Skip to main content
Goedemiddag!



Zins de berichtgeving gisteren door KPN (waar Simyo ook onder valt), zie volgende link:

http://corporate.kpn.com/het-bedrijf/onze-merken.htm



Stromen bij jullie de vragen binnen, wat ook meer dan logische is, aangezien jullie onder de vlag van KPN vallen.

Dat jullie niet alle abonnementen over gaan zetten naar het 4G netwerk, kan ik nog wel begrijpen, omdat nog niet ieder sim-only abonnee van Simyo een smartphone heeft die 4G ondersteund.

En veel mensen nog tevreden zijn met het 3G netwerk.



Toch blijf ik het raar vinden, dat ik (maar ook andere Simyo abonnees) met Flex 4G daar € 5,- extra voor moeten betalen.

Terwijl het bij de meerderheid van de providers gewoon kosteloos beschikbaar is, ook bij KPN zelf.

Oke, bij Telfort (valt ook onder de vlag van KPN) betalen klanten ook € 5,- om gebruik te maken van 4G, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad.



Daarom ook mijn vraag:

Per wanneer biedt Simyo ook kosteloos 4G aan?? (voor abonnee die Flex 4G gebruiken).



Want eigenlijk is het niet eerlijk en is het ook een scheve verhouding, aangezien de grootste groep mensen (alle providers bij elkaar opgeteld) daar niets voor hoeven te betalen, en de klanten van Simyo (en Telfort) weer wel.



Ook de snelheidslimiet op 4G wordt helemaal opgeheven door KPN, waardoor je dus het meest maximale downloadsnelheid op jouw locatie kunt behouden.

Ik mag aannemen dat deze snelheidslimiet ook weg valt voor Simyo klanten, en de Simyo klanten met Flex 4G ook het maximale uit het 4G netwerk kunnen halen.

Want we betalen er tenslotte nu € 5,- per maand voor, dan is het ook meer dan riëel dat we dan wel de meest maximale downloadsnelheid mogen krijgen, zonder een snelheidslimiet.



Binnen mijn dorp behaal ik momenteel snelheden tussen de 25 en 30 Mbps, dus al boven het maximum die jullie vermelden op de website.

Het maximale wat je momenteel kunt behalen op het KPN 4G netwerk is 50 Mbps, dus dan is een praktische snelheid van 30 Mbps goed mogelijk.



Kan ik hier dus uit opmaken, dat er ook bij Simyo geen snelheidslimiet op het 4G netwerk zit?

En dat wij (abonnees met Flex 4G) ook het meest maximale downloadsnelheid binnen onze woonomgeving kunnen behalen?

Plus, kunnen we straks ook gebruik maken van 4G+ (als dat beschikbaar komt op)?



Ik weet zeker dat alle andere Simyo abonnees met Flex 4G, benieuwd zijn naar de antwoorden.

Want 4G is momenteel een hot item!
Hi MichD,



Je bent niet alleen goed in het geven van antwoorden, maar ook in het stellen van vragen!



KPN is inderdaad heel erg lekker bezig als het gaat om het upgraden van alle abonnementen naar 4G. Voor Simyo heeft 4G echter geen hoge prioriteit.

Overigens zijn er nog helemaal geen prijsvechters die 4G aanbieden.



4G+ en het verwijderen van een snelheidslimiet is een stap die een grote provider altijd eerst zal nemen alvorens er ook maar gedacht wordt aan ons kleintjes. daar is op dit moment dan ook helemaal niets over bekend.



Je geeft aan dat je 25 à 30 Mbps haalt in je dorp; wauw. Dat is wel absolute topsnelheid.



Voor het overzicht heb ik je vraag even verplaatst naar het subforum 4G.
Ach ja, we wachten het maar rustig af.

De kans is groot dat Simyo binnen het jaar een aanpassing doet op 4G gebied.



Ik ben tevreden met de snelheid die ik momenteel behaal binnen mijn dorp, de KPN mast (2G, 3G en 4G) staat vrijwel midden in mijn dorp, waardoor de dekking in het gehele dorp en daar buiten goed tot zeer goed is.

Daarnaast woon en werk ik binnen mijn eigen dorp, dus zit ik continu op deze mast.



Het meten van de snelheden op 4G, doe ik met regelmaat met de app "Speedtest" van Ookla, een hele goede en betrouwbare snelheidsmeter.



Dat alleen Simyo als prijsvechter 4G aanbied is niet helemaal correct, want ook Ben en Youfone (beide ook prijsvechters) bieden inmiddels 4G aan.
Hoi MichD,



Ik ben tevreden met de snelheid die ik momenteel behaal binnen mijn dorp
Dat is heel fijn om te lezen:D En voor het moment inderdaad even afwachten;)



doe ik met regelmaat met de app "Speedtest" van Ookla, een hele goede en betrouwbare snelheidsmeter.
Helemaal mee eens!



en Ai!
Dat alleen Simyo als prijsvechter 4G aanbied is niet helemaal correct
Daar zie je aan dat we allemaal menselijk zijn.(zullen we maar zeggen;))

Reageer