Ik kan geen foto album van Apple delen met anderen en ook niet uitgenodigd worden daarvoor. Alle instellingen voor internet in NL en buitenland staan aan. Waar ligt dit aan?
Is dit een album in Photos? In de Photos app zie ik rechtsboven een cirkeltje met … en als ik daar op klik dan komt er een menu’tje met o.a. “share photos” en vervolgens krijg ik een aantal mogelijkheden te zien om foto’s in het album te delen. Bij jou niet?
Hoi
Bedankt voor je bericht.
Laat je even weten of het is gelukt?
Groetjes,
Seren
Dat lukt niet. Ik kan geen albums delen en ook niet uitgenodigd worden. Ligt niet aan de instellingen van de telefoon, dat heb ik met een Apple medewerker gecontroleerd. Zit dus bij simyo.
Dat lukt niet. Ik kan geen albums delen en ook niet uitgenodigd worden. Ligt niet aan de instellingen van de telefoon, dat heb ik met een Apple medewerker gecontroleerd. Zit dus bij simyo.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Is jouw versie van iOS up to date? Heb je een Apple account en ben je ingelogd? Heb je de instructies van Apple gelezen op https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph3d2676c9/ios?
Hoi
Wat
Groetjes,
Amy
Ja hoor, versie up to date en ingelogd. Nog eens gebeld met Apple. Het schijnt dat de provider “international sms & telephoning” aan moet zetten. Staat dat aan?
Simyo kan dat zelf niet aan of uitzetten, “international sms & telephoning” is iets wat de klant zelf op Mijn Simyo kan instellen. Een Simyo simkaart kan namelijk in principe met nummers in alle landen van de wereld bellen en sms’en, tenzij je bellen naar of in het buitenland of datagebruik in het buitenland zelf uitzet in Mijn Simyo. Dus die suggestie van Apple lost het probleem niet op.
Ik vraag mij trouwens af of alle functies van jouw Apple iCloud account wel werken, zoals bijvoorbeeld FaceTime en Messages, werken die?
Ook ben ik benieuwd of je misschien in een land bent waar mogelijk het gebruik van bepaalde telecom diensten is geblokkeerd.
Ik zou eerst testen of het wel werkt als je telefoon via WiFi is verbonden. Als dat ook niet werkt dan zit het probleem niet in de Simyo verbinding.
Bij mijnsimyo staat alles aan. Ik zit gewoon in NL en met met/zonder wifi maakt niet uit. FaceTime werkt wel.
OK, laatste poging van mij om het mysterie op te lossen.
Dit werkt bij mij:
Ga naar de Photos app op je iPhone (mijn iPhone is Engelstalig maar dat maakt niet uit).
Ga naar Albums> en kies een album.
Je ziet alle foto’s in dat album en rechtsbovenaan zie je een cirkeltje met drie puntjes (...). Klik daar op.
Kies Share Photos.
Je kunt kiezen uit een aantal mogelijkheden om het album te delen, afhankelijk van de apps je op je iPhone hebt. Ik kan kiezen uit Airdrop, Messages, Mail, WhatsApp, Notes, en nog meer. Als je b.v. op Mail klikt, dan wordt het album automatisch in een Mail window gedownload als een New Message. Die kun je dan op de gebruikelijke manier verzenden. Hetzelfde gebeurt als je WhatsApp kiest.
Maar er is ook een “Copy iCloud Link”, die link kun je dan in een Mail of in Messages plakken en de ontvanger kan daarmee naar je album in iCloud gaan en het downloaden.
Ik blijf van mening dat Simyo hier helemaal buiten staat.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.