Wat valt mij dit even tegen van Simyo! Ik ben al sinds 2014 klant bij Simyo inclusief mijn beide kinderen.
Voor mijn dochter een nieuwe iPhone12 mini besteld bij Simyo. Supertevreden over het toestel. Alleen klaagde mijn dochter erover dat haar telefoon slecht oplaadde. Even met de kabel wiebelen hielp soms, maar dat is uiteraard niet zoals het hoort. Eerst maar een nieuwe kabel en oplader geprobeerd, maar zonder resultaat.
Vervolgens eens de garantievoorwaarden opgezocht (zie hieronder). De 2 jaar waren tenslotte nog niet verstreken. Om zeker te zijn dat ik niet voor verrassingen kwam te staan ze eerst een goed bekeken. Het toestel was normaal gebruikt, dus verwaarlozing of onvoorzichtigheid was hier niet het geval. In de voorwaarden staat ook als opmerking dat alleen op de batterij een garantietermijn geldt van 6 maanden. Wanneer het toestel wel opgeladen was, ging de telefoon prima een hele dag mee. Dat was het probleem niet, alleen de oplaadpoort moest worden gerepareerd.|
Uitgaande van een goede afloop heb ik het toestel met vertrouwen verzonden naar Simyo.
Echter ontvang ik vervolgens van de reparatiepartner Reconext een teleurstellend antwoord:
Reparatieomschrijving:
Foto's geen foto's beschikbaar
Diagnose Schade door onjuist gebruik
Garantie buiten garantie - Defect valt niet onder garantie (schade)
Reparatieactiviteit Toestel wordt omgeruild
Reparatiekosten €469,00 voor het toezenden van een nieuw toestel.
Uiteraard contact opgenomen met de klantenservice van Simyo. Reconext is namelijk niet direct bereikbaar voor de klanten van Simyo. Van de klantenservice krijg ik vervolgens te horen dat de oplaadpoort ook onder de garantietermijn van 6 maanden valt, aangezien die in contact staat met de batterij. Oftewel, hier kom ik niet verder. Tevens moet ik de onderzoekskosten betalen van €42,51 om het toestel (ongerepareerd) terug te krijgen.
Ik hoop dat ik hier nog een vervolg op kan schrijven met een succesvolle reparatie, maar heb er een hard hoofd in. Ik kan wel zeggen dat dit mij ontzettend tegenvalt van Simyo.