Skip to main content
Ik moet voor een van mijn banen een smartphone gaan gebruiken. Deze had ik al, maar ik had nog geen internetbundel omdat ik deze eerder niet nodig had. Nu is voor mij uitbreiding een optie of een apart abonnement afsluiten via de werkgever met een apart toestel hiervoor.. Ik vraag me af of ik het beste kan kiezen voor 500 MB mobiel internet omdat we minimaal 300 per maand nodig hebben. Of wat kan ik evt met flex 4 G? Wat houdt dit in?
4G is de snellere variant van mobiele data. Dat scheelt aanzienlijk in vergelijking met 3G. Voor 4G (of LTE) moet je toestel wel geschikt zijn. Heb je al een toestel (op het oog)?



Als de 300MB die je nodig hebt alleen voor zakelijk gebruik is, zou ik ook evenveel reserveren voor prive-gebruik. Ik zou daarom gaan voor een bundel van 1000 MB. Je kunt ook gaan voor een grote bundel om deze na bijvoorbeeld na een paar maanden bij te stellen, omhoog of omlaag, als je eenmaal je gebruik een beetje in de gaten hebt kunnen krijgen.
Hartelijk dank voor je info en reactie. Ik heb nog geen (ander) toestel op het oog en had intussen ook al meer meer info gevonden op de website ik ga het eens overdenken want privé wilde ik het gebruik juist vermijden en niet gebruiken omdat het me dan te veel zou gaan kosten misschien en ik het niet nodig acht maar wellicht is het een idee om het zo te doen.
Hoi NikkyG70,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed om te zien dat je al zoveel hebt aan de uitleg van RicoK 🙂 Zoals hij al aangeeft, zorgt Flex 4G ervoor dat je een snellere dataverbinding hebt. Dit staat los van de internetbundel. Dat betekent dat alleen een Flex 4G bundel niet zorgt voor MB's en je dus ook een internetbundel zal moeten kiezen.



Ik heb even met je meegekeken in het systeem en zie dat jij jouw contract eventueel kan verlengen. Als je nu een bundel van 500MB zou aanzetten, betaal je hier € 7,- voor. Jij betaalt op dit moment € 3,- voor je belbundel. In totaal zou je dan uitkomen op een bedrag van € 10,-



Op het moment dat je kiest voor een verlenging van jouw contract van 1 jaar, krijg je allemaal extra voordelen 🙂 Zo betaal je voor 500MB een bedrag van € 6,- en krijgt je hier 500MB gratis bij! De belbundel zal wel naar de nieuwe tarieven gaan en komt dan op € 4,- voor 100 minuten. Je komt dan dus alsnog uit op een bedrag van € 10,- per maand, maar met het dubbele aantal MB's. Dit is wellicht iets om te overwegen.



Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?



@RicoK, bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Angela

Reageer