Skip to main content
Onlangs heb ik mijn prepaid omgezet naar een sim only abonnement.

Van Simyo ontving ik de mededeling dat  de instellingen waren aangepast.

Toch kan ik geen Whats app  berichten versturen als ik buiten WiFi bereik ben.

Het bericht wordt dan pas verstuurd als ik thuis ben en dus WiFiheb.

Mobiel netwerk staat aangevinkt op de telefoon.

Doe ik iets verkeerd?
Hi Tina



In je vraag ontbreekt iets.

Wat voor telefoon is het?

Android, Apple, windows phone.

Het gaat om je internetinstellingen.



Kijk maar eens hier.



Groetjes,

Friesian
Een andere optie is dat je internet gereset moet worden. Dat is aan simyo om te controleren. Groetjes. Friesian
Sorry Friesian, Het is een Samsung Galaxy core.

Ik zal vandaag eens naar je link kijken. Bedankt tot zover.
Mmm ik dacht dat zoiets automatisch ging. Niet dus.:)

Ik heb nu de stappen via jouw link gevolgd en in de telefoon ingevoerd.

Even afwachten of het nu goed is.
Helaas werkt het nog niet.

Heb de instelling daarom weer terug gezet naar de standaard instellingen.

Het vreemde is dat er bij "toegangspunten" al KPN internet staat. Daaronder is alles ook ingevuld.
Hi Trina.



Ik vraag het toch eventjes.

Ik ga er vanuit dat bij mijn simyo internet staat ingeschakeld?
In het bericht dat ik van Simyo ontving staat dat dit bij de overstap van prepaid naar sim only automatisch aanstaat.

Ik heb zelf ook niet meer de mogelijkheid om het aan of uit te zetten. Dat had ik bij prepaid wel.
In het bericht dat ik van Simyo ontving staat dat dit bij de overstap van prepaid naar sim only automatisch aanstaat.

Ik heb zelf ook niet meer de mogelijkheid om het aan of uit te zetten. Dat had ik bij prepaid wel.




Dan zit er iets niet goed want bij zowel prepaid als sim-only hoort een internet aan/uit schakelaar zichtbaar te zijn in Mijn Simyo. Het enige dat bij prepaid niet kan maar bij sim-only wel is de mogelijkheid om in het buitenland te internetten.
De mogelijkheid zit er wel maar als ikhet aanzet en dan op wijzig instellingen klik, gaat ie zelf weer op uit.

Hetzelfde met bellen in het buitenland. De staat aan en kan ik niet uitzetten.

Ik zal de klantenservice maar even een mail sturen.
Hoi Trina,



Allereerst welkom op het forum!



Ik zie dat je gisterochtend om 11.46 uur de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uit hebt gezet en zojuist 20 minuten geleden 'm weer aan hebt gezet, dit zie je doordat nu de 'schakelaar' oranje is en op 'aan' staat, wanneer de schakelaar grijs is, dan staat de optie uit. Is dit ook wat je ziet? :)



Heb je, nadat je de optie weer hebt ingeschakeld net, al een keer je telefoon uit en weer aan gezet, zodat je simkaart zich opnieuw op ons netwerk kan aanmelden?



Werkt je mobiel internet dan nog niet, dan wil ik je aanraden om de volgende instellingen te gebruiken in je Samsung Galaxy Core:

Kies Instellingen.

Kies Draadloos en netwerken.

Kies Mobiele netwerken.

Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.

Kies Namen toegangspunten.

Kies de menu-toets en kies NieuweAPN.

Bij Naam, voer Mobiel Internet in.

Bij APN, voer internet in.

Bij Proxy, voer niets in.

Bij Poort, voer niets in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.

Bij MCC, voer 204 in.

Bij MNC, voer 08 in.

Bij Verificatietype, kies PAP.

Bij Type toegangspunt, vink Internet aan

Kies de menu-toets.

Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.

Keer terug naar het Startscherm.

Zet de Samsung Galaxy uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.



Ik verneem graag je bevindingen! :)



@Friesian & Scotsman, dankjulliewel voor het meedenken!
Dan is dat het probleem.

Het knopje schiet n.l. terug naar "uit" zodat ik niet weet of het aan of uit staat.

Met de wetenschap dat internet altijd aan zou staan dacht ik dat het zo hoorde.

Ik start de laptop even op, misschien werkt het op de tablet niet goed.
Op mijn laptop zie ik inderdaad dat internet aan staat.

Op de tablet heb ik nu een storing, dus ik kan niet zien hoe de instellingen daar nu staan, maar tot nu toe was het knopje, wat ik ook deed, grijs.

Ik zal nu de instelling nalopen.



Je hoort van me, dank voor je snelle reactie.
Hij doet ut!!!! Dankjwel Kim.



Toch is er een probleem met de Samsung tablet. 

Via de standaad browser lukt het niet om internet aan of uit te zetten. Nou ja, blijkbaar lukt het wel maar het knopje schiet terug naar grijs (uit dus).

Met google chrome gaat het op de tablet wel goed en op de laptop gaat het sowieso goed.



Weet niet of anderen hier ook een probleem mee hebben, mocht dat zo zijn dan lezen ze in iede geval hier de oplossing.:)



Nogmaals dank aan allen die meedachten.
Hoi Trina,



Fijn dat je mobiel internet nu werkt, graag gedaan! 🙂



En dankjewel voor deze informatie, kan me voorstellen dat het voor verwarring zorgt, ik ga dit doorgeven aan onze technische afdeling, graag zou ik dan nog wel willen weten wat de standaard browser is die op de tablet zit?
Het is de standaard Android browser op de Samsung tablet.

Heeft, volgens mij, niet een bepaalde naam.

Heeft als icoon een wereldbol.
Hoi Trina,



Ah oké, ik heb het doorgezet naar onze technische afdeling om te kijken of dit verbeterd kan worden, dankjewel! 🙂

Reageer