Skip to main content
Hoi



Wanneer wordt 4g gratis in het abonnementen systeem bij simyo opgenomen.

Bij bijna alle providers is het gratis en betaal je geen 5 euro extra.

Zou toch wel een keer mogen.



Mvg Arend
Gratis bestaat niet.. Ook bij de andere betaal je er voor alleen zit het soms al in de totaal prijs verwerkt. Bij Simyo heb je de mogelijkheid om zelf te kiezen of je wel of geen 4G wilt.
Hoi arendhoogeveen,



Bedankt voor je feedback!



Op dit moment zijn er nog geen plannen bij mij bekend wat betreft het gratis aanbieden van 4G. Ik vind het overigens wel een goed idee en zal er voor zorgen dat dit op onze zogenaamde 'Wall of Change' komt te staan. Uiteraard is dit wel al eens ter sprake gekomen maar wie weet kan ik je in de toekomst blij maken 😃 Heb je verder nog vragen hierover?



Groetjes, Caspar



@Raytje Bedankt voor je duidelijke antwoord 😃 Ik kan trouwens niet bevestigen dat gratis 4G bij andere providers in de prijs is verwerkt. Het zou natuurlijk wel goed kunnen.
Dat het niet helemaal gratis is, is voor veel klanten denk ik geen probleem.

De toeslag van €5,- is naar mijn idee behoorlijk, aangezien hier tevens een grotere databundel bij aangeraden wordt.



Voor bijv. €2 extra voor 4G zou ik mijn abonnement verlengen met een jaar, terwijl ik nu denk aan een overstap naar een andere provider. Lijkt me een goed idee om eens te kijken naar een prijsverlaging!
Misschien dat hier een kleine misvatting / correctie op zijn plaats is. Er wordt idd geadviseerd om bij 4g een grotere bundel te kiezen. Maar het is heel erg gebruiker afhankelijk of dat ook perse nodig is.
Hoi WWeltmeister,



Ik begrijp je punt heel goed en zorg er zeker voor dat dit bij de juiste persoon terecht komt. Je bent niet de eerste en vast ook niet de laatste die dit vraagt. Wie weet kunnen we dit in de toekomst toch gaan aanbieden.



Zoals Friesian aangeeft, wordt er een grotere bundel bij geadviseerd. Dit hoeft niet perse voor jou van toepassing te zijn. Laat je het weten als je nog vragen hebt?



@Friesian, bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Angela
Nee. Sorry kan ook iets minder. Toch
Hoi Arendhoogeveen,



Misschien kunnen we dit sneller voor elkaar krijgen dan het volledig gratis aanbieden van 4G! Ik zal het idee daarom ook doorgeven 🙂 Als je nog andere vragen hebt, laat je het dan weten?



Groetjes,

Angela
ik zag dat ziggo nieuwe abonnementsvormen geintroduceert heeft. Gaat Simyo hier op inspelen?
Vergelijken met Ziggo is zinloos. Ziggo mobiel is alleen voor Ziggo klanten die minimaal tv afnemen. Mocht je dat laatste opzeggen dan gaat je aansluiting voor mobiel in prijs omhoog.
Hoi jgeurts,



Oeps, het is niet helemaal toegestaan om een directe link naar onze concullega's te plaatsen. Om deze reden heb ik de link uit je bericht gehaald 🙂



Vandaag hebben wij onze nieuwe bundels voor verlengende klanten bekend gemaakt. Uiteraard krijgen jullie hier ook een e-mail over. Deze e-mail sturen we in etappes dus het kan voorkomen dat je die nog niet hebt ontvangen. Bekijk in dat geval eens jouw bundels via Mijn Simyo op de plek waar je deze normaal zou wijzigen. Je ziet ons nieuwe aanbod daar staan.



Is dit wat voor je?



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Mijn excuses dat ik een directe link van de concurrent in mijn bericht had geplaatst. Jullie nieuwe bundels bij verlenging voor bestaande klanten vind ik prima. Ik ga zeker verlengen 🙂
Dat geeft niets Jgeurts 🙂 Er zijn een aantal huisregels en ik vind het niet raar dat jij deze niet uit je hoofd kent, geen zorgen dus! Goed om te zien dat je blij bent met onze nieuwe verlengbundels! Helemaal mooi dat je hierdoor besloten hebt om nog een jaartje bij ons te blijven! Mochten wij iets voor je kunnen doen, dan weet je ons uiteraard te vinden.



Groetjes,

Angela
Ik vroeg mij ook af wanneer 4G gratis wordt. In het begin vond ik dat nog wel acceptabel maar inmiddels is 4G de nieuwe 3G geworden en vind ik dat het standaard moet zijn. In elk geval vind ik 60 euro per jaar voor 4G veel te duur.
Hallo davidagain ik ben het volkomen met je eens .
Aangezien Simyo geen budgetprovider meer is te noemen verwacht ik eerder dat 4G standaard bij alle abonnementen komt en dat de term gratis niet meer speelt in mijn ogen. Dat is wat ik in de toekomst zie gebeuren. Niet meer dan normaal in mijn ogen omdat het 4G toestel bezit steeds groter wordt en anders een groot deel van de mensen zal overstappen naar een provider die dat 'wel' standaard aanbied...
Een concurent van Simyo, namelijk Youfone, bied tegenwoordig best een aardig pakket, ongebeperkt bellen/sms met 1500 Mb data op 4G+ snelheid voor €16 in de maand.

