Skip to main content
Afgelopen vrjdag 1 april. Thuis.Ziggo wifi. toch 814 mb vebruikt tussen 3;54 uur en 9;23 uur .

Ik heb dus een simyo abonnement.

Rara. Midden in de nacht tot "s-morgens vroeg. IK een Iphone met IOS 9;3

Maar toch, hoe kaan 814 mb afgeschreven worden.



Is dti een 1 april grap?



George Knottnerus
Nou zie je wel! Ik dacht dat ik ge werd maar ik heb hier al 2 maanden last van!! Ga er ook maaar is even een klacht voor indienen.
Beide,



Dit is een probleem dat inderdaad helaas vaker voorkomt, er is echter een maar.

Jullie beide zeggen op Wifi te hebben gezeten. Het probleem van Wifi is echter dat het een onstabiele verbinding is. Mocht u ook de data verbinding aan hebben staan, dan kun je nu al raden wat er gaat gebeuren. Daarmee heeft Iphone van iOS 9 de optie Wifiassistentie. Deze optie zorgt er voor dat als de telefoon vind dat het Wifi signaal te zwak is er automatisch gebruik gemaakt gaat worden van de data. Dan zijn er nog de instellingen wat betreft het updaten van je telefoon en het updaten van de apps. Het beste is om deze alleen op Wifi te zetten want dit kunnen soms grote paketten zijn zoals nu waarschijnlijk is ondervonden. Dan als laatste je synchronisatie instellingen ook op alleen Wifi. Oh en zet Data uit als je op wifi zit, heb je een stuk meer zekerheid..



Het is overigens, omwille van privacy, niet toegestaan prive gegevens op het forum te plaatsen. Een moderator zal dit aanpassen.
Hoi George47 en SamanthaH,



Wat jammer om te lezen dat jullie allebei dataverbruik tegenkomen op jullie aansluiting, waar je het idee van hebt dit niet te gebruiken. Zoals Raytje al heel goed uitlegt zit er aan het gebruik van wifi een paar haakjes en oogjes, waardoor je hier nooit zeker van kunt zijn. Zeker de iPhone met iOS 9+, heeft zoals je leest een functie waarmee hij de snelheid van wifi en mobiel internet combineert, zodat je downloads etc sneller binnen hebt.



Ook al heb je deze functie 'wifi assistentie' uit staan, ben je nog niet zeker of je telefoon bij een tragere wifi verbinding/ slechter bereik. De telefoon zoekt namelijk altijd naar de snelste verbinding, om het gebruiksgemak te vergroten 🙂. De beste tip is om je Mobiele internet uit te schakelen zodra je de telefoon aanmeld op wifi. Dit doe ik zelf ook elke dag als ik thuis kom.



We registreren data natuurlijk niet zomaar. Dit gebeurt alléén als de telefoon verbinding met 3G heeft gemaakt en dus niet alleen was aangemeld bij een wifi netwerk. Omdat George47 vraagt of dit een misplaatst 1 april grapje is, lijkt het me toch verstandig om een uitleg te krijgen hoe je het verbruik van je telefoon kunt inzien. In deze blog leggen we je stap voor stap uit hoe je in de telefoon kunt achterhalen waar je MB's aan op zijn gegaan. Ik adviseer deze echt goed door te nemen, om zo ook in de toekomst je dataverbruik te kunnen monitoren en niet meer tegen dit soort problemen aan loopt.



Hebben jullie hier nog vragen over?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje 🙂.

Reageer