.

Beantwoord

Zeer hoog internet kosten terwijl bundel direct in zou gaan, wat nu?

  • 5 July 2015
  • 9 reacties
  • 182 Bekeken

Heb i.p.v. 4 dagen van te voren, 3 dagen voor het eind van de maand mijn abonnement aangepast. Nu is het geval dat ik over de 300 euro moet betalen voor mijn internet. Ook geen bericht via sms of zo ontvangen dat ik heel veel verbruikte.
Raar want... er staat op jullie site: Let op: heb je geen internetbundel, sms Onbeperkt of Flex 4G bundel en zet je één van deze opties aan? Dan gaat deze bundel per direct in.
direct in dus. ik had namelijk nog helemaal geen internet! Ik nam aan dat per het online wijzigen ook de data bundel dus direct in zou gaan.
Graag wil ik hier een verklaring voor.
Ps als ik online kijk is de bundel nog steeds niet aangepast door jullie?
Heb van ellende alle opties maar even uitgeschakeld.
icon

Beste antwoord door Naomi 6 July 2015, 18:03

Bekijk originele reactie

9 reacties

Normaliter gaat de bundel inderdaad direct in zodra deze niet aangepast maar nieuw is.

Nu is mijn vraag, heb je na het aanzetten van het internet op je Mijn Simyo en kiezen van je gewenste bundel wel op bevestigen geklikt?

Ja dat heb ik gedaan.
Omdat het nu weekend is en er in principe geen moderators aanwezig zijn, het advies even te wachten tot morgen. Ze werken dan een lijst van van oude naar nieuwe berichten / vragen en komen uiteindelijk bij jouw vraag / probleem terecht 🙂
Ik hoop dat ze wat kunnen betekenen. Want ik had ze al eerder aan de lijn toen die man zei dat ik pech had omdat het 3 dagen ipv 4 dagen voor einde maand online aangepast was. Ik ben het er niet mee eens omdat de site anders vermeld. Namelijk direct ingaat.
3x gebeld op 1 juni hierover. 2x te lang in de wacht (snel ff op mijn werk geprobeerd) laatste keer wel iemand aan de lijn gehad.
Volgens mij is zo die collega wel te traceren die op die dag klantenservice draaide. En hem er op moeten aanspreken dat mijn data direct in zou moeten gaan. Ik ben verkeerd ingelicht.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Coala, welkom op het Simyo forum!

Jammer om te lezen dat er verwarring is ontstaan over het aanvragen van je internetbundel. Als je geen internetbundel hebt, dan gaat deze inderdaad meteen in. Helaas kan ik niet terugvinden dat je er eentje hebt aangevraagd. De aanvraag is dus niet doorgekomen.

Om deze reden is al het internetverbruik buiten de bundel berekend. Je had dit ook kunnen controleren op je Mijn Simyo pagina. Zodra je wijzigt, zie je daar namelijk de nieuwe internetbundel staan. Daarbij komen de nieuwe MB’s van je internetbundel te staan onder het tabblad Overzicht > Mijn tegoed van deze maand. En je kunt natuurlijk je MB’s terugvinden in je Mijn Simyo pagina.
Ook ontvang je van deze wijziging een bevestiging. Al met al heel vervelend alleen had je op verschillende manier kunnen zien dat het toch niet was doorgekomen.

Nu heb je vanaf 1 juni tot en met 30 juni geïnternet tegen € 321,67. Dit betekent dat je in juni 2084 MB hebt verbruikt. Doordat het vervelend is, willen we de kosten eenmalig voor je vergoeden. Ik ga het vergoeden tegen een internetbundel van 4000 MB voor € 26. Het bedrag van € 295,67 wordt kwijtgescholden. Je zult deze vergoeding ook zien staan op je factuur van juni.

Ik raad je nog wel aan om voor deze maand een internetbundel aan te vragen. Controleer even of je in het beeldscherm een bevestiging ziet verschijnen. Ook ik kan het voor je checken ;)

Ben je tevreden met deze oplossing?
Mijn dank is groot!!!
Heb meteen data aangeschaft en alles weer actief gesteld. Bevestiging is ontvangen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Coala,

Ik ben blij om te horen dat je tevreden bent met deze oplossing. Fijn dat de aanvraag goed is gegaan. Ik zie hem ook terug in je gegevens :)

Vanaf heden kun je gebruikmaken van je Internetbundel 2000. Via je Mijn Simyo pagina en app kun je je verbruik bijhouden 😳 Ook ontvang je een sms wanneer je internetbundel 80 % en 100 % is verbruikt. Zo hou je je eigen verbruik in de hand ;)

Hopelijk tot ziens op het forum.

Reageer