Skip to main content
Kan iemand mij helpen met mijn internetinstellingen voor een OnePlus one? Ik heb op "mijn simyo" "internet in Nederland gebruiken" ingeschakeld en volgens de instructies "Mobiel Internet" als nieuwe APN opgevoerd, opgeslagen en aangevinkt. Zodra ik wifi uitschakel verschijnt in de mobielindicator een uitroepteken en is er geen verbinding met internet.
Wellicht zijn je APN instellingen incorrect. Je past ze aan door onderstaande stappen te volgens. De one plus one kan ik niet vinden in toestelhulp. Onderstaande zijn de algemene instellingen, dus je moet wel weten waar je ze moet aanpassen. Deze instellingen zijn overigens gewoon te vinden op de service pagina van Simyo :)





Handmatig internetinstellingen invoeren



Gebruik de handleiding van je telefoon om de instellingen in het juiste menu te wijzigen. Kom je er met de onderstaande instellingen niet uit? Probeer het dan eens met onze Toestelhulp.



Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen);

Bij Gebruikersnaam/login: voer niets in;

Bij Wachtwoord: voer niets in;

Bij Gegevensdrager: kies GPRS (wordt ook wel aangeduid als type overdracht of bearer in sommige toestellen);

Bij Toegangspuntnaam: voer portalmmm.nl in. (Toegangspuntnaam wordt ook aangeduid als APN, access point name, of GPRS/EDGE-toegangspunt in sommige toestellen);

Bij IP-adres: voer 0.0.0.0 in. (wordt ook aangeduid als IP server, proxy (primair) gateway, of inbelnummer in sommige toestellen);

Bij Proxy- of IP Poort: voer niets in;

Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen);

Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zet je telefoon uit en weer aan. Na ongeveer tien minuten kun je gebruik maken van internet op je mobiel. Controleer of de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' aan staat op Mijn Simyo. Je vindt deze optie onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen.







Laat even weten of het gelukt is 🙂
Hoi Nancyo,



Wat vervelend dat je telefoon geen internet kon ontvangen. Volgens mijn gegevens is er nog geen verbruik gemeten, dus ik denk dat het nog niet is gelukt.



Of de APN gegevens van Raytje kloppen twijfel ik niet, maar het is wel een beetje onduidelijk misschien. Met deze toestelhulp stel je de telefoon eenvoudig in. Als het goed is komt het besturingssysteem overeen met jouw OnePlus.



Laat je ons weten of het heeft geholpen?



Groetjes, Tiury

Reageer