Skip to main content
Ik heb een Lenovo P2 smartphone,

Als ik internet wil via mobiele gegevens dan werkt dit sinds kort niet meer,! dit is veroorzaakt doordat er in de instellingen zaken zijn veranderd, ik krijg het niet meer voor elkaar, toestel werkt verder perfect ook als ik wifi gebruik.



graag hulp
Hoi,



Dat is leuk, die Lenovo P2. Een batterij die 5 dagen mee kan. :D

Ik dacht laatst dat wil ik testen dus ik hem hem ook :P



Bij prepaid moet je wel beltegoed hebben, ook al heb je een internet bundel.



Verder kun je het beste even de volgende zaken controleren;



- Staat internet aan op je MijnSimyo > instellingen > netwerk instellingen.



- Zijn je APN gegevens nog juist? Ga hiervoor op je P2 naar instellingen > Kies meer bij Draadloos & netwerken > Kies mobiele netwerken > Kies Namen toegangspunten. (als het goed is zie je staan: KPN).



- Staat deze aan? Indien nee, aanzetten 😉 Indien ja, selecteer hem door op KPN te drukken.



Je APN instellingen hoor op onderstaande wijze ingevuld te zijn;



Naam - KPN



APN - portalmmm.nl



Dan een hele rij waar je niet ingesteld moet hebben ingevuld tot;



Mmsc - http://mp.mobiel.kpn/mmsc



MMS-proxy - 10.10.100.20



MMS-poort - 5080



MCC - 204



MNC - 08



Verificatietype - Geen



APN type - niet ingesteld



APN protocol - PIv4



Roamingprotocol voor APN - IPv4



APN ingeschakeld



Drager - (bij mij staat LTE omdat ik 4G heb)



MVNO type- Geen



MVNO waarde - niet ingesteld





Mocht het na deze check nog niet werken dan gaan we verder kijken.
Hallo Ray

Heb alle instellingen zo gezet als voorgesteld,



APN protocol - PIv4



Roamingprotocol voor APN - IPv4 kloppen deze gegevens?

Wat moet ik bij "drager" instellen ? ik heb 3 G

Verder alles zo ingesteld, maar APN inschakelen/uitschakelen werkt niet!



graag verdere hulp,



jaap
Jaap,



Ik heb wat antwoorden in het vetgedrukt gezet. Maar nogmaals, als je geen beltegoed hebt werkt je mobiele internet ook niet. Dat al gecheckt?



Hallo Ray

Heb alle instellingen zo gezet als voorgesteld,



APN protocol - PIv4 IPv4 ja



Roamingprotocol voor APN - IPv4 kloppen deze gegevens? IPv4 ja

Wat moet ik bij "drager" instellen ? ik heb 3 G Wat staat daar nu? Als er 3G of UMTS staat is dat goed

Verder alles zo ingesteld, maar APN inschakelen/uitschakelen werkt niet! Klopt kan ik ook niet daar, als het maar op ingeschakeld staat



graag verdere hulp,



jaap

En bij juiste invul, toestel uit en weer aan om de instellingen te activeren.
Hoi Jaap.wels,



Oei, wat vervelend dat je internet niet meer werkt! Ik zie dat je internetinstellingen op Mijn Simyo goed staan. Toch heb ik deze voor de volledigheid een reset gegeven. Je simkaart maakt hiermee een nieuwe internetverbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk werkt je internet daarna wel weer.



Ook is het belangrijk dat de instellingen in je telefoon goed staan. Ray heeft je de juiste instellingen doorgegeven. Is het inmiddels gelukt om je toestel juist in te stellen?



Als beide oplossingen niet werken, wil je dan je simkaart in een andere telefoon stoppen en een andere simkaart in je telefoon doen? Zo kunnen we zien waar het probleem zich precies afspeelt, in de instellingen van je telefoon of in de instellingen van je simkaart.



Laat je weten of het is gelukt?



Groetjes,

Samantha



@Ray en Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp! 🙂
Als het goed is dan hoeft er eigenlijk niks aangepast te worden (APN staat er standaard in). Blijkbaar was dat toch nodig en dan is herstarten inderdaad handig na aanpassen instellingen.
[Hallo Samantha en Ray,



Bedankt voor jullie hulp, alles is weer perfect in orde nadat ik toestel na 10 minuten heb herstart,



vriendelijke groet Jaap
Hoi jaap.wels,



Wat fijn dat het is gelukt om je internet in te stellen!



Als je andere vragen hebt, dan kun je dit gerust laten weten. :$



@ Samantha en Ray, jullie zijn toppers. 🆒



Groetjes,

Asma
Jij ook Asma..



Wanneer naar de ArenA? 😁😁
Ik bestel alvast tickets want die wil ik niet missen. 🙂
@ Ray en Friesian Jeeeeej Simyo forum uitje 😃 😃 😃
Hallo,



Ik heb dus ook een Lenovo p2 (super apparaat). Ik heb alle instellingen van Ray gecontroleerd maar krijg nog steeds geen verbinding. Zou het kunnen dat mijn (oude) simkaart geen 4g verbinding kan krijgen? Dit heb ik namelijk aangegeven.



Groeten,



Lex
Ik deed de sim erin en apn stond er direct in. Check even of die is geselecteerd in je instellingen van mobiele data verbinding. Kan ook kpn heten.
Ja dat is allemaal prima. Ik krijg dus helemaal geen verbinding ook niet iets anders dan 4g (wel telefonie). Ook telefoon meerdere malen opnieuw opgestart en 10 min uit gehad.
Telefoon even uitzetten en 10 minuten wachten voor je hem weer aan zet.
Het is inmiddels gelukt, dank.
Wat was bij jou de truc? Misschien handig om te vermelden voor andere klanten die er tegenaan lopen.:)
Hoi Lekkie,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend dat je in eerste instantie geen gebruik kon maken van het internet. Gelukkig staat Ray voor je klaar om je verder te helpen. Ik begrijp uit je laatste reactie dat het ondertussen gelukkig weer werkt. Zoals Ray aangeeft, zijn we altijd erg benieuwd wat bij jou voor de oplossing heeft gezorgd. Dit kan helpen voor klanten die hetzelfde probleem hebben. Laat je het weten?



@Ray, bedankt voor je snelle reacties!



Groetjes,

Angela

Reageer