.

Beantwoord

Wél 3g icon, geen dataverbinding meer na 24h internet

  • 20 September 2013
  • 5 reacties
  • 1031 Bekeken

Beste mensen van Simyo, (Simyonen?)

Ik irriteer me al een tijdje aan dit euvel, ik weet ook niet of dit probleem bij jullie ligt, maar wellicht dat jullie kennis mij ook in dat geval kan helpen!

Het probleem:
- Af en toe werkt mijn dataverbinding niet meer (het lijkt er op dat dit elke 24 uur is). Het 3g icoon is nog wel zichtbaar, maar als er een app opgestart wordt
  die data nodig heeft komt het H icoontje niet in beeld en geeft de app een foutmelding dat er geen internetverbinding is.
    - het aan en uit zetten van de mobiele dataverbinding lost dit niet op
    - vliegtuigstand in en uit lost het niet op
    - alleen een echte reset van de telefoon lost het op (opnieuw aanmelden bij netwerk?), vervolgens doet het internet het weer een bepaalde tijd (mijn vermoeden is exact 24 uur) om vervolgens weer hetzelfde probleem te krijgen

Anderhalve maand geleden ben ik teurggekomen van vakantie, daar (Verenigde staten) heb ik de Simyo sim een halve week in het toestel gehad en vervolgens 3,5 week een andere simkaart gebruikt. Ik kan me niet herinnerne of ik in de paar week dat ik bij simyo zat voor deze periode dit probleem ook had. Ik vermeld dit omdat dit misschien relevant is.

Overigens heb ik mijn internet instellingen handmatig moeten instellen omdat het SMS'je niet wekrt op mijn telefoon. Deze moeten echte rwel goed staan gezien ik wel 24 uur internet heb.

Kunnen jullie mij helpen? Ik wordt langzaam aan he-le-maal gek van de dagelijkse reboots!

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ernst 23 September 2013, 16:54

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi BossEd,

Welkom op het Simyo forum!
We luisteren overigens naar de benaming Simyanen ;)

Ik vermoed dat je internet instellingen niet optimaal zijn ingesteld, en omdat je in het buitenland bent geweest (dus helemaal uit het NL'se netwerk), levert dit nu problemen op...

Je zou op het forum kunnen zoeken naar de instellingen voor jou telefoon, of even een reactie in dit topic plaatsen wat je telefoon is, dan geef ik ik je de juiste instellingen.

Laat even weten waar je voorkeur naar uit gaat.

Groetjes, Ernst
Hoi Ernst,

Bedankt voor je reactie, ik heb het vermoeden ook enigszins. Ik heb vanmiddag de telefoon eens opgestart zonder simkaart en vervolgens weer opgestart met simkaart. Wellicht dat dit op het toestel het een en ander kan overschrijven.

Mijn toestel is een HT Sensation XE (Android 4. .. nogiets 😉 ) - Deze instellingen heb ik ingesteld. Zowel APN type internet als default heb ik geprobeerd,  maar ben nu blijven steken met default.

Als er nog iets anders is wat ik kan aanpassen?

Gr. Edwin.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi BossEd,

Allereerst bedankt voor je duidelijk omschrijving 🙂. Altijd handig als je aangeeft wat je al hebt geprobeerd en wat voor effect dit heeft gehad. De instellingen waarnaar je verwijst zijn de juiste instellingen.

Ik heb je aansluiting hersteld op het netwerk. Hopelijk verhelpt dit het probleem. Maar ik ben ook wel benieuwd of je dezelfde problemen ook in een andere telefoon ervaart. Is dit overigens een plaats gerelateerd probleem of ervaar je het overal? Mocht je het op een bepaalde plek ervaren kan ik een postcode check doen als je de postcode door geeft.

Laat je even weten wat je bevindingen zijn? :)

Groetjes,

Alex
Het lijkt erop dat de verbinding weer in orde is! Inmiddels al 2 dagen geen reset hoeven uit te voeren,

Thanks!
Badge +6
Het lijkt erop dat de verbinding weer in orde is! Inmiddels al 2 dagen geen reset hoeven uit te voeren,

Thanks!


Hoi BossEd,

Dat is fijn om te lezen dat je geen gereset hebt hoeven uit te voeren de afgelopen dagen. Bedankt voor je terugkoppeling 🙂.

Reageer