.

Vraag

Waarom werkt mijn mobiel netwerk niet, maar mijn wifi, bellen en smsen wel?

  • 30 May 2023
  • 1 reactie
  • 233 Bekeken

Vorige week een nieuwe samsung telefoon (A7) gekocht. Het overzetten van alle gegevens, apps etc. leek prima te gaan. Alles deed het gewoon. Afgelopen weekend ook naar Berlijn geweest, daar deed mijn mobiel netwerk (en alle andere functies) het gewoon. Sinds ik nu terug ben in Nederland werkt mobiel netwerk niet meer. De andere functies (wifi, bellen, smsen) nog wel. 

Onder status sim-kaart wordt het volgende vermeld:

Netwerk: simyo

Signaalsterkte: -87 dbm

Type mobiel netwerk: EDGE

Servicestatus: in bedrijf

Roaming: Geen roaming

Status mobiel netwerk: Verbinding verbroken

Roaming instelling staat wel aan. Soms staat er bij status mobiel netwerk ook verbonden, maar dan verschijnt er bovenin het scherm het symbool ‘e’ in plaats van 4G, en internet werkt dan niet. 

Ik heb toestelhulp al geprobeerd, maar helpt niet. heb ook mijn telefoon gereset en netwerkinstellingen gereset. Niks werkt. 

Ik heb mijn simkaart ook als test in mijn oude samsung (J4) gestopt, daar doet 4G netwerk het wel gewoon. Heb de instellingen vergeleken, en die zijn hetzelfde als in mijn nieuwe mobiel. 

Wat kan het probleem zijn?

Vriendelijke groet,
Marloes


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Marloes-10,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het internet niet werkt! 

Zou je nog even kunnen controleren waar de netwerkmodus op geselecteerd staat? Dit kan je terugvinden via Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Het lijkt er namelijk op dat dit niet goed staat ingesteld omdat jouw toestel nu een verbinding maakt met het 2G netwerk wat een hele trage/slechte verbinding is. Mocht de netwerkmodus op '’4G/3G/2G Automatisch verbinden'’ staan zou je mij dan een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Ik zie namelijk dat de simkaart die je nu gebruikt verouderd is. Zo weten we ook zeker dat het niet aan de simkaart ligt.

Groetjes,
Amy

Reageer