Skip to main content
Beste allen,



ik verblijf geregeld in zuid-limburg.Het valt mij op dat ik daar [vlak tegen de Duistse grens] heel slecht internetbereik heb. Het komt voor dat ik verschillende uren totaal geen bereik heb dus niets kan doen via internet.

Ik zit dan op een 4 kilometer van de grens met Duitsland. Heeft dit ermee te maken?



Overigens vind ik dit bijzonder storend daar ik voor mijn werk ook afhankelijk ben van internet via mijn mobiele telefoon.



Wie kan mij er iets over vertellen en wie kan mij raden wat ik hieraan moet doen of heeft Simyo voor  mij de sublieme oplossing?



Hoor graag van u, groet Caren van Dijk
Hoi carenvandijkadvies, welkom op het Simyo forum :)



Ik heb dit topic met jouw vraag even in het subforum Internet gezet. Anderen kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.



Het is erg vervelend om 'de hele tijd' geen internet te hebben. Kun je op die momenten wél bellen?

Het probleem is een beetje dat het in Zuid-Limburg zo heuvelachtig is. Als er dan niet op elke heuvel een antenne staat, ontstaan er makkelijk plekken waar geen dekking is.

Op de dekkingskaart is dit ook duidelijk te zien. 3G is nogal 'vlekkerig' in Zuid-Limburg.

2G en 4G hebben een stuk beter bereik omdat die frequenties 'verder dragen'.



Een sublieme oplossing is er dus niet, maar mocht je een 4G ready telefoon hebben, dan zóu dat eens een maandje kunnen proberen?

Reageer