Skip to main content
Hoi allemaal,



Mijn vriendin heeft vaak last van geen internet (postcode 5961 AG).

Ook zoals vandaag. Ik was met haar aan het Whatsappen en zo rond 18:00 uur geen appjes meer. Ze bleven bij mij in de wacht (1 vinkje) en bij haar kwamen ze niet aan. Idem bij haar ook. 1 vinkje.

Dit gebeurt regelmatig.



Maar wat mij opviel: de instellingen en toestelhulp geven niet precies hetzelfde aan.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149



En voor haar gsm (Samsung Galaxy S4 mini)

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/samsung/i9195-galaxy-s-iv-mini-lte/internet/usecase/apn-handmatig-instellen/9



Ik zie bv bij poort: 5080

En bij toestelhulp; voer niks in.

Server: 0.0.0.0

Bij toestelhulp wordt er niks over geschreven.

Verificatietype: Pap of vink "geen" aan ??

Welke instellingen moet ik precies gebruiken ?

Ik heb de 1ste (weblink) gebruikt en telefoon opnieuw opgestart maar kwaliteit internet blijft niet geweldig.



Als ik antwoord heb ga ik het nog eens controleren in haar gsm en dan kom ik erop terug.

Op het moment van schrijven weer 1 vinkje in Whatsapp. Het ging weer even goed, berichten kwamen meteen aan. Nu dus weer over op de ouderwetse sms.

Als ze weg gaat zet ze wifi uit en gaan de mobiele gegevens aan. Bij thuiskomt visa versa. Weet niet of dat nog invloed kan hebben ? Wifi uit onderweg lijkt me beter voor de verbinding (het scheelt i.i.g. accu :)

Heb haar ook gevraagd of op het moment dat we niet konden appen ze wel ze kon surfen. Ze is naar nu.nl gegaan en dat lukte wel.

Dus toch iets te maken met Whatsapp ? Hebben meer mensen daar last van ??



Alvast dank voor de reactie.

Excuses als ik een topic heb aangemaakt die al bestaat. Zet het dan maar waar ie hoort.



Groet Gaston.
Aanvulling:

Heb nu de instellingen uit mijn gsm (Heb KPN) overgenomen en in de gsm van mijn vriendin gezet. Waren totaal 4 dingen die anders stonden mbt KPN en Simyo.

Hij pakte meteen H+ dus ze heeft mobiel internet:)

Nu maar eens flink gaan appen....

...Wordt vervolgd:)
Aanvulling:

Heb nu de instellingen uit mijn gsm (Heb KPN) overgenomen en in de gsm van mijn vriendin gezet. Waren totaal 4 dingen die anders stonden mbt KPN en Simyo.

Hij pakte meteen H+ dus ze heeft mobiel internet:)

Nu maar eens flink gaan appen....

...Wordt vervolgd:)




Helaas !!

Het probleem blijft nog steeds. Niet altijd maar geregeld hangen de WhatAppjes een paar minuten in de wacht.

Heb het mijn mijn eigen gsm geprobeerd (S6 Edge met KPN) en met mijn werktelefoon (S3 Neo met Vodafone).



Hebben hier meer mensen last van dat WhatAppjes in de wacht hangen ? (je ziet het klokje of maar 1 vinkje).

Graag ook antwoord welke instellingen nu goed zijn (zie hierboven in mijn 1ste mail).



Alvast bedankt !

Groetjes, Gaston.
Hoi Muziekliefhebber,



Wat vervelend dat je vaak merkt dat je vriendin geen Whatsappjes kan ontvangen. De instellingen zoals ze in de 'nieuwe' toestelhulp staan, zijn het meest actueel. Deze komen als het goed is ook overeen met de instellingen die jij op je KPN toestel hebt staan.



Ik heb wel wat extra vragen voor je, zodat we jullie beter kunnen helpen:



- Hoe is het bereik op haar telefoon (hoeveel streepjes)?

- Heeft alleen Whatsapp slechte verbinding?

(Zo ja, heb je Whatsapp als eens opnieuw geïnstalleerd en ingesteld?)

