.

Beantwoord

Zonder internetbundel, toch internetten! Hoe kan dat?

  • 1 December 2014
  • 4 reacties
  • 3562 Bekeken

Geachte heer, mevrouw,

Voor mijn zoon van 9 jaar heb ik onlangs een sim only abonnementje gekocht voor bellen en sms-en.
Ik heb geen internetbundel genomen omdat ik mobiel internet voor hem veel te duur vind en onnodig. Wifi volstaat.

Wat schets mijn verbazing: Zonder internetbundel kun je toch gebruik maken van mobiel internet, terwijl ik die dienst helemaal niet heb aangeschaft bij Simyo.
Nu is de helft van zijn beltegoed in een middagje bij een vriendje verbruikt (58 mb voor de afzetprijs van € 0,15 cent per mb = € 8,70 van zijn zakgeld!).
Ik vind dat echt onbehoorlijk. Graag zou ik van u reactie willen ontvangen en een tegemoetkoming in de kosten van deze 9-jarige.

Na het lezen van berichten op uw forum heb ik de optie mobiel internet nu uitgezet op deze website. Ik vind dat ik van u had mogen verwachten dat u deze optie standaard al uitgeschakeld zou hebben (als je geen internetbundel aanschaft).

met vriendelijke groet,
Maurice
icon

Beste antwoord door Frans Steffin 1 December 2014, 22:59

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +1
Beste Maurice,
Het niet hebben van een data bundel wil niet zeggen dat je met een abo of zelfs prepaid niet via 3G kunt internetten. Een data bundel wil alleen zeggen dat je tegen een lager Mb tarief data afneemt. Je hebt inmiddels op Mijn Simyo Internet uit gezet. Bij veel smartphones kun je dat ook op je toestel doen. Je vind dat Simyo dat had moeten doen. Dat vind ik niet, want daarmee benadeel je al die andere Simyo klanten die wel buiten bundel gebruik willen maken van mobiel data. Als je heel selectief internet gebruikt, dus waar mogelijk Wi-Fi en waar dat niet kan alleen mobiel data gebruiken voor Apps die weinig Mb vragen zoals e-mail lezen, watchapp, internet bankieren enz. Zolang je binnen de €4 (= de goedkoopste data bundel) blijft, loont het om geen bundel aan te schaffen, en toch op internet te kunnen komen. Maar het is dan wel opletten geblazen.
Vriendelijke groet,
Frans
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Maurice D,

Welkom op het forum:)

Ik heb je topic verplaats naar het subforum 'Internet', zo kan iedereen met eenzelfde vraag het antwoord makkelijk vinden.

Frans Steffin geeft je hier de juiste uitleg. Ook zonder bundel hebben je simkaart en je telefoon toegang tot internet. Dit wordt ook uitgelegd in de welkomstmail die je hebt ontvangen. De uitleg zie je terug in de laatste paragraaf.
[ATTACH=CONFIG]518[/attach]

Ik kan begrijpen dat je dit over het hoofd hebt gezien. €8,77 is een groot bedrag voor een jongen van 9 jaar. Daarom heb ik het verbruikte bedrag van €8,77 eenmalig aangevuld op het prepaid tegoed.;)

Je hebt inmiddels via Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel' al uitgeschakeld. Zo heeft de simkaart van je zoon geen toegang meer tot internet. Hij kan alleen nog maar op internet via een Wi-Fi netwerk.

Is zo alles duidelijk?

@Frans Steffin dank voor je antwoord:D
Ruud, Frans

Dank jullie wel voor jullie uitleg en het terugstorten van het prepaid tegoed. :o

groet
Maurice
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Maurice D,

Dank je wel voor je terugkoppeling:)

Goed te horen dat Frans en ik je hebben kunnen helpen.

Reageer