Skip to main content
Op 6 november gebruikte ik mijn I-phone om via WIFI in de Sint Jan TELETEKST te bekijken.

Ik dacht dat dit gratis was, maar SIMYO berekende mij kosten door. Ik heb geen MB bundel.

Hoe zit dit ? Ik dacht dat WIFI gratis was. In het buitenland bij internetten via WIFI kost het me niets.

Graag reactie.
WiFi IS gratis, althans wat Simyo betreft. Sterker nog, het is onmogelijk voor Simyo te achterhalen op welke WiFi netwerken je bent ingelogd, want dit gaat helemaal buiten 3G/4G om! Wat wel mogelijk is, is dat het WiFi signaal in de Sint Jan niet al te best was (of dat de verbinding erg traag was, komt vaak voor bij "gratis" WiFi netwerken is mijn ervaring) waardoor je smartphone vanzelf overschakelde op 3G/4G.
Bedankt voor reactie. Hoe kan ik op mijn telefoon het automatisch overschakelen op 3G/4G voorkomen ?
Niet wetend welk toestel je hebt is het lastig om precieze informatie te geven, maar ergens in het instellingen menu moet er een optie zijn om mobiele data uit te zetten. Op mijn iPhone kan ik zelfs per app instellen of mobiele data gebruikt mag worden. Maar wat ook goed werkt is op Mijn Simyo mobiel internet uitzetten.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij staat er in regel 1 dat hij een i-phone heeft. Staat alleen niet bij welk type, klopt. Wel vreemd, hij zegt dat hij geen databundel heeft, hoe kan het dan dat hij nooit mb's gebruikt, maar op het moment dat hij zijn wifi aanzet deze dan wel gebruikt worden door eventueel slechte wifi signaal?



Erik
Ik heb een SAMSUNG S3 (GT-I9300) en gebruik het toestel alleen als telefoon op reis.

In het buitenland kijk ik met behulp van WIFI naar NOS-teletekst en gebruik ik email.

Heb geen contract voor internet in Nederland.

Overigens gebruik ik het toestel ook als fototoestel.

(ik ben 75 en heb 2 "linkerhanden" voor wat betreft nieuwste technologie)
Ook zonder databundel heb je mobiel internet, behalve als de mobiel internet optie uit staat op Mijn Simyo, of als mobiel datagebruik uit staat op de telefoon.

Ik heb net even op mijn iPhone gekeken, maar ik zie geen mogelijkheid om speciaal voor de NOS Teletekst app mobiel internet uit te zetten. Voor de meeste andere apps kan dat wel.
Maar, als hij nog nooit iets heeft betaald voor welke internet dienst dan ooit en nu ineens terwijl hij wifi aanzet? maar goed, Teuntje geeft ook aan dat hij 2 linkerhanden heeft. Kan natuurlijk iets met een instelling zijn ja. Hij gaf zoals ik al zei in de eerste regel aan dat hij een i-phone heeft, dit blijkt dus een S3 te zijn 🙂
Hoi Teuntje99,



Wat jammer dat je internet hebt verbruikt, terwijl je dacht dat je aangemeld was op wifi!



In dit geval is er een gouden tip en dat is Mobiele internet op je telefoon uitzetten, zodra je gebruik maakt van wifi 🙂. Wil je helemaal geen internet op je mobiel gebruiken, zet dan de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit op Mijn Simyo.



Waarom jij nu specifiek bij St.Jan den Bosch verbruikt hebt terwijl je op wifi zat, is voor ons gissen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je eerst akkoord moest gaan met het gebruik van wifi via je webbrowser. Dit heb je bijvoorbeeld ook in de trein. Begrijp je wat ik bedoel?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Scotsman en uiteraard bedankt ErikM1972 voor je aanvullende reacties 🙂!

Reageer