.

Beantwoord

Waarom werkt mobiel internet (3G) niet

  • 2 September 2017
  • 3 reacties
  • 163 Bekeken

Laatst was ik een week in het buitenland op vakantie en toen werkte mijn roaming niet en toen ik terug was in Nederland werkte mijn 3G ook niet meer. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Els 4 September 2017, 10:19

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen latroo,

Allereerst welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier je vraag stelt. Wel ontzettend onhandig dat je in het buitenland en erna geen internetverbinding had! Je wilt natuurlijk wel online blijven op vakantie.

Om in het buitenland te kunnen internetten heb je de juiste instellingen nodig, zowel op je telefoon als het netwerk. Via Mijn Simyo bij Instellingen en Netwerkinstellingen kun je de opties 'internet' en 'internet in het buitenland' terugvinden, deze twee dienen aan te staan. Ik zie dat deze instellingen de afgelopen tijd zowel aan als uit zijn gezet, zonder resultaat. In je telefoon is het van belang om de opties voor 'dataroaming' en 'mobiele gegevens' aan te zetten. Die laatste instelling moet ook in Nederland aan staan om ook via het thuisnetwerk te kunnen internetten. Controleer tot slot of je APN in je telefoon goed staat ingesteld. Het gemakkelijkst doe je dit via de Simyo Toestelhulp, volg de stappen onder 'internet' en 'handmatig instellen' nadat je je telefoon hebt geselecteerd.

Voor de zekerheid heb ik je simkaart zojuist helemaal gereset. Hierbij wordt hij helemaal opnieuw aangemeld op het netwerk, zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten? Ook wil het in het buitenland nog eens helpen om handmatig een ander netwerk te selecteren. Soms maakt je telefoon automatisch verbinding met een netwerk dat geen goede verbinding voor internet biedt.

Kun je me laten weten of je internetverbinding in Nederland ook weer is hersteld na bovenstaande aanwijzingen?

Groetjes,
Els
@Els Mijn 3G werkt weer. De reset heeft geholpen, dankjewel.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Latroo,

Oh, dat is goed nieuws! Ben blij om te horen dat je internet nu werkt.

Als je andere vragen hebt, dan kun je ons dit gerust laten weten.

Groetjes,
Asma

Reageer