.

Beantwoord

4G mogelijkheid op iphone5, hoe nu op 2g?

  • 27 October 2013
  • 6 reacties
  • 6385 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,

Gistermiddag kreeg ik op mijn iphone5 een "providerupdate".
Na het installeren van deze update is mijn toestel 4G-ready. Het probleem is dat ik nu alleen tussen 3 en 4g kan switchen.
Hier heb ik niet om gevraagd natuurlijk want ik laat zoveel mogelijk 2G aanstaan om mijn accu te sparen.
Is er nog een mogelijkheid om dit terug te draaien?

Mvg
icon

Beste antwoord door Charlene 28 October 2013, 13:30

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +8
Hallo,

Gistermiddag kreeg ik op mijn iphone5 een "providerupdate".
Na het installeren van deze update is mijn toestel 4G-ready. Het probleem is dat ik nu alleen tussen 3 en 4g kan switchen.
Hier heb ik niet om gevraagd natuurlijk want ik laat zoveel mogelijk 2G aanstaan om mijn accu te sparen.
Is er nog een mogelijkheid om dit terug te draaien?

Mvg


Hoi mickj,

4g bieden wij nog niet aan. Dus als je je toestel daarop zet, zal het nog 3g zijn waar hij gebruik van maakt. Als je de 4g optie uitschakelt, denk ik ook dat je op 3g blijft surfen. Dit is een toestelinstelling waar wij verder geen invloed op hebben. Ik denk dus dat je bij Apple moet zijn voor een oplossing. Ik zal dit topic in ons iPhoneforum zetten. Wellicht weten de echte toestel-cracks hoe je nu je toestel nog op 2g krijgt.
Laat je het even weten als je een oplossing hebt gevonden?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Voor zover mij bekend biedt de iPhone5 wel 4G mogelijkheden, maar dan alleen (nog) via het netwerk van Vodafone. Zie Waarom werkt de iPhone 5 wel bij Vodafone en niet bij KPN op 4G. Sowieso maak je dus gebruik van 3G ook al staat 4G ingeschakeld.
Badge +8
Voor zover mij bekend biedt de iPhone5 wel 4G mogelijkheden, maar dan alleen (nog) via het netwerk van Vodafone. Zie Waarom werkt de iPhone 5 wel bij Vodafone en niet bij KPN op 4G. Sowieso maak je dus gebruik van 3G ook al staat 4G ingeschakeld.

Bij Simyo is dat nu sowieso het geval. Dus je toestel zal op 3g blijven werken. Ook als 4g aanstaat.
Jij enig idee, hoe je dan je toestel op Edge of GPRS kan krijgen, RicoK, mocht iemand dat willen?

Groetjes,
Charlene
Het probleem ligt bij de carrier provider, aangezien Simyo van het KPN netwerk gebruik maakt wordt hierbij ook de carrier_update van KPN gebruikt bij Apple.
Uit mijn iphone log komt het volgende naar boven bij een carrier update:

==

New carrier bundle is available
Nov 13 18:55:40 iPhone-5s CommCenterMobileHelper[153] : File /iOS7/CarrierBundles/031-0670.20131022.Work4/KPN_nl_iPhone.ipcc retrieved, file size: 13293

==

KPN zou de configuratie aan kunnen passen, maar aangezien zij 4G keihard promoten zullen zij echt niet meer de 3G knop vervangen voor de 4G knop die je nu hebt.

Het zou mooi zijn als Simyo hun eigen .ipcc / configuratie zou hebben net als Telfort deze heeft, zodat Simyo wel deze 3G knop aan zou kunnen bieden ipv de 4G knop welke toch nog niet ondersteund wordt.
Reputatie 7
Jij enig idee, hoe je dan je toestel op Edge of GPRS kan krijgen, RicoK, mocht iemand dat willen?

Hallo Charlene, ik bemerk nu pas je bericht.

Nee, ik heb geen idee. Ik denk niet dat dat überhaupt mogelijk zal kunnen zijn, maar zeker weten doe ik dat niet.
Badge +8
Het probleem ligt bij de carrier provider, aangezien Simyo van het KPN netwerk gebruik maakt wordt hierbij ook de carrier_update van KPN gebruikt bij Apple.
Uit mijn iphone log komt het volgende naar boven bij een carrier update:

==

New carrier bundle is available
Nov 13 18:55:40 iPhone-5s CommCenterMobileHelper[153] : File /iOS7/CarrierBundles/031-0670.20131022.Work4/KPN_nl_iPhone.ipcc retrieved, file size: 13293

==

KPN zou de configuratie aan kunnen passen, maar aangezien zij 4G keihard promoten zullen zij echt niet meer de 3G knop vervangen voor de 4G knop die je nu hebt.

Het zou mooi zijn als Simyo hun eigen .ipcc / configuratie zou hebben net als Telfort deze heeft, zodat Simyo wel deze 3G knop aan zou kunnen bieden ipv de 4G knop welke toch nog niet ondersteund wordt.


Hoi wes-,

Dat is inderdaad het geval. Het zou het mooiste zijn als Apple, ook als je wel de mogelijkheid hebt om 4g te gebruiken, de optie zou laten bestaan naar een 2g netwerk te switchen. Ik kan me voorstellen dat er mensen gaan blijven die die optie willen hebben. Wellicht veranderen ze dat nog bij een volgende update.

Groetjes,
Charlene

Reageer