- Werkt bijvoorbeeld FaceBook chat wel naar behoren?



We zijn erg benieuwd naar je antwoorden 🙂.



Groetjes, Tiury
Hoi Muziekliefhebber,



Wat vervelend dat je vaak merkt dat je vriendin geen Whatsappjes kan ontvangen. De instellingen zoals ze in de 'nieuwe' toestelhulp staan, zijn het meest actueel. Deze komen als het goed is ook overeen met de instellingen die jij op je KPN toestel hebt staan.



Ik heb wel wat extra vragen voor je, zodat we jullie beter kunnen helpen:



- Hoe is het bereik op haar telefoon (hoeveel streepjes)?

- Heeft alleen Whatsapp slechte verbinding?

(Zo ja, heb je Whatsapp als eens opnieuw geïnstalleerd en ingesteld?)

- Werkt bijvoorbeeld FaceBook chat wel naar behoren?



We zijn erg benieuwd naar je antwoorden 🙂.



Groetjes, Tiury




Hoi Tiury.

Bedankt voor je reactie!



Streepjes zijn goed, wisselt natuurlijk de hele tijd maar ze heeft altijd minimaal 1 maar ook 2-3. Belkwaliteit is prima.



Alleen problemen met WhatsApp.

Ja WhatsApp is er pas nog afgegaan en weer opnieuw erop gezet. Ze heeft ook geen battery saver o.i.d. wat kan helpen om stroom te verminderen en zo de appjes in de wacht te laten staan om stroom te sparen.

Facebook messenger heeft ze niet. We hebben wel Viber gehad, maar daar was het probleem ook. Weliswaar iets minder maar het in de wacht laten van berichtjes was via Viber ook.



Via Wi-fi dus ook. Ze heeft veel problemen met haar internet (Ziggo) dus ze zet al vaak 3g aan om van het gedoe af te zijn en wachten tot ze kan overstappen naar een andere provider. Ik ben er gelukkig een maand vanaf!



Blijft een lastige hè ?

Ik had gedacht dat meer mensen hier last van zouden hebben, dacht eerder dat capaciteit van WhatsApp niet goed was maar lijkt erop dat wij de enige zijn.

Met meerdere telefoons en netwerken geprobeerd en dat is dan extra apart.

En wat ons nu ook sinds vorige week opvalt. Je krijgt een WhatAppje, je krijgt geen melding en als je telefoon ontgrendeld dan komen de appjes opeens op je scherm met de meldingen. Staan de appjes soms wel een half uur of langer in de wacht maar via Google heb ik gelezen dat meer mensen daar last van hebben. Dat is niet het hoofdprobleem. Even voor de duidelijkheid; appjes hangen geregeld als we aan het appen zijn.



Mocht men nog vragen hebben ? Stel ze gerust !

We zijn blij dat jullie ons willen helpen ! Bedankt daarvoor !



Groet Carla & Gaston.
Hi Muziekliefhebber,



Het blijft inderdaad een lastig verhaal.



Wanneer jullie met andere apps geen problemen ervaren, zou ik je willen aanraden om eens contact op te nemen met Whatsapp zelf.

Als het aan de internetverbinding zou liggen, dan doen apps als YouTube, nu.nl en Facebook ook moeilijk, lijkt me.



Tiury vroeg hier ook al naar, kun je dit nog even laten weten?
Hi Muziekliefhebber,



Het blijft inderdaad een lastig verhaal.



Wanneer jullie met andere apps geen problemen ervaren, zou ik je willen aanraden om eens contact op te nemen met Whatsapp zelf.

Als het aan de internetverbinding zou liggen, dan doen apps als YouTube, nu.nl en Facebook ook moeilijk, lijkt me.



Tiury vroeg hier ook al naar, kun je dit nog even laten weten?




Bedankt voor je reactie Ernst.

Zal eens een poging wagen. Weet niet of je van zo'n grote speler een reactie krijgt.
Weet niet of je van zo'n grote speler een reactie krijgt.


Ze staan er in elk geval niet om bekend geen reactie te geven, Muziekliefhebber 🙂

Reageer