Skip to main content
Ik ben sinds vandaag overgestapt van mijn oude provider naar Simyo. Alles behalve mijn internet werkt. Ik heb overigens wel gewoon internet via mijn wifi, maar ik zou graag buiten mn wifi internet willen. Ik heb mijn mobiel ook meerdere malen opnieuw gestart en gewacht,. Helaas zonder enig succes.. Mijn oude abonnement heeft wel gewoon internet gehad en ik heb de instellingen van mijn mobiel (sony ericson arc S) niet gewijzigd. Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Probleem is inmiddels opgelost. Bij het doorzoeken van de forumsposten trof ik iemand aan die hetzelfde probleem had. De oplossing is: 



De APN moet je zelf invoeren.



Als je via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten terecht komt bij het APN overzicht, moet je op de menu knop van je telefoon drukken. Vervolgens kun je kiezen voor nieuwe APN of standaardinstellingen herstellen. Het is altijd handig om de standaardinstellingen eerst te herstellen voordat je een nieuwe APN aan maakt. Als je instellingen zijn hersteld moet je kiezen voor 'nieuwe APN'. Vervolgens moet je de Simyo instellingen invoeren:



Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)



APN: internet

Proxy: (geen)

Poort: 5080

Gebruikersnaam: (geen)

Wachtwoord: (geen)

Server: 0.0.0.0

MMSC: (geen)

MMS Proxy: (geen)

MMS Poort: (geen)

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN-type: Internet of default



Sla deze instellingen op en kijk goed op je APN overzicht of je net aangemaakte APN geselecteerd is (bolletje moet groen zijn).



Ga vervolgens weer naar 'mobiele netwerken' en kijk of je de optie 'packet gegevens' kunt aanvinken (deze optie is niet bij ieder toestel zichtbaar).



Nadat je bovenstaande stappen hebt doorlopen, dien je het toestel opnieuw op te starten.
Hoi KM1,



Welkom op het forum en wat fijn dat je zelf het antwoord al had gevonden én even hebt gedeeld! :D



Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we dit graag! 🙂
Ik heb ook sinds kort een nieuwe simyo kaart met internet. Heb alles aangezet van internet en ook een APN aangemaakt, zoals het hierboven staat beschreven. Sms sturen, bellen en wifi gebruiken doen het allemaal, behalve het internet. Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb ook een sony experia arc s.
Hoi Lott, welkom op ons forum :)



In je gegevens zie ik dat je gisteravond laat en vanmorgen al wat data hebt gebruikt. Is dat bewust geweest en werkt het inmiddels?
Ja het werkt inmiddels al!
Ja het werkt inmiddels al!



Helemaal top! Weet je inmiddels ook waardoor het weer werkt? Heb je je telefoon even uit en weer aan gezet?

Reageer