.

Beantwoord

Waarom word ik gedwongen een 4G telefoon te kopen?


Heb een niet meer zo nieuwe telefoon Samsung mini GT18190, maar gebruik die nauwelijks.

Deze zal niet op 4G kunnen werken vrees ik.

Omdat Symio 2G laat verdwijnen, dwingt men mij dus een andere telefoon aan te schaffen.

Bovendien moet je er ook nog een abonnement bij nemen voor 2 jaar.

Kost mij dus een paar honderd Euro, terwijl ik met aan Sim Only maar iets van een of enkele tientjes per jaar kwijt ben. Duidelijk dat ik hier bepaald niet blij mee ben.

Dan moet je ook nog Internet bijnemen, anders werken die Digid ID's niet.

Dat noem ik dus echt afdwingen van iets dat je in feite niet nodig hebt.

Straks kun je niets meer zonder dat onding.

icon

Beste antwoord door J.D.L. 17 May 2024, 12:07

Bekijk originele reactie

12 reacties

Niemand dwingt je iets af, er zijn nog steeds gewone mobiele telefoons te koop waarmee je alleen kunt bellen en SMS’en ook dwingt niemand je een abo te nemen.

Ik weet wel dat bij KPN oud(ere) simkaarten niet meer werken na 15 juni 2024 en dat die gratis omgewisseld worden voor een recente simkaart en 2G gaat er definitief uit eind volgend jaar, 2025 dus, maar de oude 2G-kaarten stoppen dus over een maand bij KPN

Heb je van Simyo bericht gekregen dat je je simkaart om kunt wisselen? @brnrds 

Want wat KPN doet hoeft (nog) niet bij Simyo te gebeuren.

 

Ik heb een SIM kaart bericht ontvangen ja.

Maar wat dan met die 4G?

Waar het om gaat is de compatibiliteit.

Of hangt dat alleen af van die Simkaart?

Ik heb een SIM kaart bericht ontvangen ja.

Maar wat dan met die 4G?

Waar het om gaat is de compatibiliteit.

Of hangt dat alleen af van die Simkaart?

Je zou in de handleiding van jouw telefoon kunnen nazien of deze 4G ondersteunt, ik ben bang van niet omdat 4G toen nog niet bestond. @brnrds 

 

Precies en daarom zal ik gedwongen worden een dure nieuwe mobiele telefoon te kopen, plus abonnement. Of los ineens, met een Sim Only kaart.

Dat noem ik dus 4G Dwang.

Ik zou dat eigenlijk onding veel liever wegdoen, niemand belt mij, maar de Haagse kwezels dwingen het gebruik van de mobiele telefoon op alle fronten af. Het teken van het beest om zo te zeggen. Het gouden Kalf. Inloggen bij de bank en de overheid of een aankoop op een internet site, kan straks niet meer zonder die elektronische chain-ball.

Het is voor bevolkingscontrole, aldus de bewinds-vrouwe.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @brnrds,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat @J.D.L. je hier uitleg over heeft gegeven. Super bedankt voor je hulp @J.D.L.!

Mocht je verder nog vragen of onduidelijkheden hebben, laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Roeqajja

Mijn laatste reactie is blijkbaar gecensureerd.

Mijn laatste reactie is blijkbaar gecensureerd.

Misschien is je reactie niet goed doorgekomen, wil je de reactie nog eens plaatsen s v.p.? @brnrds 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @brnrds,

Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad dat je reactie was gemarkeerd als spam. Ik durf je niet te zeggen waarom ons systeem je bericht heeft gemarkeerd als spam, maar ik heb je reactie bij deze teruggeplaatst. 

Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Roeqajja

De “wijziging” gaat mij minimaal 400 Euro kosten, daar ben ik bepaald niet blij mee.

Dat alles voor een mobieltje en een abonnement, waar ik ook niet op zit te wachten.

Ik reken nog ouderwets en 900 gulden voor iets waar je nauwelijks gebruik van maakt is peperduur.

Het is al erg genoeg dat ik een telefoon moet kopen, waarom moet ik daar een abonnement bij afsluiten? Uiteindelijk betaal je dat onding toch zelf.

Er wordt geen rekening gehouden met mensen die het minder breed hebben.

Of geen enkele behoefte hebben aan een mobiele telefoon.

De overheid loopt zelf voorop.

Nogmaals, niemand dwingt je om een dure telefoon te kopen, telefoons zijn er al voor een paar tientjes, gewoon even diverse telefoonwinkels langs in je woonplaats of even ‘googelen’.

Een abonnement is ook niet verplicht, je kunt ook een prepaidkaart nemen @brnrds 

Maar we moeten wel met onze tijd meegaan en jouw huidige telefoon kan in deze tijd niet meer mee, maar dat geeft ook niet, want is, zoals ik het begrijp al ruim 12 jaar oud, einde technische en economische levensduur.

 

Reputatie 3
Badge

Die nieuwe 4G SIM kaart krijg je van Simyo ter vervanging van je oude kaart omdat 2G gaat vervallen en de oude geen 4G aan kan.

Je hebt dan ook een nieuwe telefoon die 4G aan kan nodig ter vervanging van je oude telefoon. Daarvoor hoef je geen abonnement o.i.d. te nemen. Je moet eenmalig een nieuwe telefoon aanschaffen.

Een losse telefoon zoals een Nokia 105 4G gaat je ongeveer 40 EUR kosten. We praten hier dus niet over honderden euro’s maar over maximaal 100 gulden.

 

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je reactie @Hsd

Reageer