Skip to main content
Beste Simyo,Na 3 jaar lang maandelijks ongeveer 13 euro per maand te betalen voor mijn vrouw haar abonnement voor bellen + 500 MB data zag ik tot mijn schrik dit weekend dat er in juni 119 euro aan datakosten binnen Nederland is gemaakt. Mijn vrouw heeft de laatste paar weken thuis een paar keer Netflix op haar telefoon gebruikt maar dit zou via Wifi moeten gaan. Ik heb meteen een maandelijkse limiet van 500 MB ingesteld op haar Androidtoestel maar het kwaad is nu al geschied. Is het mogelijk om coulant om te gaan met deze onbedoelde kosten?Groetjes,

Arne uit Vianen
Hoi atjong,



Welkom op het forum :)



Ik begrijp dat je schrikt van zo'n hoog bedrag 😞 Je geeft al wel aan dat je vrouw een paar keer Netflix heeft gekeken, dan verbruik je dus wel veel MB's als je niet uitkijkt. Je kunt namelijk ook data van het mobiele netwerk gebruiken ook al heb je contact met wifi. Als het wifi signaal minder sterk is, neemt je mobiele netwerk het over. Zo verbruik je data zonder dat je daar echt bewust van bent. Om dit in de toekomst te voorkomen, verwijs ik je graag naar deze blog. Om je een indruk te geven over wat bepaalde handelingen aan MB's kosten, verwijs ik je graag naar deze pagina. Zorg er dus voor dat je je internetinstellingen even controleert.



We begrijpen dat je niet expres zoveel data hebt verbruikt. We komen je daarom eenmalig tegemoet in de gemaakte kosten voor internet. Wel wil ik je eerst graag meegeven dat de aansluiting nu geblokkeerd is wegens hoogverbruik. Dat betekent dat er in één dag meer dan € 75,- buiten de bundel is verbruikt. Je vrouw is dus helemaal door haar databundel heen. De simkaart zal ik weer aansluiten, maar dan kun je dus nog wel data verbruiken. Om deze reden heb ik de optie 'internet op je mobiel' voor je uitgezet. Op 01-07-2014 heb je beschikking tot je volledige bundel. Dan kun je op die dag op Mijn Simyo onder de tab Mijn Instellingen & Simkaart deze optie weer aanzetten, zodat je weer kunt internetten :)



Je vrouw heeft voor ongeveer 792 MB buiten haar bundel verbruikt. Voor dit verbruik reken ik een extra databundel van 1000 MB voor € 15,-. Alle gemaakte kosten buiten de bundel van € 118,85 heb ik voor je kwijtgescholden. Je simkaart is weer aangesloten.



Ik hoop dat ik je alles duidelijk heb kunnen uitleggen en dat je tevreden bent met de geboden coulance. Voor vragen of opmerkingen weet je me te vinden! 🙂
Beste Dries, bedankt voor het meedenken en voor dit uiterst vriendelijke gebaar. Ik waardeer dit bijzonder.
Hoi atjong,



Bedankt voor je terugkoppeling 🙂 Fijn om te lezen dat je tevreden bent met de geboden coulance.



We zien graag weer een terug op het forum! 🙂

Reageer