Skip to main content
Hallo,



Ik heb vandaag mijn sim kaart van Simyo binnen gekregen. Ik heb een bundel besteld van 200 belminuten / sms'jes en daarnaast 1000 MB aan internet er bij. Ik heb helemaal nog niet met mijn telefoon gebeld, maar heb wel op internet gezeten met telefoon.

Toen ik later in mijn overzicht ging kijken zag ik dat ik nog 168 belminuten / sms'jes heb en nog 1000 MB aan internet. Dit lijkt me een fout toch? Het is toch niet de bedoeling dat internet eerst van je belminuten afgeschreven word en daarna pas van je MB's? Dit zou namelijk betekenen dat ik als allereerste door mijn belminuten heen ben zonder mijn internet bundel aan te breken.

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoord, alvast bedankt.



Groetjes,

Esther
Hallo EstherL.



Controleer even wat de ingangsdaum van het abonnement is. Abonnementen (sim only) lopen bij Simyo vanaf de 1e van de maand.

Start je dus op de 3e worden de belminuten naar rato verrekend. Data wordt niet in mindering gebracht op je belminuten/sms.



Groet,

Friesian
Dankjewel voor je antwoord.

Ik heb mijn Simkaart (sim only) gisteren via de post binnen gekregen nadat ik het abonnement op 4 september had besteld.

Dus wat je eigenlijk zegt is dat vanaf volgende maand de MB's pas van mijn internet bundel afgeschreven worden, en voor nu nog van mijn belminuten? Dan ga ik er vrij snel doorheen vrees ik. Zo lang heb ik internet niet eens gebruikt.

In ieder geval heel erg bedankt voor je tijd en antwoord.
Nee, de belminuten van naar rato aan je gegeven. Lees dit even door. Daar staat het vrij duidelijk. Bij MBs was dat ook zo, maar regelmatig heb je ze ook gewoon allemaal.
Oeps sorry, helemaal verkeerd begrepen. Het zit dus zo dat er waarschijnlijk verrekend is dat mijn abonnement per 6 september zou ingaan en ik dus minder belminuten krijg. Klopt het dan dat ik alsnog 1000 MB aan internet heb, wat dus de volle bundel is?
Tegelijk gepost. Heel erg bedankt voor jullie hulp en mijn excuses voor de onduidelijkheid van mijn kant!



Groetjes,

Esther
Forumleden, Groentjuh, ik en de moderatoren zijn actief op het forum. Wanneer je iets niet weet is het stellen van een vraag de meest aangewezen weg om een antwoord te krijgen. Excuses zijn in mijn ogen niet nodig, we zijn allemaal homo sapiens. (Doet mijn avatar niet vermoeden)

Wanneer je de 1e factuur krijgt is het alles nog nieuw, is het eenmaal aan het draaien wordt het je vanzelf duidelijk bij controle.



Even van mijn kant nog een welgemeend advies, zorg dat je een data manager (app) gebruikt, om je inzicht en bescherming te bieden.

Stel die zeker nu je begint aan een nieuw abbo ruim aan de veilige kant... om onaangename verassingen te voorkomen. :)

En schakel mobiele netwerken alleen in indien nodig, bij gebruik van WIFI, mobiele netwerken ook uit...



Groet,

Friesian
Hoi EstherL,



Welkom op het forum :D



In de eerste maand worden je belminuten én MB's naar rato berekend. Dat betekent dat je niet de volledige bundels krijgt. Je betaalt dus ook niet voor de volledige bundels. Bij jou is er een foutje gemaakt. Je betaalt wel naar rato voor je databundel, maar je hebt de volledige bundel gekregen. Extra voordeel voor jou ;)



Dat is dus heel wat anders dan wat je dacht of niet? 😃 Geen excuses zijn nodig inderdaad. Je mag alles vragen op het forum!



Bedankt Friesian en Groentjuh voor jullie antwoorden.

Reageer