.

Beantwoord

Waarom zijn al mijn MB's opgegaan zonder dat ik actief op internet was?

  • 19 October 2018
  • 3 reacties
  • 615 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik zit inmiddels al bijna drie jaar bij Simyo, en heb nooit klachten gehad. Maar deze week begon het raar te worden. Deze donderdag heb ik 3 GB verbruikt, en dit was allemaal terwijl ik op de fiets zat, opweg naar school. Ik doe altijd mijn 4g aan, maar zet mijn telefoon om sluimer (dus gewoon uit). Dus tijdens het fietsen heb ik 3GB verbruikt. Dit ging door vanaf 8:01 tot 8:53. Ik zit tijdens fietsen niet op me telefoon, en luister ook geen muziek. Ik kreeg een berichtje dat mijn bundel voor 75% gebruikt was, ik vond het raar, maar besloot dus wat zuiniger te doen ( Ik heb een 8GB Abbonoment) De volgende dag, vrijdag, weer op de fiets naar school, vanaf 8:11 tot 8:45, werd er 2,2 GB verbruikt. Toen ik op school aankwam, kreeg ik een berichtje dat mijn bundel leeg was. Ik dacht, hoe kan dit? Mijn school wifi heeft bepaalde apps gebanned, waaronder Simyo (ik weet zelf ook niet). Ik kon niet meer me data gebruiken. Toen ik thuis kwam, keek op de simyo app, en zag ik dat al mijn mb's weg waren, en dat 100 euro buiten mijn bundel heb gebruikt, ik moet dus 100 euro boeten betalen. Mijn 4G instellingen staan op zuinig, dus daar kan het niet aan liggen. Het kan ook niet liggen dat iemand op mijn hotspot heeft gezeten, want om 8:11 fietste ik nog alleen, pas 10 minuten later fietste ik samen met iemand, dus dat kan niet het geval zijn.

Ik heb contact met jullie opgelegd, maar er werd alleen maar gewezen dat ik het fout had gedaan, en dat mijn instellingen niet goed waren. De chat werd gewoon gestopt terwijl ik midden in mij zin was.

Het leek alsof iemand gewoon mb's van mij aan het stelen was, ik snap het niet

Ik heb er ook wat fotos toegevoegd, dan kan je het zelf bekijken. En het bewijs dat ik niet lang op een app kon zitten die 2GB innam.

icon

Beste antwoord door Kevin 22 October 2018, 12:57

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hoi
ik heb net een soortgelijke vraag hier neergelegd. Ben erg benieuwd naar het antwoord. Mijn rekening is inmiddels ruim 700 euro. Lijkt er idd op dat iemand mb’s pikt
Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag Jacob,

Wat zonde dat er zoveel internet buiten je bundel gevallen is. Ik kan me voorstellen dat je hier erg van geschrokken bent en niet wilt geloven dat dit verbruik heeft plaatsgevonden. Helaas is het zo dat dit verbruik op het netwerk is geregistreerd, er moet dus iets in je toestel zijn geweest wat voor de verbruik heeft gezorgd. De hoeveelheid internet is zodanig hoog dat er waarschijnlijk op de achtergrond iets heeft aangestaan. Denk bijvoorbeeld aan een software update, al je apps die zijn bijgewerkt of je foto's die naar je cloud zijn verzonden. Het is goed mogelijk dat zoiets begint wanneer je thuis bent op de wifi maar doorgaat op ons internet wanneer je op de fiets stapt naar school. Helaas kunnen wij niet inzien waar je internet aan is opgegaan. Via instellingen > mobiel netwerk kun je dit zelf terugvinden in je toestel. De printscreen die je doorstuurde laat zien hoeveel minuten je gebruik maakt van een app, niet de hoeveelheid data deze heeft verbruikt. Via deze pagina kun je dit allemaal nog eens nalezen. Ook lijkt het me verstandig om deze pagina eens door te nemen, hier staan tips op om ervoor te zorgen dat je niet meer buiten je bundel gaat internetten. Het verbruik wat nu buiten je bundel is gevallen is dus geen boete, maar is data die echt gebruikt is op je toestel nadat je van ons een sms hebt gekregen dat je bundel op was.

Ook heb ik het volledige chat contact teruggelezen met mijn collega's. Die hebben een uur lang met je gechat en je dezelfde tips gegeven om er eerst achter te komen wat de oorzaak is geweest van dit verbruik. Hierbij was je enige antwoord dat het simpelweg onmogelijk was. Dat is dus helaas niet het geval. De verbinding is er geweest en laten we er vooral samen voor gaan zorgen dat dit niet meer voorkomt.

Ik hoor het graag van je als je een oorzaak hebt gevonden.

Groetjes,

Kevin
Badge

Via deze pagina kun je dit allemaal nog eens nalezen.

Ook lijkt het me verstandig om deze pagina eens door te nemen

Beide links leiden bij mij tot dezelfde webpagina's.

 

Reageer