.

Beantwoord

11 X face time activatie kosten automatische sms

  • 19 October 2013
  • 9 reacties
  • 6595 Bekeken

Badge +1
Hallo,
op mijn rekening van september heb ik ineens 2,75 euro kosten buiten mijn bundel ?
dit blijken[ ongewilde !!!  en automatische !!! ]  sms en te zijn naar engeland en hebben te maken met activatie face time,
dit heb ik 11 keer gehad in een paar dagen tijd , ongemerkt en zeker ongewild !!!
ik vind dit onterechte kosten die op een naar mijn mening stiekeme manier worden geind!!!
Kunnen jullie dit nummer voor me blokkeren om deze kosten te voorkomen,
nota bene gebruik ik heel dat face time niet eens ,
mvg,
Joop
icon

Beste antwoord door de leon 19 October 2013, 18:18

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

nota bene gebruik ik heel dat face time niet eens ,
mvg,
Joop


Maar u gebruikt wel een iPhone, nemen we aan? Niet gebruiken, wil niet zeggen dat het niet geactiveerd is / wordt. 
Wanneer wordt FaceTime ( en iMessage) geactiveerd? Elke keer als het schuifje uit- en weer aangezet wordt. Elke keer als een iPhone opnieuw geïnstalleerd wordt, na een herstel. 
Simyo kan dit soort uitgaande sms-en vanaf uw toestel niet blokkeren en hier ook geen invloed op uitoefenen. U kunt hierover wel navraag doen bij een Applestore bijvoorbeeld. 
Reputatie 7
Badge +9
En omdat de activatie sms'jes naar een nummer in het Verenigd Koninkrijk verstuurd worden gaan ze niet van een eventuele bundel af, ze worden apart berekend.
Badge +8
Hallo,
op mijn rekening van september heb ik ineens 2,75 euro kosten buiten mijn bundel ?
dit blijken[ ongewilde !!!  en automatische !!! ]  sms en te zijn naar engeland en hebben te maken met activatie face time,
dit heb ik 11 keer gehad in een paar dagen tijd , ongemerkt en zeker ongewild !!!
ik vind dit onterechte kosten die op een naar mijn mening stiekeme manier worden geind!!!
Kunnen jullie dit nummer voor me blokkeren om deze kosten te voorkomen,
nota bene gebruik ik heel dat face time niet eens ,
mvg,
Joop


Maar u gebruikt wel een iPhone, nemen we aan? Niet gebruiken, wil niet zeggen dat het niet geactiveerd is / wordt. 
Wanneer wordt FaceTime ( en iMessage) geactiveerd? Elke keer als het schuifje uit- en weer aangezet wordt. Elke keer als een iPhone opnieuw geïnstalleerd wordt, na een herstel. 
Simyo kan dit soort uitgaande sms-en vanaf uw toestel niet blokkeren en hier ook geen invloed op uitoefenen. U kunt hierover wel navraag doen bij een Applestore bijvoorbeeld. 
En omdat de activatie sms'jes naar een nummer in het Verenigd Koninkrijk verstuurd worden gaan ze niet van een eventuele bundel af, ze worden apart berekend.

Hoi johanfl,

Wij hebben inderdaad helaas geen invloed op die activatiesmsjes. In principe zou zo'n app dat maar 1 x moeten versturen. Wellicht kun je de functie van je toestel halen. Dan heb je dat probleem niet meer. Het nummer is helaas niet te blokkeren vanuit ons.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 2
Badge +3
Ik vraag mij af of het helpt wanneer je facetime uitschakeld in de optie instellingen.
Reputatie 5
Badge +11
Ik vraag mij af of het helpt wanneer je facetime uitschakeld in de optie instellingen.

Hi stn,

Bedoel je vóórdat je een simkaart in een iPhone doet FaceTime uit zetten?

Weet je, dát gaan we testen! Zodra we een vrijwilliger hebben gevonden hier en een uitkomst hebben, kom ik er op terug 😃
Badge
Ik vraag mij af of het helpt wanneer je facetime uitschakeld in de optie instellingen.


Als je Facetime uitschakeld stopt de iPhone met het versturen van SMS'jes. Dit zou dus moeten werken, onthoud wel mocht je het ooit weer aanzetten hij wel weer minimaal 1 SMS'je moet versturen.

Weet je, dát gaan we testen! Zodra we een vrijwilliger hebben gevonden hier en een uitkomst hebben, kom ik er op terug biggrin

Dit werkt, alleen moet er wel een simkaart in de iPhone zitten om hem te activeren. Bij het configureren van je iPhone na een herinstalatie is het mogelijk om je mobiele nummer uit te vinken bij facetime, naar mijn kennis verstuurd hij dan ook al geen sms.
Badge +6
Hoi Smiba,

Dank je wel voor je tip 🙂.
Reputatie 2
Badge +3
Als je Facetime uitschakeld stopt de iPhone met het versturen van SMS'jes. Dit zou dus moeten werken, onthoud wel mocht je het ooit weer aanzetten hij wel weer minimaal 1 SMS'je moet versturen.



Dit werkt, alleen moet er wel een simkaart in de iPhone zitten om hem te activeren. Bij het configureren van je iPhone na een herinstalatie is het mogelijk om je mobiele nummer uit te vinken bij facetime, naar mijn kennis verstuurd hij dan ook al geen sms.



Grappig dit te weten! :D
Bedankt voor het testen en de gedaane moeiten.

Volgens mij is de topicstarter je dankbaar 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Grappig dit te weten! :D
Bedankt voor het testen en de gedaane moeiten.

Volgens mij is de topicstarter je dankbaar :)


Getest: Je kunt FaceTime uitzetten en simkaart verwisselen zonder dat het zich opnieuw aanmeld
Als je dus niet wilt FaceTimen, kun je op deze manier kosten voorkomen.

Reageer