Skip to main content
Vrijwel elke dag is er op een bepaald tijdstip een hoeveelheid internet verbruik geregistreerd. Overigens wel vaak als ik ook daadwerkelijk op het 3G netwerk zit. Vreemde is alleen dat ik op mijn Iphone exact kan zien hoeveel ik qua databundel verbruik en dat komt niet overeen.



Vb. vandaag 8-12. OM 9 uur ruim 24 MB verbruikt. Volgens mijn Iphone maar 12 in de gehele periode sinds gisteren. 



Hoe kan dat? 



Eerdere dagen in december was het exact om 8 uur in de ochtend, of exact om 12 uur in de nacht (dan internet ik dus meestal niet en zit ik op wifi) Het lijkt wel of er per dag gewoon tussen de 20 en de 50 mb wordt weggeboekt en ik heb echt geen idee waar naar toe.



Ik gebruik geen facebook. Alleen Whatsapp. 



Ik zie zelf drie mogelijkheden:



- De Iphone registreert niet goed (heb ik nog niet veel over gelezen)

- Er is sluipverbruik??!

- Simyo telt over een aantal uren de gebruikte MB's en brengt ie op een vast tijdstip in rekening. (maar dan nog is er een afwijking in de hoeveelheid.



Peck
Hoi Peck_71,



Welkom op het forum:)



Ik heb je bericht verplaatst naar subforum 'internet', zo kan iedereen het makkelijk vinden.



Het verbruik kan meerdere oorzaken hebben. Geheel zeker is dit door ons niet te zeggen. Wij kunnen alleen zien hoeveel er verbruikt is op jouw telefoon. Niet waardoor dit komt.



De vaste tijdstippen zal te maken hebben met bepaalde apps die een update of synchronisatie laten draaien op een vast tijdstip. Wij krijgen gegevens vanuit het netwerk ééns in de zoveel tijd binnen. Deze combinatie zal er voor zorgen dat jij iedere keer een vast patroon terug ziet in je verbruik. 😉



Welke applicatie gebruik jij om je dataverbuik te meten? Er kan soms een klein verschil zitten in het gemeten verbruik op een telefoon en op het netwerk. Maar dit kan geen verdubbeling zijn. Ik raad je aan om eens goed na te gaan wat er op jou telefoon zorgt voor het gebruik met app's als Onavo Count of DataMan.



Heeft dit je al iets dichter bij de oplossing gebracht?
HAllo Ruud,



Dank voor je antwoord. Ik meet het verbruik nu scherp en de afwijkingen zijn inderdaad minimaal. Enige is dat mijn verbruik nog steeds op vaste tijdstippen bij Simyo " in de boeken"  komt. Terwijl mijn echte verbruik veel meer verspreid over de dag is. Mocht ik nog steeds lekgebruik meten, dan meld ik me weer.



Peck
Hoi Peck_71,



De afwijkingen horen inderdaad minimaal te zijn, dus dat is alvast goed nieuws 🙂! Simyo verwerkt je verbruiksgegevens niet real-time, maar op een x aantal momenten per dag. Hier kan wat vertraging in zitten.



Mocht het wederom afwijken, laat het ons meteen weten 🙂!

Reageer