Skip to main content
Hallo, ik heb een abonnement en ik ben nog nie zo lang bezig met de nieuwe maand en ik had nog 715 mb over en nu is het allemaal weg terwijl ik alleen maar op facebook,whatsapp en instagram heb gezete en dat kost heel weinig mb. Hoe kan het dat het nu al op is? Ik heb dat nooit.



Gr Joanna
Hallo Joanna,



Welkom op het Simyo Forum.



Hopelijk kan ik je helpen.



Het kan zijn dat je meer foto's hebt bekenen dan normaal. Een foto is groot in mb's die je download.

Mogelijk je bundel verhogen voor de volgende maand. Je moet dit doen voor 25 maart om de verandering per 1 april in te laten gaan.



Heb ik je zo goed geholpen?
Okee, maar ik heb geen foto's door gestuurd of gekeke en normaal gebeurt dit nooit. En ik ba er heel erg van want over 18 dagen krijg ik pas weer tegoed en ik hou altijd eind van de maand nog veel over. En als ik me internet nu gebruik zonder wifi dus via me abbonnement heb ik dan kosten?
Beste Joanna16,



Als aanvulling op wat maikel.twinnie, hierbij nog wat extra informatie.



De Facebook App, een een data verslindende app (iets wat je duidelijk nog niet wist), omdat hij doorlopend controleerd op nieuwe berichten en updates, en je zodoende ook gauw door je databundel heen bent.

Ook foto,s bekijken of filmpjes bekijken kosten extra data, al is dat in het algmeen een niet zo'n groot percentage.

Daarnaast worden de overige apps met regelmaat geupdate, wat ook weer data kost.



Als je met regelmaar gebruik wilt maken van jouw geinstalleerde Apps (waaronder Facebook), heb je minimaal een data bundel van 1000 MB nodig.

En wil je helemaal voor safe gaan kies dan voor 2000 MB, of gebruik wat meer een Wi-Fi verbinding.

Bij het laatste dien je wel het gebruik van mobiele data op je smartphone uit te zetten, ter voorkoming dat je toch gebruik maakt van je databundel.



Hopelijk heb ik en maikel.twinnie je goed geholpen, en kun je wat met onze adviezen. 
Okee ik gebruik dagelijks fb maar ik heb thusi wifi en op veel andere plaatsen en alleen buitenhuis gebruik ik wapp, ik heb zelf een abbonnement van 1000 mb. Ik heb gister een filmpje gekeke op popcorntime en ik had tussendoor nog gekeke of ee iets van me mb af ging en da was nie dus ik snap echt nie wrm me internet dan zo snel op is. Ik ben er nie blij mee
Hoi Joanna,



Simyo verwerkt de gegevens met een vertraging.

Ik denk dat je daardoor het niet gemerkt hebt.

Heb je een film via popcorntime gekeken via het netwerk van Simyo.

Dan zou het daar mogenlijk aan kunnen liggen dat je bundel nu op is.



@MichD,

Bedankt voor het aanvullen.
Dat je al een databundel van 1000 MB hebt is dus al goed, en in principe ook voldoende voor wat jij met je smartphone doet.

Ik ben daarom ook bang, dat jouw smartphone op de achtergrond (dus zonder dat je daar erg in had) een update(s) heeft gedaan of dat je toch perongeluk meer hebt verbruikt dan dat je zelf hebt gedacht.



Je verbuik op Mijn Simyo wordt een paar keer per dag geupdate, waardoor het leek of je nog voldoende data over had op het moment dat je keek.

Kijk daarom ook even naar de tijd die daarbij wordt vermeld, want dat is de tijd waarop er een laatste update is gedaan.



Helaas, is het momenteel moeilijk om nog te achterhalen wat de oorzaak is geweest, al zou de moderater nog even kunnen nagaan op welk moment (mits dat natuurlijk mogelijk is) er de meeste data is gebruikt op je nummer, zodat je misschien dan kunt achterhalen wat er zoveel data heeft gebruikt.
Okee dankje dan weet ik zelf waar t aan ligt wss maar ik vond het heel raar omdat ik t nooit heb gehad en nu wel, bedankt voor alle uitleg. Maar als ik nu buiten de wifi me internet gebruik dan kost dat geld?
Ja.

Het exacte bedrag kan ik je zo niet zeggen maar staat op de tarieven pagina.
Okee, ik ben in ieder geval wel iets wijzer bedankt voor t advies
Graag gedaan.



Als je nog vragen hebt horen we het graag
Hoi Joanna16, welkom op het Simyo forum!



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internet. Op zoÂ’n manier kunnen andere gebruikers je topic sneller vinden.



Super dat maikel.twinnie en MichD je hebben geholpen 😃 Bedankt daarvoor jongens!



Je kunt via het internet verschillende dingen doen. Het één verbruikt meer Mb's dan het ander. Zo verbruikt whatsappen minder data dan muziek luisteren en filmpjes bekijken.

Als je filmpjes kijkt, dan kan je internetbundel heel snel opraken.



Op ons blog Nooit meer over je mobiele datalimiet heen kun je veel tips vinden. Zo zie je onder andere hoe je instellingen kunt aanpassen in je telefoon, zodat het bijwerken van gegevens alleen via Wifi gaat 😮



Ik zie dat er op 14 maart veel MbÂ’s zijn verbruikt vanaf 11:15 uur tot en met 12:18 uur. Je kunt dit op Mijn Simyo terugzien. Als je gaat naar het tabblad Verbruik kun je klikken op Maart.

Hier zie je een specificatie van je verbruiksgegevens. Daarbij kun je zien hoeveel je buiten je bundel hebt verbruikt. Ook sturen wij een sms als je 50 % en 100 % hebt verbruikt van je internetbundel. Het is verstandig om deze sms'jes goed in de gaten te houden.



Als je nog vragen hebt, dan horen wij het graag 🙂
Okee dankjewel nog voor de informatie, ik weet nu waar ik op moet letten. Maar als ik buiten wifi ben en ik luister muziek wat op me telefoon staat nie op internet, dan hoort je muziek toch helemaal nie van je mb's af te gaan alleen als je filmpjes of muziek luistert via internet?
Hoi Joanna,



Het kan zijn dat je dacht het gedowload te hebben vanuit je wifi maar je telefoon kan overschakelen naar het netwerk van Simyo als het toestel de verbinding traag vind.



Heb ik je zo goed geholpen?
Okee da kan dat t via m'n internet is gegaan. Heel erg bedankt voor t advies ik ben heel erg geholpen en ik heb al veel dingen heb ik uitgezet op de achtergrond
En mocht je nog vragen hebben Joanna16; je weet ons te vinden 😃

Reageer