Sinds een paar weken heb ik een probleem met het erg laat ontvangen van berichten via SMS, iMessage en What's app. Hiervoor gebruik gemaakt van een Nokia Lumia met Windows en dacht dat het daar aan lag, maar nu met een iPhone 5s hetzelfde probleem terwijl ik vorig jaar met een iPhone 4 dit probleem niet had. Berichten die ik verstuur komen wel direct aan, kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen?? De ontvangende en versturende partij maakt overigens gebruik van Vodafone.
Bladzijde 1 / 1
Hoi Novarobbi,
Wat apart dat je met deze telefoon dit ook hebt
Je hebt behalve een nieuwe telefoon nu ook een nieuwe simkaart, dus daar kan het al niet aan liggen. Ik heb even zitten zoeken in m'n eigen iPhone, en je kunt bijvoorbeeld wel instellen dat je meldingen wel of niet in als voorvertoning krijgt, maar volgens mij niet per contact of iets dergelijks.
Heb je dit enkel bij de de ene ontvangende partij met Vodafone, of bij iedereen? Of bij iedereen met Vodafone?
Wat apart dat je met deze telefoon dit ook hebt
Je hebt behalve een nieuwe telefoon nu ook een nieuwe simkaart, dus daar kan het al niet aan liggen. Ik heb even zitten zoeken in m'n eigen iPhone, en je kunt bijvoorbeeld wel instellen dat je meldingen wel of niet in als voorvertoning krijgt, maar volgens mij niet per contact of iets dergelijks.
Heb je dit enkel bij de de ene ontvangende partij met Vodafone, of bij iedereen? Of bij iedereen met Vodafone?
Ernst,
Ik vind het ook maar raar, want heb nu alles nieuw, nieuwe telefoon en nieuwe simkaart en nog komt het voor.
Het probleem is dat het niet altijd is, maar wel bij meerdere Vodafone gebruikers. De zitten trouwens allemaal op het 4G netwerk, maar ik niet (3g). Misschien dat daar ook nog iets in kan zitten? Het gaat voornamelijk om de berichten die ikzelf van de Vodafone gebruikers ontvang, als ik iets verstuur komt het wel direct aan. Een beetje vertraging is op zich geen probleem, maar meer dan een half uur (komt vaak voor) dan is dat wel eens onhandig. Het maakt ook niet uit of het een whats app, SMS of iMessage is.
Met de voorvertoning meldingen heb ik ook al zitten spelen, maar die geven geen oplossing.
Ik vind het ook maar raar, want heb nu alles nieuw, nieuwe telefoon en nieuwe simkaart en nog komt het voor.
Het probleem is dat het niet altijd is, maar wel bij meerdere Vodafone gebruikers. De zitten trouwens allemaal op het 4G netwerk, maar ik niet (3g). Misschien dat daar ook nog iets in kan zitten? Het gaat voornamelijk om de berichten die ikzelf van de Vodafone gebruikers ontvang, als ik iets verstuur komt het wel direct aan. Een beetje vertraging is op zich geen probleem, maar meer dan een half uur (komt vaak voor) dan is dat wel eens onhandig. Het maakt ook niet uit of het een whats app, SMS of iMessage is.
Met de voorvertoning meldingen heb ik ook al zitten spelen, maar die geven geen oplossing.
Hoi Novarobbi,
Erg vreemd. Ik wil graag door onze Netwerkspecialisten laten uitzoeken waar deze vertraging precies vandaan komt, of dat op het KPN netwerk is of misschien op het Vodafone netwerk.
Om dit voor je te kunnen doen, wil ik je vragen in een privébericht een voorbeeld te sturen van een SMSje dat jij vertraagd binnen hebt gekregen. De gegevens die ik daarvan nodig heb zijn: nummer van verzender; datum en tijdstip dat verzender het SMSje heeft verzonden; datum en tijdstip dat jij het SMSje hebt ontvangen.
Ik zie je privébericht graag tegemoet! 🙂
Erg vreemd. Ik wil graag door onze Netwerkspecialisten laten uitzoeken waar deze vertraging precies vandaan komt, of dat op het KPN netwerk is of misschien op het Vodafone netwerk.
Om dit voor je te kunnen doen, wil ik je vragen in een privébericht een voorbeeld te sturen van een SMSje dat jij vertraagd binnen hebt gekregen. De gegevens die ik daarvan nodig heb zijn: nummer van verzender; datum en tijdstip dat verzender het SMSje heeft verzonden; datum en tijdstip dat jij het SMSje hebt ontvangen.
Ik zie je privébericht graag tegemoet! 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.