.

Beantwoord

Waarom wordt er elk uur Internet gebruik (3 kB)?

  • 3 September 2014
  • 4 reacties
  • 299 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo ,

Ik zie terwijl ik de hele dag aangemeld ben op mijn thuis wifi  dat er elk uur Internet gebruik (3 kB) word afgeschreven.
Kan iemand mij dit uitleggen.
Ik ga ervan uit als ik aan de Wifi hang er geen data via internet mobiel verbruikt word toch.

Grt Rool
icon

Beste antwoord door Scotsman 3 September 2014, 09:46

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Daar kan je niet zonder meer van uit gaan. Er zijn processen die in een moderne smartphone lopen en die een kleine hoeveelheid mobiele data snoepen ook al is er WiFi. De beste remedie om mobiel dataverbruik te voorkomen is door de mobiele internet instelling op Mijn Simyo uit te zetten.
Daar kan je niet zonder meer van uit gaan. Er zijn processen die in een moderne smartphone lopen en die een kleine hoeveelheid mobiele data snoepen ook al is er WiFi. De beste remedie om mobiel dataverbruik te voorkomen is door de mobiele internet instelling op Mijn Simyo uit te zetten.


Hallo Scotsman, bedankt voor je reactie.Maar wat bedoel je met mobiele internet instelling op Mijn Simyo uit te zetten, je bedoeld op je mobiel data verbruik uit zetten als je thuis bent of iets anders.
Reputatie 7
Badge +9
Ik bedoel het uitzetten van "Internet op je mobiel - Nederland", dat is een aan/uit schakelaartje op https://mijn.simyo.nl/
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Rool,

Ik heb je vraag even verplaatst naar het subforum Internet. Andere forumgebruikers met eenzelfde vraag kunnen'm dan makkelijker vinden

Het klopt wat Scotsman aangeeft; er zijn applicaties die stiekem om je WiFi heen gaan en toch gebruik maken van het mobiele netwerk.
Ook kun je dat inderdaad op Mijn Simyo uitzetten.

Interessanter is misschien wel de vraag waar die 3 kB vandaan komt 😕
Heb je een data monitor app geïnstalleerd? Op die manier kun je precies bijhouden welke app hoeveel data gebruikt.

Reageer