Simyo begint echt heel erg uit de pas te lopen. Ook al ben ik tevreden over deze provider, ga je toch denken aan een overstap. En het netwerk is indentiek, namelijk beide KPN!!
Ja karin ,dan ben je waarschijnlijk niet de enigste . Ik hoor al van meer kanten dat ze over willen stappen. Ikzelf vind het ook een super provider en wil er nog niet weg. Maar ga er ook aandenken om over te stappen.
Simyo heeft destijds ook hun internetbundels qua hoeveelheid MB's aangepast, dus ik neem aan dat ze hier ook wel mee bezig zijn. Ik zie het dit jaar nog even aan, ik hoop dat ze bij mijn volgende verlenging wel standaard 4G hebben. Anders ga ik ook elders kijken.
Toch is youfone ook niet alles. Lees maar eens op klachtenkompas.nl, en vergelijk eens hoe er wordt omgegaan met bijvoorbeeld coulance regelingen. Ik zal geen links plaatsen hier.

Natuurlijk kan je zeggen dat je zelf oplet en niet zo onhandig bent om meer dan 500 euro buiten bundel kosten maakt in Gambia (youfone) of een telefoongesprek met je vrouw de hele nacht laat open staan (rond de 170 euro, simyo).

Maar in deze gevallen geeft Simyo een in mijn ogen zeer ruime coulance terwijl youfone zegt dat je zelf kan dokken.



En nee, ik werk niet bij Simyo.
Uiteraard zijn er klachten te vinden over youfone. Maat ze hebben toch ook awards binnen gesleept (telecom service award 2016). Bovendien kan je daar een zeer gewenst data en bel plafond instellen. Wat ik ook zeer mis bij Simyo. Hier moet zelf zeer actief opletten, met zo'n data plafond ben je een stuk relaxter. Simyo is absoluut niet meer de budget provider met een van de laagste prijzen om klanten binnen te halen. Alleen als je al een tijdje klant bent KAN het interessant zijn om te blijven. Maar als ze zich zo "ouderwets" blijven opstellen gaat zich dat tegen Simyo keren.
Als ik goed lees zijn de bel- en dataplafonds alleen binnen Nederland. Het staat een beetje verstopt op de website.

Op vakantie in het buitenland lekker netflix kijken kan dus nog steeds oplopen.
Een plafond is niet altijd nodig is mijn mening. Want ook met een plafond moet je in de gaten houden of je daar al bijna aan zit anders heb je geen minuten of data meer. Waarom kan dat niet zonder plafond denk ik dan 😉 De meeste hoogverbruik vermeldingen hier op het forum komen door onwetendheid (zoals bijvoorbeeld denken dat je niks verbruikt als je de telefoon niet actief gebruikt) en verkeerde instellingen van de telefoon of er vanuit gaan dat je wifi verbinding heilig is.Jezelf bewust zijn en weten wat je doet met je telefoon is vaak veel belangrijker. Ik vind zo'n plafond een beetje de zelf verantwoording wegnemen. Net als mensen die uitgaan van de 80 en 100% berichtjes.
Eens dat je zelf verantwoordelijk bent, ik kijk ook altijd in de simyo app en ik heb een data manager geinstalleerd.

Het is me ook nog nooit gebeurt dat ik over mijn limiet ben gegaan. Maar het lijkt me een kleine moeite en een stukje service van de provider om een data plafond mogelijk te maken. En omdat ze bij simyo prediken dat je zelf de baas moet kunnen zijn kunnen ze ook nog in de mijn simyo omgeving je zelf de optie geven om dit aan of uit te zetten.
Sorry mede commentatoren.

Het ging toch om 4g.

Dat was toch om de discussie.
Hoi allemaal,



Bedankt voor de 4G-feedback! Het is heel waardevol om te horen wat jullie wensen zijn 🙂 Zoals Angela al aangaf hebben we er een notitie van gemaakt en zullen we zorgen dat het bij de juiste personen terecht komt. Wie weet wat de toekomst zal brengen!



Wat een plafond betreft voor internetverbruik: ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die dat prettig zouden vinden, maar helaas is dat niet hoe ons systeem in elkaar steekt. We sturen SMS'jes op het moment dat een klant 80% en 100% van de bundel op heeft gemaakt, en het verbruik valt altijd in te zien via Mijn Simyo. Hierdoor is het heel goed te doen om het internetverbruik zelf binnen de perken te houden.



@ Arendhoogeveen: Haha, heel goed dat je het gespreksonderwerp weer terug wilt brengen! Afdwalen is niet erg, maar het is inderdaad de bedoeling om binnen dit topic te praten over 4G 🙂



Groetjes!

Jihane

Reageer