Skip to main content
Hoi, voor mijn nieuwe telefoon zoek ik de juiste instellingen. Het is een LG G2 mini. Via kpn / hi instellingen die er standaard op kwamen doet hij het, maar verbruikt enorm veel stroom via 2g/ 3g. Daarom wil ik handmatig de instellingen van simyo invoeren. Dat heb ik gedaan, voor een nieuw toegangspunt, maar kan dat toegangspunt ('Mobiel Internet') niet aanvinken . Iets klopt niet denk ik bij wat ik ingevoerd heb. Kan iemand mij helpen?
via twitter een antwoord gekregen en nu lukt het om toegangspunt op te zetten en te selecteren. Link:

http://tinyurl.com/pf8wyy8



overigens deze uitleg ; https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/handmatig-internetinstellingen-invoeren-22391778

werkt niet op mijn android telefoon en was de reden dat ik hulp ben gaan vragen. .
Helaas, gmail en de standaard browser werken nu niet. Bij opstarten van de browser staat er: Verificatie via de proxyserver mislukt. De gmail app, met account van de android telefoon is helemaal de weg kwijt. Chrome browser werkt wel .
Hoi mikebelt, welkom op het forum van Simyo!



Uit je eerste bericht begrijp ik dat je andere internetinstellingen wil om verbinding te maken met mobiel internet, omdat je verwacht dat de batterij van je telefoon dan minder snel leeg gaat, klopt dat?



Echter zal dat geen veel verschil maken. Wij maken gebruik van het netwerk van KPN, oftewel de instellingen die je als KPN / Hi in je telefoon hebt staan, zijn de juiste instellingen wanneer je daarmee verbinding krijgt met mobiel internet.



Daarom zou ik je willen aanraden om weer gebruik te maken van dat toegangspunt en op je nieuwe telefoon uit te zoeken welke apps en/of processen er allemaal draaien en kijken of je wellicht op die manier de duur van je batterij kan verlengen :)



Vaak zijn er via Google ook handige tips daarvoor te vinden.



Ik hoor het graag van je als je nog vragen en/of opmerkingen hebt! 🙂
hoi kim, ja ik gokte dat de instellingen van kpn niet ideaal waren, heb nooit iets ingesteld, maar begrijp dat de standaard kpn of hi instellingen de juiste zijn.



ik ga op zoek naar de boosdoeners, maar had wel succes op het zelfgemaakte toegangspunt?!



op de brakke andere verbinding heb ik 7,5 uur browsetijd ipv 4 uur op de kpn hi.

zelf gemeten hoeveel procent batterij er weg is na half uur surfen.

Waarschijnlijk komt dat omdat veel google services uit stonden of zelfs niet werken, en ik werkte met een andere browser de dolphin browser heb gesurfd.

Ligt dan niet direct aan het toegangspunt.



ok ik zal het met de kpn hi verbinding verder gaan optimaliseren of eens de telefoon rooten en overbodige rommel lozen



dank je kim groet mike
Hi mikebelt,



Je kunt ook eens hier kijken. Dat zijn de optimale instellingen voor Android.

Reageer