.

Beantwoord

Wat betekent aanvulling beltegoed?

  • 26 August 2016
  • 5 reacties
  • 771 Bekeken

Volgens de simyo app heb ik ongeveer 25 euro verbruikt aan internetkosten op mijn mobiel. Hierdoor kwam ik 15 euro negatief te staan.
Maar ik zie in de app in eens 15 euro bijgeschreven staan met de omschrijving Aanvulling btg.

Hoe kan dit ? Wat is dit ?
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 August 2016, 18:23

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Andries,

Dit komt vaker voor je bent niet de enige.
als je prepaid hebt wat ik versta(lees) dan is het normaal dat je snel door je internet heen gaat. Je moet zien dat 1 MB 15 cent kost, daarnaast is het heel moeilijk om te zien maar in de achtergrond word er heel veel data gebruikt zonder dat je het weet.
Nu zijn er 3 dingen om te doen:

1. Je kan het internet helemaal uit zetten.

2. Je installeert een app om ervoor te zorgen dat alleen de apps die jij wil data mogen gebruiken wanneer je geen wifi gebruikt. Ikzelf gebruik Dataeye maar je kan ook opera Max gebruiken.

3. De volgende keer dat je data gaat gebruiken koop je een bundel voor een dag/week of een maand.

Groet Paul.
P.S. Een moderator zal je waarschijnlijk helpen met de kosten. Waarschijnlijk betaal je voor wat je gebruikt hebt alleen dan alsof je een bundel hebt gebruikt.

Voor Simyo, dit probleem komt nu vaak voor jullie moeten nu wel een beetje in gaan zien dat jullie op de een of andere manier vooral prepaid internet gebruikers beter gewaarschuwd/geinformeerd moeten worden.


Voor Simyo, dit probleem komt nu vaak voor jullie moeten nu wel een beetje in gaan zien dat jullie op de een of andere manier vooral prepaid internet gebruikers beter gewaarschuwd/geinformeerd moeten worden.

2 VOORBEELDEN van simyo....:)

________________

1.
Ter info... mijn mailtje van simyo.



Beste A.

Welkom bij Simyo!

Je Simyo Startpakket met nummer 06xxxxx82 wordt binnen 3 werkdagen thuisbezorgd. Binnen twee dagen ontvang je een e-mail met je pincode zodat je de Simyo simkaart kunt gebruiken. De simkaart bevat het door jou gekozen beltegoed zodat je direct kunt bellen.


Op Mijn Simyo kun je elk moment je beltegoed bekijken en opwaarderen. Inloggen op Mijn Simyo kan via http://mijn.simyo.nl:

(Tijdelijk) telefoonnummer: 06.xxxx82
Wachtwoord: xxxxxx

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro?s). Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.


Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.


Wij wensen je veel bel- en smsplezier!


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

Heb je nog vragen? Dan kun je altijd terecht op onze website http://www.simyo.nl/service, ons Forum forum.simyo.nl en de Twitter helpdesk [@Simyonl].

Wil je de bestelling annuleren? Dat kan binnen 14 dagen na je bestelling op www.simyo.nl/annuleren.

Op www.simyo.nl/tarieven vind je alle tarieven voor je Sim Only abonnement in  binnen- en buitenland.
Meer weten of het privacy statement of de voorwaarden van je abonnement? Kijk dan op www.simyo.nl/privacy of www.simyo.nl/voorwaarden.

_______________________________

2.
https://www.simyo.nl/prepaid?_ga=1.13809527.1373124581.1471434251#meer-over-prepaid

Negatief beltegoed
Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.
Reputatie 5
Badge +6
Hey Friesian,

bedankt voor je reactie.

dit is de belangrijkste regel.
Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro's
Dit is voor mij duidelijk maar snap dat andere dit anders opvatten, zij hebben niet door dat er op de achtergrond veel data en dus geld wordt gebruikt.
Ze denken bijvoorbeeld nu gebruik ik alleen whatsapp dat verbruikt weinig data. Praktijd: lekker aan het whatsappen, ondertussen 10 MB aan achtergrond data verbruikt door android en google apps. 10 MB is gelijk aan 1,5 euro.

voor mij is het duidelijk maar ik vind het vervelend dat er vaak dit probleem voorkomt.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +6
En ik zie nu dat ik de vraag volgens mij fout gelezen heb je vraagt je af waarom er 15 euro ineens is bijgeschreven toch?

Zoja dan lijk het me dat je 15 euro je beltegoed hebt opgewaardeerd er staat namelijk aanvulling beltegoed. Zoniet dan heb je geluk en heb je 15 euro gratis erbij.

Groet Paul
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Andries van E,

Welkom op het forum.

Is het met de uitleg van Friesian en PaulH duidelijk waarom je beltegoed is aangevuld en hoe het kan dat je met internet veel kosten kan maken?

@PaulH en Friesian, bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes,
Caspar

Reageer