen raad ik je aan contact op te nemen met de provider die je e-mail host. Zij kunnen je van de juiste gegevens voorzien.
Email verzenden gaat mis. Ontvangen lukt. Punt is dat ondanks SMTP gegevens KPN het niet lukt om een email te verzenden via Iphone wanneer deze niet is verbonden met eigen thuisnetwerk; in mijn geval via WIFI zaak. Krijg melding dat server Kpn realaying niet ondersteunt. Wat zijn de exacte instelgegevens van KPN  voor email acoount op iphone ?
Nou; excuus. Kennelijk werkt het inderdaad pas met instellingen van eigen provider. Verbazend omdat ik overgestapt ben van Vodafone en toen wel een eigen SMTP van Vodafone moest invullen om het te laten werken. Oplossing is; bestaande account verwijderen. Nieuwe account aanmaken (instellingen/ email) en dan alles invullen van eigen provider.  Op vraag SSL een negatief antwoord geven en vervolgens kreeg ik een check die positief werd. Mail kon ik vervolgens verzenden vanaf werkplek met WIFI. Opgelost dus.
Reputatie 2
Badge +1
Hey seuter,

Bedankt voor jouw terugkoppeling. Goed om te horen dat alles werkt!
Ik heb een KPN internet abonnement en voor mijn smartphone Telfort.
Bij de account instellingen moest ik voor de binnenkomende mail pop.kpnmail.nl en voor de uitgaande  mail.telfortmail.nl invullen.

Mijn vraag is dus heeft Simyo voor de uitgaande mail iets van mail.simyomail.nl of zo?
Badge +6
Hoi Ronald71,

Welkom op het forum!
Simyo heeft geen zelf geen SMTP instellingen. De provider waar je e-mail adres zit kan je voorzien van de juiste SMTP instellingen.
Mijn proivider zegt juist dat simyo de KPN instelingen moet geven, niets werkt!
Ik heb een @zonnet.nl adres en kan dus nu niets verzenden ook niet via wifi.
Zou graag zien dat jullie oplossing vinden, raak hier gefrustreerd van....

Gr. Cynthia
Reputatie 7
Badge +9
@Roosjes: voor de overzichtelijkheid van dit forum is het het handigst om je probleem maar in één topic te plaatsen.

De smtp en pop servernamen zullen toch echt van zonnet moeten komen. Op mijn iPhone heb ik 6 emailaccounts van 3 emailprogramma's en daarvoor zijn geen gegevens van Simyo gebruikt.
Overigens...voor een collega ben ik ook een tijdje bezig geweest met zijn foon (zit niet bij Simyo) met een zonnet adres. Ontvangen lukte wel, verzenden niet.
Lastige bij zonnet is, dat er verschillende smtp servernamen opgegeven worden. Ik ben er na tig pogingen mee gestopt, met dat lijpe zonnet. De telefoonshop waar hij zijn foon vandaan had, kon er ook niets mee.
Een tussenoplossing voor jou zou kunnen zijn; via je browser inloggen bij zonnet webmail. En op die manier iets versturen. Of een ander poortnummer gebruiken idd.
Badge +6
Mijn proivider zegt juist dat simyo de KPN instelingen moet geven, niets werkt!
Ik heb een @zonnet.nl adres en kan dus nu niets verzenden ook niet via wifi.
Zou graag zien dat jullie oplossing vinden, raak hier gefrustreerd van....

Gr. Cynthia


Hoi Roosjes,

Helaas kunnen wij je niet voorzien van de juiste SMTP en POP servernamen zoals De Leon aangeeft moet zonnet je voorzien van deze gegeven. Zoals je in de reactie van De Leon kunt lezen is het instellen van een @zonnet e-mail adres nog al een behoorlijke klus.

@ De Leon bedankt voor het meedenken.

Reageer