Skip to main content
Goedendag,



ben nieuw hier en niet zo op de hoogte van mobiele telefoons en diensten überhaupt.

Ik had een smartphone maar die heb ik ingeleverd omdat ik er ontevreden over was en ook over de verbinding

(andere provider).



Nu is het zo dat ik terug ben gegaan naar mijn oude vertrouwde Motorola Razr V3i, een heel oud beesje dus.

Ik heb een abonnement aangevraagd ZONDER Internet verbinding, enkel sms en bellen (Simonly).

Nu krijg ik wel een welkoms-smsje aangaande "instellingen voor het gebruik van mobiele data diensten"

zoals Internet en mms. Met de vraag svp deze op te slaan en te activeren. Nu vraag ik mij af:



omdat het zo'n oude foon is (2005/2006 ofzo) en ik geen internet abonnement heb hier, moet ik deze wel installeren?

Neem het niet teveel ruimte in op die oude telefoon?



Michael
Hoi Michael1970, en welkom op het Simyo forum :)



Je 'oude beesje' maakt gebruik van het oude internet met WAP. Dat was de standaard voordat we met z'n allen aan de smartphone gingen. Maar omdát ie dus op internet kan, krijg je automatisch dat smsje met de instellingen.

Die instellingen nemen geen opslag geheugen in beslag, maar is een aanpassing van de huidige instellingen. De standaard 10 MB geheugen van de Motorola Razr V3i komt dus niet in het gedrang daardoor. Ook kun je dat smsje gerust accepteren, maar ook negeren. Je hebt op Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel' uit staan, dus internetten kun je sowieso niet.



Het geheugen is overigens uit te breiden met een micro SD met maximaal 512 MB, mocht je er meer foto's of muziek op kwijt willen, maar misschien wist je dat al 🆒
Ah dank je wel. Ik kreeg geen notificatie, dus ik ben maar eens gaan checken. Dank je voor je antwoord, misschien dan toch beter om het gewoon af te ronden en gewoon te voltooien.



Nope wist ik niet, weet ook niet of ik het doe. Gebruik 'm gewoon echt voor sms en bellen. Maar als ik tegen een aanbieding aanloop waarom niet.
Hoi Michael1970,



Graag gedaan namens Ernst!



Waar kreeg je overigens geen notificatie van? 🙂

Reageer