Skip to main content
hallo

ik heb een vraagje mijn dochter heeft een 500mb bundel.

Nu is het zo dat zij thuis altijd op de wifi zit en toch zie ik dat er data van de bundel afgaat op tijden dat ik zeker weet dat ze op wifi zit.

Mijn vraag is dan ook hoe dit mogelijk is?
hallo

ik heb een vraagje mijn dochter heeft een 500mb bundel.

Nu is het zo dat zij thuis altijd op de wifi zit en toch zie ik dat er data van de bundel afgaat op tijden dat ik zeker weet dat ze op wifi zit.

Mijn vraag is dan ook hoe dit mogelijk is?



Bij mijn vorige provider heeft ze nog nooit problemen gehad dat haar bundel op is.hier is is al helft van de maand bijna op
Hoi biggi.



Ik heb dit topic met jouw vraag even in het subforum Internet gezet. Zo kunnen anderen met dezelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.



De vraag waarom een telefoon verbinding maakt met het mobiele netwerk in plaats van WiFi terwijl dat wél zou moeten is een moeilijke.

Wat wij hier aan dataverbruik kunnen zien is wat je zelf ook kunt zien op Mijn Simyo, tabblad Verbruik. Jij kunt vervolgens constateren dat je dochter thuis was op die momenten.

Er zijn ook een paar variabelen om rekening mee te houden. De tijden die je ziet in het verbruik zijn enkel de eindtijden van de datasessies. Ook dien je zeker te weten dat de telefoon op het WiFi netwerk was aangemeld.

Als dat namelijk het geval is en er wordt data gebruikt via WiFi, dan wordt de simkaart namelijk niet gebruikt om te internetten.

Je ziet dat gebruik dan niet terug op Mijn Simyo en niet op je gespecificeerde factuur.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd, biggi?
Hoi biggi.



Ik heb dit topic met jouw vraag even in het subforum Internet gezet. Zo kunnen anderen met dezelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.



De vraag waarom een telefoon verbinding maakt met het mobiele netwerk in plaats van WiFi terwijl dat wél zou moeten is een moeilijke.

Wat wij hier aan dataverbruik kunnen zien is wat je zelf ook kunt zien op Mijn Simyo, tabblad Verbruik. Jij kunt vervolgens constateren dat je dochter thuis was op die momenten.

Er zijn ook een paar variabelen om rekening mee te houden. De tijden die je ziet in het verbruik zijn enkel de eindtijden van de datasessies. Ook dien je zeker te weten dat de telefoon op het WiFi netwerk was aangemeld.

Als dat namelijk het geval is en er wordt data gebruikt via WiFi, dan wordt de simkaart namelijk niet gebruikt om te internetten.

Je ziet dat gebruik dan niet terug op Mijn Simyo en niet op je gespecificeerde factuur.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd, biggi?



Hallo dank voor de uitleg .

Deze snap ik.

We l is het zo dat ik eigenlijk zeker ervan ben dat ze op die momenten op de wifi zat.

Ik zal dit nu in de gaten gaan houden.
nu is  het enigse probleem nog dat ze haar bundel leeg heeft voordat de nieuwe maand begint.

En ik dus dadaelijk een rekening ontvang.
Hi biggi,



Het is daarom ook aan te raden om op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel - Nederland' uit te zetten.

Dan kún je enkel nog maar op WiFi internetten en worden niet geen kosten gemaakt voor buiten bundel internetten.

Reageer